LAND ROVER: NOWY DISCOVERY Z WYDAJNYMI NAPĘDAMI

Land Rover Discovery jest na rynku od ponad 30 lat. Nowy model wyposażony został w najnowszą generację mocnych i wydajnych sześciocylindrowych silników benzynowych i wysokoprężnych z rodziny Ingenium.

Siedmioosobowych SUV Premium posiada także zaawansowany system multimedialny Pivi Pro.


Zobacz także:

PREMIERY

ROZMAITOŚCI


 

Dzięki nowej architekturze pojazdu elektrycznego (EVA 2.0) Discovery potwierdza swoje legendarne możliwości poruszania się po drogach i poza nimi oraz holowania. Charakterystyczne reflektory LED ze światłami do jazdy dziennej nadają pojazdowi bardziej zdecydowany wygląd, a wloty w przednich błotnikach w kolorze nadwozia podkreślają załamanie bocznej linii samochodu.

Z tyłu pojazd posiada nowe charakterystyczne światła LED, które są połączone błyszczącym czarnym panelem. Wersja nadwozia R-Dynamic zapewnia asertywny charakter i podkreśla muskularną sylwetkę dzięki serii elementów stylizacyjnych, takich jak detale w kolorach Gloss Black i Shadow Atlas na zewnątrz oraz dwukolorową skórzaną tapicerkę foteli z kontrastowymi przeszyciami wewnątrz.

Kabina wyposażona jest w najnowocześniejszy system informacyjno- rozrywkowy Pivi Pro z szybkim i intuicyjnym interfejsem. Całkowicie przeprojektowana konsola środkowa zawiera 11,4-calowy ekran dotykowy Full HD. Łączność zapewnia technologia dual-sim, z dwoma modemami LTE. 12,3-calowy, cyfrowy zestaw wskaźników kierowcy zapewnia trójwymiarowe mapowanie. Do wyboru jest pełnokolorowy wyświetlacz przezierny HUD.

Komfort pasażerów jest wspierany przez jonizację powietrza w kabinie oraz uchwytom na tablet, wbudowanym w oparcia przednich foteli. Łatwy w użyciu system zawiera również gniazda ładowania USB-A. Czteroramienna kierownica o nowym wyglądzie ma ukryte do zaświecenia przełączniki i metalowe łopatki zmiany biegów, a nowy selektor biegów zapewnia kontrolę nad zespołem napędowym.

Opcjonalna pokrywa bagażnika obsługiwana za pomocą gestów posiada czujniki pod tylnym zderzakiem. Pojemność bagażnika wynosi 2485 l (5 foteli) lub 258 l (7 foteli). Technologia Intelligent Seat Fold umożliwia klientom konfigurację układu foteli za pomocą centralnego ekranu dotykowego, podczas gdy aplikacja Remote pozwala klientom kontrolować stan paliwa i lokalizację pojazdu, a nawet odblokowywać i blokować drzwi za pomocą smarfona.

Tylne siedzenia w drugim rzędzie zostały przeprojektowane. Ulepszone zostały podparcie boczne, dłuższe i grubsze są poduszki. Dostępna jest również nowa opaska Activity Key drugiej generacji. Nowy Discovery jest dostępny w wersjach wyposażenia Discovery, S, SE i HSE, w sportowej wersji R-Dynamic lub jako Commercial z przestrzenią ładunkową o pojemności 2024 l i dodatkowymi schowkami pod podłogą.

Układy napędowe

Auto proponuje trzy nowe 6-cio cylindrowe, rzędowe silniki Ingenium, zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne, wyposażone w technologię MHEV oraz napęd na cztery koła. Pełna gama silników Discovery:
• 300 KM (221kW) / 400 Nm, 2.0L R4 (benzyna);
• 360 KM (265kW) / 500 Nm, 3.0L R6 MHEV (benzyna);
• 249 KM (183kW) / 570 Nm, 3.0L R6 MHEV (Diesel);
• 300 KM (221kW) / 650 Nm, 3.0L R6 MHEV (Diesel).

Wszystkie wersje z sześciocylindrowymi silnikami Ingenium są wyposażone w układ napędowy, który optymalizuje rozdział momentu obrotowego między przednią i tylną oś, wykorzystując szereg czujników do rozprowadzania momentu obrotowego w zależności od warunków. Standardowe zawieszenie pneumatyczne jest wyposażone w funkcję automatycznego obniżania podczas stałej podróży z wyższymi prędkościami. Technologia Adaptive Dynamics monitoruje ruchy pojazdu do 500 razy na sekundę.

Terrain Response 2 automatycznie przygotowuje nowe auto do warunków jazdy, podczas gdy nowy tryb Wade optymalizuje pojazd pod kątem brodzenia w głębokiej wodzie. ClearSight Ground View zapewnia kierowcom widok na zasłoniętą ziemię bezpośrednio pod przednią częścią pojazdu. Sprytną cechą jest koncepcja przezroczystej maski, która wspiera kierowcę podczas pokonywania stromych podjazdów terenowych lub ukrytych przeszkód miejskich.