Ból pleców podczas długiej jazdy samochodem powoduje nie tylko dyskomfort kierowcy, ale również obniża jego poziom koncentracji, co może skutkować niebezpiecznymi sytuacjami na drodze dla pasażerów.
Według sondażu TNS Pentor, na ból pleców uskarża się co drugi Polak, a co szósty stwierdza, że odczuwa go bardzo często. Kongsberg Automotive w Pruszkowie wychodzi naprzeciw tym problemom i jako jedno z rozwiązań proponuje montaż systemu masażu w fotelach samochodowych.
Zobacz także:
Producenci aut oraz komponentów zwracają szczególną uwagę na poprawę komfortu jazdy i proponują opcje dodatkowego wyposażenia. Dzięki funkcjom odprężania i rozluźniania mięśni nawet najdłuższa podróż może być przyjemna i bezbolesna. Obecnie systemy masażu montowane są w samochodach klasy premium takich marek, jak: Jaguar, Land Rover, Bentley czy Volvo. Jednakże, jak wynika z danych producenta komponentów, co roku liczba wyprodukowanych systemów wzrasta.
– Kongsberg Automotive w swojej działalności wykorzystuje najnowsze technologie, które przyczyniają się do rozwoju firmy, a produkcja systemów masażu w zakładzie w Pruszkowie jest na coraz wyższym poziomie. Obserwujemy duże zainteresowanie tym produktem. Świadczą o tym między innymi wygrane projekty – kontrakt z Volvo: w produkcji seryjnej od 2015 roku. Ze względu na oczekiwania klientów związane z coraz to niższą masą całkowitej, wdrożyliśmy również prace nad lżejszym zaworem do mat masujących. Jego zaletą będzie różnorodność dostępnych wariantów masażu oraz szybsza jego reakcja, a co za tym idzie większy komfort dla kierowcy – mówi Krzysztof Hauk, General Manager Kongsberg Automotive w Pruszkowie.
Kongsberg Automotive w 2015 roku wyposażył aż 125 000 foteli samochodowych w tego typu rozwiązania, których produkcja jest częściowo bądź całkowicie zautomatyzowana. Przy użyciu najnowszych technik powstają produkty wyposażone w kilka programów masażu, a każdy z nich konstruowany jest pod strukturę danego fotela samochodu. Eksperci z branży motoryzacyjnej podkreślają, że tak indywidualne podejście do produkcji systemów masażu umożliwia jeszcze dokładniejsze dostosowanie mat do oczekiwań pasażerów.
– Systemy masażu możemy dostosować do indywidualnych potrzeb klienta. Na podstawie testów komfortu, razem z klientem, określamy jak punkty masujące powinny być rozmieszczone w fotelu samochodu. Priorytetem są jak najlepsze odczucia użytkowników. Dlatego też rozpoczęliśmy współpracę z ekspertem z branży rehabilitacyjnej i chcemy przy projektowaniu konceptów wykorzystywać wiedzę z zakresu medycyny. Pozwoli nam to szczegółowo określić, które części systemów masażu powinny być rozwinięte, by stale zwiększać komfort kierowców – dodaje Paweł Cichoń, NPI Manager Kongsberg Automotive Pruszków.