Opony ciężarowe Kormoran po 15 latach pełnej sukcesów obecności na drogach całego świata zasłużyły na „zmianę warty” – na rynek trafia nowa gama Kormoranów. Oferta marki Kormoran rozszerzy się też o opony do małych pojazdów ciężarowych.
Pierwsze opony „całostalowe” wyprodukowane przez fabrykę Stomil Olsztyn, która obecnie w całości należy do Michelin, pojawiły się na rynku w 1998 roku pod nazwą handlową „Stomil Steel”.
Zobacz także:
OPONY
Po kilku latach zmieniono nazwę na „Kormoran” kojarzącą się z miejscem ich wytwarzania – regionem Warmii i Mazur. Gama opon Kormoran była stopniowo rozszerzana, aby zaspokoić potrzeby całego rynku opon ciężarowych.
Kormoran – marka opon wywodząca się z Polski – obecnie jest jedną z marek opon Grupy Michelin oferowaną na rynkach w Europie, jak również na innych kontynentach. Jest to jeden z nielicznych przykładów ekspansji polskiej marki na tak dużą skalę. Międzynarodowy sukces Kormoranów był możliwy dzięki inwestycjom i wsparciu Grupy Michelin.
Karkas Kormorana
Duży potencjał opon Kormoran podkreślają możliwości ich pogłębiania i bieżnikowania. Co ciekawe jakość karkasu opon Kormoran została dostrzeżona przez większość bieżnikowni w Polsce i Europie Swoją trwałość karkasy Kormoran zawdzięczają solidnej konstrukcji, zwłaszcza w okolicach stopki, zastosowaniu mieszanki gumowej w dużej mierze odpornej na mechaniczne uszkodzenia.
Opony Kormoran Roads z nowej gamy opon drogowych przeznaczone są do montażu w samochodach ciężarowych transportujących towary po różnego rodzaju drogach: autostradach, drogach krajowych i regionalnych. Przy dużej wszechstronności użytkowania spełniają jednocześnie podstawowe wymagania dotyczące wysokiego przebiegu, przyczepności i trakcji, jak również bezpieczeństwa oraz komfortu.
Pierwszy etap wprowadzania nowej gamy opon Kormoran właśnie się rozpoczął, w 2013 roku obejmie swym zasięgiem najpopularniejsze na rynku rozmiary i bieżniki i będzie kontynuowany w kolejnych latach.
Kormoran Roads F
Opona ta cechuje się bardzo dobrą precyzją oraz komfortem prowadzenia. Cztery wzdłużne rowki w rzeźbie bieżnika skutecznie odprowadzają wodę i błoto pośniegowe, co znacząco wpływa na bezpieczeństwo jazdy. Bieżnik Kormoran Roads F ma właściwości samoczyszczące. Rzeźba jego dna ma specjalną budowę zapobiegającą zatrzymywaniu się kamieni (tzw. ewakuatory kamieni), co stanowi dodatkową ochronę karkasu przed uszkodzeniami. Jednak najważniejsza zmiana dotyczy profilu czoła opony i optymalizacji powierzchni kontaktu opony z podłożem, będąca gwarancją równomiernego zużywania się bieżnika. Oponę z bieżnikiem Kormoran Roads F można stosować na wszystkich pozycjach.
Kormoran Roads F w „nowej” wersji dostępny jest w 3 rozmiarach do dużych pojazdów ciężarowych (315/70 R22.5 – w przygotowaniu) i 5 do mniejszych pojazdów ciężarowych 215/75 R 17,5 i 245/70 R 17,5 – w przygotowaniu).
Kormoran Roads D
Jest to pierwsza opona napędowa z segmentu non-premium o kierunkowej rzeźbie bieżnika, która pozwala na optymalne zużywanie się bieżnika i zapobieganie formom zużycia typu „zęby piły”. Opony napędowe Kormoran Roads D mają oznaczenie 3PMSF (trójszczytowa góra z płatkiem śniegu), co potwierdza zaliczenie zimowych testów homologacyjnych i ich dobre osiągi również na zaśnieżonych nawierzchniach, a także zgodność z lokalnymi przepisami, jeżeli chodzi o zastosowanie opon w warunkach zimowych. Ponadto opona jest wyposażona we wskaźnik zimowych osiągów, informujący do jakiej głębokości bieżnika opona ma optymalne osiągi zapewniające bezpieczne podróżowanie w warunkach zimowych.
Kormoran Roads F w „nowej” wersji dostępny jest w 3 rozmiarach do dużych pojazdów ciężarowych (215/75 R 17,5 – w przygotowaniu) i 5 do mniejszych pojazdów ciężarowych (215/75 R 17,5 i 245/70 R 17,5 – w przygotowaniu).
Kormoran Roads T
To grupa opon zaprojektowanych do montażu na osie przyczep i naczep. Pierwsze opony z nowej gamy Kormoran Roads T pojawią się do naczep niskopodwoziowych. Kormoran T dostępny jest w następujących rozmiarach: 235/75 R17.5 i 245/70 R17.5 (w przygotowaniu).