LAND ROVER: NOWY DISCOVERY WYRUSZA NA DROGI I BEZDROŻA

lr_discove1

Nowy Land Rover Discovery to uniwersalny SUV z miejscem dla siedmiu dorosłych osób. Model piątej generacji zbudowano w oparciu o solidną, bezpieczną i lekką, pełnowymiarową strukturę nadwozia.

Nowoczesne technologie zapewnią możliwość korzystania z urządzeń przenośnych i pewną jazdę na wszystkich nawierzchniach: w każdym terenie i w każdych warunkach pogodowych.


Zobacz także:

PREMIERY


 

Nowy Discovery został zapowiedziany w formie Discovery Vision Concept – konceptu przedstawionego podczas na New York Auto Show w 2014 roku, obrazującej przyszły kierunek rozwoju całej rodziny Discovery. Był to pierwszy krok na drodze do zmiany stylistyki modelu.

Rozpoznawalne cechy wzornictwa marki obejmują stopniowany dach, który charakteryzował wszystkie cztery wcześniejsze generacje Discovery i stanowi elegancką odpowiedź na praktyczną potrzebę. Stopniowany profil optymalizuje przestrzeń nad głową pasażerów podróżujących w trzecim rzędzie. Takie wnętrze umożliwia tradycyjny, stadionowy układ miejsc, w którym każdy rząd jest ustawiony wyżej niż rząd przed nim, co sprawia, że każdy fotel jest najlepszym miejscem do zajęcia.

Nowy Discovery może pomieścić nawet 7 dorosłych osób, choć długość jego nadwozia jest mniejsza niż 5 metrów (4970 mm). Podczas gdy konkurencyjne modele o podobnych rozmiarach oferują układ miejsc 5+2, nowe auto umożliwia osobom dorosłym wygodną podróż w trzecim rzędzie. Oba fotele w trzecim rzędzie wyposażono w punkty mocowania ISOFIX (w sumie pięć sztuk), aby rodziny mogły swobodnie umieścić foteliki dziecięce w wybranym przez siebie, najdogodniejszym miejscu.

lr_discove2

Wnętrze nowego Discovery stanowi kontynuację zmian we wzornictwie, zapoczątkowanej przez model Discovery Sport. Można wybierać z bogatego asortymentu materiałów wysokiej jakości, w tym zdecydować się na luksusową tapicerkę skórzaną marki Windsor i naturalne, dębowe elementy fornirowe.

Wersja limitowana modelu, „First Edition”, stanowi przykład tego, co najlepsze w nowym Discovery. Na całym świecie dostępnych będzie tylko 2400 egzemplarzy z ekskluzywnym wyposażeniem, takim jak unikalna mapa na aluminiowym wykończeniu drzwi i przodzie pojazdu, oznakowanie, odważna kolorystyka i obszerna lista standardowego wyposażenia.

Opcjonalny system Dynamic Design Pack dotyczny zarówno wyglądu wnętrza jak i nadwozia. Pakiet obejmuje kontrastujący dach, przedni i tylny zderzak o solidnej budowie, skórzaną luksusową tapicerkę i kierownicę o sportowych inspiracjach z rozdzielonymi nią pedałami.

Połączenie wszystkich pokoleń

Nowy Discovery zapewnia technologię inteligentnego składania foteli, umożliwiającą rekonfigurację drugiego i trzeciego rzędu siedzeń przy minimalnym wysiłku z wykorzystaniem elementów sterujących z tyłu pojazdu oraz centralnego ekranu dotykowego. Wszystkie trzy rzędy są dostępne z systemem podgrzewania – z fotelami podgrzewanymi i chłodzonymi w rzędzie pierwszym i drugim – a także z systemami masującymi dostępnymi dla fotela kierowcy i fotela pasażera w pierwszym rzędzie, w celu zwiększenia komfortu długich podróży.

Technologia Auto Access Height zmniejsza wysokość nadwozia o wartość do 40 mm, gdy pasażerowie przygotowują się do wsiadania lub wysiadania z pojazdu. System infotainment InControl Touch Pro Jaguara Land Rovera to intuicyjne nastawy z dużym, 10-calowym ekranem dotykowym umieszczonym wysoko na centralnej konsoli, które umożliwiły zredukowanie liczby przycisków na centralnej konsoli.

lr_discove3

Z sześciu punktów zasilania 12V i siedmiu gniazd USB (do dziewięciu, jeżeli zainstalowano system multimedialny tylnych foteli) ucieszą się wszyscy pasażerowie – w każdym rzędzie możliwe jest jednoczesne naładowanie smarfonów lub tabletów. Opaska na nadgarstek (Activity Key) służy do zamykania i otwierania pojazdu, gdy kierowca np. uprawia sport i noszenie ze sobą kluczyka jest niewygodne.

Przytrzymanie wodoodpornej opaski przy znaku „D” pojazdu na klapie tylnej jednocześnie zamyka pojazd i dezaktywuje zwykły kluczyk, który można w ten sposób bezpiecznie zostawić w środku. Dzięki temu klienci mogą swobodnie biegać, pływać, jeździć konno bez martwienia się o bezpieczeństwo swojego samochodu.

Schowki po sam horyzont

Zespoły projektujące skupiły się na szukaniu nowej przestrzeni na wszelkiego rodzaju schowki. Ten w w centralnej konsoli pomieści cztery iPady lub dwie dwulitrowe butelki z napojami, pod środkowym podłokietnikiem – pięć iPadów (obracające się wieko powoduje, że schowek może służyć za podłokietnik nawet gdy jest otwarty).

SUV klasy Premium oferuje do 2500 litrów pojemności bagażnika lub do 1231 litrów za drugim rzędem siedzeń. Składany panel na przedzie przestrzeni ładunkowej po podniesieniu działa jako praktyczny ogranicznik ładunku.

Własności terenowe

Prześwit wynosi 283 mm (o 43 mm więcej), natomiast maksymalna głębokość brodzenia równa jest 900 mm (o 200 mm więcej) sprawiając. Wielotrybowy system Terrain Response 2, zapewnia optymalizację szeregu ustawień, od czułości pedału gazu do charakterystyki zmiany biegów. System All-Terrain Progress Control (ATPC) można zaprogramować, aby autonomicznie utrzymywał odpowiednią prędkość pełzania.

lr_discove4

Charakterystykę jazdy szosowej poprawia konstrukcja aluminiowa Monocoque oraz zaawansowane tylne zawieszenie. Command Driving Position zapewnia dobrą widoczność. System Advanced Tow Assist to rozwiązanie umożliwiające kierowcy łatwe wykonywanie potencjalnie kłopotliwych manewrów podczas cofania z przyczepą. Kierowca może wprowadzić przyczepę na miejsce docelowe używając pokrętła systemu Terrain Response 2. Na obraz ze skierowanej do tyłu kamery wyświetlany na centralnym ekranie dotykowym nakładane są linie kierujące.

Silniki

Jednostki napędowe nowego Discovery to gama wydajnych cztero- lub sześciocylindrowych silników benzynowych i Diesla Jaguar Land Rover, połączonych z płynną i responsywną ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów ZF. Są to:
• nagradzany czterocylindrowy silnik Diesla o pojemności 2.0 l i mocy 180 KM Ingenium Td4, zapewniający spalanie rzędu 4,99 l/100 km przy jednoczesnej emisji CO2 od 159 g/km;
• czterocylindrowy silnik Diesla Sd4 z technologią podwójnego doładowania wytwarza moc 240 KM oraz moment obrotowy równy 500 Nm, przy spalaniu rzędu 5,25 l/100 km i emisji CO2 od 165 g/km;
• sześciocylindrowy silnik Diesla o mocy 258 KM Td6, który przy 600 Nm momentu obrotowego zapewnia doskonałe osiągi, elastyczność i wydajność;
• silnik benzynowy o mocy 340 KM o pojemności 3.0 litrów V6 z turbodoładowaniem: Si6 – oferuje on moment obrotowy 450 Nm.