Nowy Land Rover Discovery Sport, rodzinny SUV klasy premium, został zmodernizowany pod kątem niższego zużycia paliwa, wyższego zaawansowania technologicznego, a także większej praktyczności.
W założeniu ma zapewnić kierowcy i pasażerom bezpieczeństwo oraz komfort w każdych warunkach.
Zobacz także:
Przestronne i cichsze wnętrze w układzie 5+2 auta zostało odmienione za sprawą kompletnie nowego interfejsu multimediów i najnowszych funkcji sieciowych oraz bardziej elastycznego rozplanowania siedzeń z 24 kombinacjami. Pod maską nowe, zelektryfikowane silniki od początku obejmują 48-woltową łagodną hybrydę, która pomaga ograniczyć emisję spalin i zużycie paliwa.
Zachowano charakterystyczne akcenty stylistyczne Discovery, w tym wznoszące się ku tyłowi przetłoczenie boczne i zwężającą się górną część nadwozia, jednak stylizacja karoserii nowego modelu stała się odważniejsza. Dopracowano proporcje, by uzyskać bardziej wyrazisty efekt wizualny za sprawą nowych, charakterystycznych lamp LED z przodu i z tyłu oraz odświeżonych zderzaków i osłony chłodnicy.
Wnętrze zostało odmienione dzięki cyfrowemu systemowi multimedialnemu Touch Pro oraz wymianie na lepsze wszystkich materiałów, aby uzyskać praktyczną przestrzeń o wysokiej jakości. Nowe siedzenia we wszystkich rzędach zapewniają wyższy komfort i większą wszechstronność dzięki możliwości składania i przesuwania foteli w drugim rzędzie w proporcji 40:20:40, co zwiększa liczbę możliwych kombinacji i obejmuje każdą ewentualność, czy będzie to dojazd do szkoły, czy też wakacje z rodziną.
– Discovery Sport jest dla firmy Land Rover prawdziwą lokomotywą sprzedaży, od trzech lat odgrywając wiodącą rolę i osiągając wynik blisko pół miliona sprzedanych dotąd egzemplarzy. W tym czasie zdobył wiele nagród i zapoznał z marką Land Rover wiele młodych rodzin szukających samochodu innego, niż miejskie SUV-y konkurencji. Nowy model łączy w sobie wszystko to, co uosabia rodzina pojazdów Discovery, który zaspokaja potrzeby każdej rodziny w każdej sytuacji – mówi Felix Brautigam, dyrektor handlowy w firmie Jaguar Land Rover.
Podczas, gdy stylistyka nadwozia została poddana ewolucyjnym modyfikacjom, całkowicie nowa płyta podłogowa Premium Transverse Architecture rewolucjonizuje komfort i właściwości jedne, a także wspiera proces elektryfikacji samochodów z wykorzystaniem jednostek MHEV oraz PHEV.
Nowy Discovery Sport jest dostępny w wersjach wyposażenia S, SE i HSE, nie licząc wariantu R- Dynamic, który wyróżnia się napisem w kolorze Shadow Atlas na masce i tylnej klapie. Wewnątrz dodatkowym wyróżnikiem w stosunku do wersji bazowej są listwy progowe z oznaczeniem marki.
Wyjątkową uniwersalność modelu Discovery Sport podniesiono dodatkowo poprzez zastosowanie większych schowków we wszystkich rzędach siedzeń oraz zwiększenie o 20 proc. (do 65 litrów) zbiornika paliwa. Dzięki oferowanej za dopłatą opasce Activity Key kompaktowy SUV ma lepsze właściwości użytkowe.
Oparty na najnowszej platformie Premium Transverse Architecture (PTA) model zapewnia większe przestronność i dopracowanie dzięki nowemu nadwoziu, które jest o 13 proc. sztywniejsze niż nadwozie jego poprzednika, a wraz ze sztywno zamontowanymi ramami pomocniczymi ograniczającymi hałas i wibracje dostające się do wnętrza, zapewnia maksymalny poziom bezpieczeństwa w razie kolizji.
Zaprojektowana z myślą o elektryfikacji platforma PTA umożliwia wprowadzenie w modelu Discovery Sport nowego 48-woltowego zespołu napędowego typu MHEV. Debiutujący w modelu Range Rover Evoque system wykorzystuje zintegrowaną z silnikiem za pośrednictwem paska prądnicę rozruchową w celu gromadzenia energii normalnie traconej podczas hamowania oraz magazynowanie jej w akumulatorze pod podłogą.
Przy prędkościach poniżej 17 km/h silnik wyłącza się, gdy kierowca wciśnie pedał hamulca, a następnie ponownie wykorzystuje zmagazynowaną energię w celu wsparcia silnika podczas przyspieszania, by ograniczyć zużycie paliwa. Nowe silnik i przekładnie są dopracowane, ciche i wydajne, zapewniając znaczącą oszczędność paliwa zarówno podczas dojazdów do szkoły, wyjazdu na wieś, jak i wyprawy w Alpy.
Dostępna z całą gamą czterocylindrowych silników benzynowych i wysokoprężnych z serii Ingenium łagodna hybryda zapewnia emisję CO2 od 144 g/km oraz zużycie paliwa od 6,9 l/100 km (zgodnie z procedurą testową WLTP). Pod koniec 2019 roku do oferty dołączą także jeszcze bardziej ekonomiczna wersja PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) i trzycylindrowy silnik benzynowy Ingenium.
Nowy Discovery Sport jest jednym z pierwszych modeli Land Rovera, który wykorzystuje silniki spełniające normę RDE2 (Real Driving Emissions stage 2) przed ich obowiązkowym wprowadzeniem w roku 2020.
Najbardziej ekonomiczną wersją modelu Discovery Sport będzie ta wyposażona w przedni napęd, silnik wysokoprężny o mocy 150 KM i przekładnię ręczną emitująca 140 g/km CO2 i zużywająca od 5,9 l/100 km.
Aby zmaksymalizować wydajność, wersje z napędem na cztery koła (AWD) korzystają z funkcji Driveline Disconnect, modułu przekazywania mocy na przedniej osi, który rozłącza napęd do kół tylnych podczas jazdy ze stałą prędkością, ograniczając straty spowodowane tarciem oraz ponownie załącza napęd 4×4 w ciągu niespełna 500 milisekund.
Zaprojektowany pod kątem spełniania wymagań współczesnej rodziny, Discovery Sport jest dostępny z „inteligentnym lusterkiem wstecznym”, które po przestawieniu przełącznika przekształca się w ekran wideo i wyświetla czysty obraz obszaru za pojazdem w wysokiej rozdzielczości.
Wprowadzono technologię Ground View ułatwiającą kierowcom pokonywanie wysokich krawężników w centrach miast czy trudnego terenu dzięki wyświetlaniu na ekranie obrazu z kamery oferującego wirtualny, 180-stopniowy widok podłoża.
Po raz pierwszy wprowadzono możliwość bezprzewodowego ładowania kompatybilnych urządzeń komórkowych w dolnej części konsoli centralnej, natomiast punkt dostępowy WiFi 4G wraz z gniazdami USB i 12-woltowym w każdym rzędzie zapewniają pasażerom możliwość ładowania i łączność. Osoby zajmujące miejsca w drugim i trzecim rzędzie siedzeń także korzystają z indywidualnej regulacji ogrzewania i wentylacji.
Z myślą o kierowcach regularnie prowadzących nowy model funkcja Smart Settings wykorzystuje algorytmy sztucznej inteligencji, dostosowując ustawienia siedzeń i funkcji masażu, muzyki i klimatyzacji oraz pozycję kolumny kierownicy.
Discovery Sport łączy własności jezdne w każdym terenie ze zdolnością do radzenia sobie w każdych warunkach pogodowych, w tym głębokość brodzenia wynoszącą 600 mm, napęd na cztery koła i system Active Driveline drugiej generacji (zależnie od mocy silnika). Układ Terrain Response 2 automatycznie rozpoznaje rodzaj nawierzchni i dostosowuje przekazywany moment obrotowy do warunków, a funkcja Advanced Tow Assist sprawia, że cofanie z przyczepą (do 2500 kg) staje się bardziej intuicyjne.
We wszystkich wersjach standardowo oferowana jest kamera cofania wraz z zestawem zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę. Inne funkcje z zakresu bezpieczeństwa to m.in. asystent pasa ruchu, asystent hamowania awaryjnego i układ monitorowania stanu zmęczenia kierowcy.