LAND ROVER: NOWY DISCOVERY – PREMIERA NA WARSAW MOTOSHOW

lr-discov1

18 listopada, podczas targów motoryzacyjnych Warsaw Motoshow 2016, których partonem medialnym jest serwis NewsAuto.pl, odbędzie się polska nowego Land Rovera Discovery.

Model piątej generacji zbudowano w oparciu o solidną, bezpieczną i lekką, pełnowymiarową strukturę nadwozia SUV marki, zapewniającą komfort i możliwości dostosowania.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

WARSAW MOTO SHOW 2016


 

Nowy Discovery to samochód epoki cyfrowej. Zainstalowane technologie i systemy zapewnić mają bezpieczeństwo, ale też możliwość korzystania z urządzeń przenośnych i pewną jazdę na wszystkich nawierzchniach: w każdym terenie i w każdych warunkach pogodowych.

Nowy Discovery został zapowiedziany w formie Discovery Vision Concept podczas na New York Auto Show w 2014 roku. Rozpoznawalne cechy wzornictwa marki obejmują stopniowany dach, który charakteryzował wszystkie cztery wcześniejsze generacje. Stopniowany profil optymalizuje przestrzeń nad głową pasażerów podróżujących w trzecim rzędzie. Takie wnętrze umożliwia tradycyjny, stadionowy układ miejsc, w którym każdy rząd jest ustawiony wyżej niż rząd przed nim.

lr-discov2

Nowy pojazd może pomieścić nawet 7 dorosłych osób, choć długość jego nadwozia jest mniejsza niż 5 metrów (4970 mm). Oba fotele w trzecim rzędzie wyposażono w punkty mocowania ISOFIX (w sumie pięć sztuk), aby rodziny mogły swobodnie umieścić foteliki dziecięce w wybranym przez siebie, najdogodniejszym miejscu.

Wnętrze nowego Discovery stanowi kontynuację rewolucji we wzornictwie, zapoczątkowanej przez model Discovery Sport. Można wybierać z bogatego asortymentu materiałów najwyższej jakości, w tym zdecydować się na luksusową tapicerkę skórzaną marki Windsor i naturalne, dębowe elementy fornirowe.

Wersja limitowana modelu, „First Edition” będzie limitowana – na całym świecie dostępnych będzie tylko 2400 egzemplarzy z ekskluzywnym wyposażeniem, takim jak unikalna mapa na aluminiowym wykończeniu drzwi i przodzie pojazdu, unikalne oznakowanie, odważną kolorystyką i obszerną listą standardowego wyposażenia.

Opcjonalny system Dynamic Design Pack zapewnia dyskretny wygląd zarówno we wnętrzu jak i na zewnątrz pojazdu. Pakiet obejmuje kontrastujący dach, przedni i tylny zderzak o solidnej budowie, skórzaną luksusową tapicerkę i kierownicę o sportowych inspiracjach z rozdzielonymi nią pedałami.

28.07.2017  V

Połączenie wszystkich pokoleń
Nowy Discovery zapewnia technologię inteligentnego składania foteli, umożliwiającą rekonfigurację drugiego i trzeciego rzędu siedzeń przy minimalnym wysiłku z wykorzystaniem elementów sterujących z tyłu pojazdu oraz centralnego ekranu dotykowego. Wszystkie trzy rzędy są dostępne z systemem podgrzewania – z fotelami podgrzewanymi i chłodzonymi w rzędzie pierwszym i drugim – a także z systemami masującymi dostępnymi dla fotela kierowcy i fotela pasażera w pierwszym rzędzie, w celu zwiększenia komfortu długich podróży.

Technologia Auto Access Height zmniejsza wysokość nadwozia o wartość do 40 mm, gdy pasażerowie przygotowują się do wsiadania lub wysiadania z pojazdu. System infotainment InControl Touch Pro Jaguara Land Rovera to intuicyjne nastawy z dużym, 10-calowym ekranem dotykowym umieszczonym wysoko na centralnej konsoli, które umożliwiłyzredukowanie liczby przycisków na centralnej konsoli. Dostepnych jest aż sześć punktów zasilania 12V i siedem gniazd USB (do 9-ciu, jeżeli zainstalowano system multimedialny tylnych foteli).

Najnowszej generacji opaska na nadgarstek (Activity Key) do zamykania i otwierania pojazdu jest przeznaczona do wykorzystania podczas aktywności fizycznej, bez noszenia ze sobą kluczyka. Przytrzymanie wodoodpornej opaski przy znaku „D” pojazdu na klapie tylnej jednocześnie zamyka pojazd i dezaktywuje zwykły kluczyk.

lr-discov5

Liczne schowki to m.in.:
• ukryty w centralnej konsoli, który pomieści cztery iPady lub dwie dwulitrowe butelki z napojami;
• pod środkowym podłokietnikiem, który pomieści pięć iPadów, z wiekiem obracającym się o 180 stopni (może służyć za podłokietnik);
• ukryty na małe przedmioty za składanym panelem klimatyzacj;.
• umieszczony w przestrzeni na nogi pasażera, specjalny wieszak, na którym można powiesić torebkę.

SUV klasy Premium oferuje do 2500 litrów ładowności lub do 1231 litrów za drugim rzędem siedzeń, a nowa automatyczna wewnętrzna klapa tylna o podwójnym przeznaczeniu gwarantuje wszechstronność. Składany panel na przedzie przestrzeni ładunkowej po podniesieniu działa jako praktyczny ogranicznik ładunku. Natomiast po opuszczeniu część wisząca o wymiarach 285 mm posłuży za okazjonalne miejsce do siedzenia lub przy zmienianiu zabłoconego obuwia.

Komfort i własności terenowe

Prześwit wynosi 283 mm (o 43 mm więcej), natomiast maksymalna głębokość brodzenia równa jest 900 mm (o 200 mm więcej). Wielotrybowy system Terrain Response 2 zapewnia optymalizację szeregu ustawień, od czułości pedału gazu do charakterystyki zmiany biegów, aby można je było dostosować do warunków jazdy jednym ruchem pokrętła – i pozwala nawet na automatyczny wybór optymalnego ustawienia.

lr-discov4

Podczas jazdy po szczególnie trudnym terenie, system All-Terrain Progress Control (ATPC) można zaprogramować w taki sposób, aby autonomicznie utrzymywał odpowiednią prędkość pełzania. Zaawansowane tylne zawieszenie ze Intergral Link zapewnia sterowność bez pogarszania komfortu jazdy. Przy maksymalnym uciągu równym 3500 kg, system Advanced Tow Assist umożliwiae kierowcy łatwe wykonywanie potencjalnie kłopotliwych manewrów podczas cofania z przyczepą (w tym kempingową).

System zatroszczy się o nieintuicyjne kręcenie kierownicą w przeciwną stronę podczas jazdy do tyłu. Kierowca może wprowadzić przyczepę na miejsce docelowe używając pokrętła systemu Terrain Response 2. Obraz ze skierowanej do tyłu kamery wyświetlany na centralnym ekranie dotykowym.

Silniki

Jednostki napędowe nowego Discovery to gama wydajnych cztero- lub sześciocylindrowych silników benzynowych i Diesla Jaguar Land Rover, połączonych z płynną i responsywną ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów ZF. Są to:

• czterocylindrowy silnik Diesla o pojemności 2.0l i mocy 180 KM Ingenium Td4 (zużycie paliwa 4,99 l/100 km przy emisji CO2 od 159 g/km);
• czterocylindrowy silnik Diesla Sd4 z technologią podwójnego doładowania – moc 240 KM, moment obrotowy równy 500 Nm, (5,25 l/100 km; od 165 g/km);
• sześciocylindrowy silnik Diesla o mocy 258 KM Td6 (moment obr. 600 Nm zapewnia doskonałe osiągi);
• silnik benzynowy o mocy 340 KM i pojemności 3.0 litrów V6 z turbodoładowaniem Si6 (moment obr. 450 Nm).

lr-discov6

Cennik Land Rover Discovery MY17 (ceny brutto)

• 2.0 l TD4 180 KM S: 236 200 zł;
• 2.0 l TD4 180 KM SE: 247 500 zł;
• 2.0 l TD4 180 KM HSE: 287 100 zł;
• 2.0 l TD4 180 KM HSE Luxury: 317 600 zł;
• 2.0 l SD4 240 KM S: 254 500 zł;
• 2.0 l SD4 240 KM SE: 265 800 zł;
• 2.0 l SD4 240 KM HSE: 305 400 zł;
• 2.0 l SD4 240 KM HSE Luxury: 335 900 zł;
• 3.0 l TDV6 258 KM SE: 315 400 zł;
• 3.0 l TDV6 258 KM HSE: 360 600 zł;
• 3.0 l TDV6 258 KM HSE Luxury: 395 900 zł;
• 3.0 l TDV6 258 KM First Edition: 445 900 zł;
• 3.0 l Si6 340 KM SE: 315 400 zł;
• 3.0 l Si6 340 KM HSE: 360 600 zł;
• 3.0 l Si6 340 KM HSE Luxury: 395 900 zł.