Osoby decydujące się na zakup modeli elektrycznych Mazdy będą mogli już niedługo ładować swoje samochody w polskich salonach marki.
GreenWay Polska i Mazda Motor Poland podpisały umowę w zakresie sprzedaży, instalacji i zarządzania ładowarkami.
Zobacz także:
Urządzenia będą dostarczane użytkownikom Mazdy, pojawią się także w placówkach sieci dealerskiej i w warszawskiej centrali Mazdy. Obsługą i zarządzaniem wszystkich ładowarek zajmie się GreenWay w ramach oferty dla biznesu, GreenWay Opero. Przy salonach Mazdy w Polsce pojawią się w ciągu najbliższych 2 lat punkty ładowania.
Oprócz dostarczenia ładowarek i ich instalacji, GreenWay zajmie się także niezbędnymi dla takich urządzeń uzgodnieniami z Urzędem Dozoru Technicznego.
– Współpraca z dealerami samochodowymi jest naturalnym kierunkiem rozwoju naszej oferty dla biznesu. Dealerzy potrzebują stacji ładowania jeśli oferują modele elektryczne, jednak instalacja, obsługa techniczna i zarządzanie ładowarkami może być dla nich utrudnieniem. Nie jest to podstawowa ich działalność, wiąże się także z angażowaniem dodatkowych zasobów ludzkich oraz inwestowaniem w niezbędne narzędzia. Wychodzimy naprzeciw tym potrzebom zapewniając obsługę tych procesów i wspierając naszych klientów w pełnieniu obowiązków operatorów stacji ładowania – mówi Rafał Czyżewski, Prezes GreenWay Polska.
W ramach wewnętrznych uzgodnień, Mazda postanowiła dostosować autoryzowane salony dealerskie do sprzedaży pojazdów elektrycznych wyposażając je w stacje ładowania. Mają one służyć ładowaniu samochodów demonstracyjnych, tych znajdujących się w serwisie oraz należących do użytkowników marki, także zewnętrznych (część stacji będzie ogólnodostępna).
W ramach usługi Opero, GreenWay będzie zarządzać tymi stacjami oraz w pełni obsługiwać użytkowników końcowych. Współpraca między firmami obejmie także zakup przez Mazdę ładowarek domowych, przeznaczonych dla właścicieli nowo zakupionych samochodów elektrycznych japońskiego producenta. Urządzenia te będą przekazywane klientom wraz z zakupem modelu MX-30 z limitowanej serii First Edition.
W razie potrzeby, w ramach dodatkowo płatnej usługi, GreenWay – po sprawdzeniu technicznych możliwości instalacji – zainstaluje urządzenia w ich domach.
– Cieszymy się, że nasze pierwsze kroki przy wprowadzaniu elektrycznej Mazdy MX-30 będziemy stawiać z partnerem, który ma w Polsce największe doświadczenie w zakresie instalacji i obsługi stacji ładowania. Nasza sieć dealerska zmienia się zgodnie z najnowszymi trendami w motoryzacji, a elektromobilność wymaga też zmiany przyzwyczajeń i dotychczasowych zachowań klienta. Posiadanie domowego wallboxa jest, według nas, warunkiem koniecznym do osiągnięcia pełnej satysfakcji z korzystania z samochodu elektrycznego na co dzień – mówi Rafał Badowski, Dyrektor Aftersales and Customer Experience w Mazda Motor Poland.
Kolejnym obszarem wspólnych działań jest także możliwość oferowania kierowcom elektrycznych modeli Mazd przedpłaconych kart umożliwiających ładowanie pojazdów w całej sieci GreenWay.