GTS oznacza Gran Turismo Sport. Od czasu Porsche 904 Carrera GTS z 1963 r. te trzy litery mają dla fanów Porsche szczególną moc. Teraz wariant z tą legendarną trzyliterową kombinacją jest obecny w każdej serii modelowej.
Podczas salonu samochodowego w Los Angeles (LA Auto Show, 19 – 28 listopada 2021 r.) producent prezentuje bowiem nową wersję swojego elektrycznego samochodu sportowego – właśnie z akronimem GTS. Oferując do 504 km zasięgu WLTP, nowy sportowy wariant Porsche Taycan jest pierwszym, który przekroczył granicę 500 km.
Zobacz także:
Podczas LA Auto Show debiutuje także trzecia wersja nadwoziowa pierwszej serii modelowej Porsche w 100% na prąd – to Taycan GTS Sport Turismo. Nowość dzieli sportową sylwetkę i opadającą ku tyłowi linię dachu z rodziną Taycan Cross Turismo.
Od chwili swojej światowej premiery w 2019 r. gama Porsche Taycan stale się powiększa. Trzy warianty nadwoziowe, każdy dostępny nawet z pięcioma opcjami napędu – każdy znajdzie tu coś dla siebie – powiedział Kevin Giek, wiceprezes ds. linii modelowej Taycan. W szczególności cieszę się, że mamy teraz również Porsche Taycan z legendarnym pseudonimem GTS. Nowy wariant plasuje się pomiędzy odmianami 4S oraz Turbo, co sprawia, że reprezentuje prawdziwy złoty środek.
Ceny Porsche Taycan GTS oraz Porsche Taycan GTS Sport Turismo rozpoczynają się od, odpowiednio, 574 tys. zł oraz 578 tys. zł z VAT. Oba warianty trafią do dealerów wiosną 2022 r. W przyszłości w gamie Porsche Taycan Sport Turismo pojawią się kolejne wersje napędowe.
Taycan GTS: sportowy złoty środek w portfolio Porsche Taycan
Taycan GTS to sportowy, a zarazem wszechstronny wariant w gamie modelowej. Ma imponującą moc – w trybie overboost, podczas korzystania z Launch Control, wynosi ona 440 kW (598 KM). Sprint od zera do 100 km/h w przypadku obu odmian nadwoziowych zajmuje 3,7 s, a ich maksymalna prędkość to 250 km/h.
Jako przedstawiciel najnowszej odsłony Porsche Taycan wariant GTS oferuje szczególnie efektywną strategię jazdy. Ta sama aktualizacja w nowym roku modelowym trafiła do pozostałych wersji modelu. W praktyce zapewnia ona większy zasięg.
Taycan GTS otrzymuje specjalnie przystosowane adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne wraz z Porsche Active Suspension Management (PASM) – z korzyścią dla dynamiki poprzecznej. Także zestrojenie opcjonalnej skrętnej tylnej osi jest jeszcze bardziej sportowe. Charakter nowej odmiany podkreśla zmodyfikowane, „soczystsze” brzmienie układu napędowego – Porsche Electric Sport Sound.
Nadwozie i wnętrze Porsche Taycan GTS mają wyrazistą stylistykę. Z zewnątrz samochód wyróżniają liczne czarne lub przyciemniane detale, m.in. przedni zderzak, podstawki lusterek bocznych oraz obramowanie bocznych szyb – jak zwykle w przypadku Porsche z rodziny GTS. Elegancką, a zarazem dynamiczną atmosferę we wnętrzu zapewniają liczne dodatki pokryte czarnym materiałem Race-Tex oraz standardowy pakiet elementów ozdobnych ze szczotkowanego aluminium z anodowanym, czarnym wykończeniem.
Taycan Sport Turismo: najlepsze z obu światów Porsche Taycan
Debiut Porsche Taycan Sport Turismo oznacza, że rodzina serii modelowej Taycan obejmuje teraz trzy warianty nadwoziowe. Nowa odmiana jest skierowana do tych, którzy oczekują poziomu codziennej praktyczności, jaki oferuje Taycan Cross Turismo, ale równocześnie zależy im na „asfaltowych” osiągach sportowej limuzyny Taycan.
Taycan Sport Turismo łączy sportową sylwetkę, opadającą ku tyłowi linię dachu i funkcjonalny design wariantu Cross Turismo. Przestrzeń nad głowami z tyłu jest tu o ponad 45 mm większa niż w sportowej limuzynie Taycan, a pojemność bagażnika kryjącego się pod dużą tylną pokrywą wynosi przeszło 1200 litrów. Taycan Sport Turismo nie ma jednak off-roadowych elementów designu.
Dach panoramiczny z funkcją kontroli stopnia nasłonecznienia: przezroczysty lub matowy za dotknięciem palca
Jako nowe opcjonalne wyposażenie dla Porsche Taycan GTS dostępny jest panoramiczny dach z funkcją kontroli stopnia nasłonecznienia. Elektrycznie sterowana ciekłokrystaliczna folia sprawia, że przyciemnienie dachu można regulować, od przezroczystego do matowego – chroni to podróżujących przed oślepianiem bez konieczności zaciemniania wnętrza.
Dach jest podzielony na dziewięć segmentów, które można regulować indywidualnie – to pierwsze takie rozwiązanie w branży motoryzacyjnej na świecie. Oprócz ustawień Clear (przezroczyste) i Matt (matowe) można również wybrać opcje Semi (pośrednie) oraz Bold (mocne). Są to predefiniowane wzory z wąskimi lub szerokimi segmentami.