KONGSBERG AUTOMOTIVE: OTWARTO NOWĄ CZĘŚĆ FABRYKI W PRUSZKOWIE

holding_kr1

W Kongsberg Automotive Pruszków została otwarta nowa część fabryki o powierzchni 2500 m kw. Rozbudowa podwarszawskiego zakładu to zielone światło dla planów na nowe inwestycje i najnowsze technologie.

To także kolejne miejsca pracy. A tych przybędzie tu w przeciągu trzech lat kolejne 15 procent. W rozbudowę zainwestowano 3 150 000 złotych.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Odbyło się uroczyste otwarcie nowej części Kongsberg Automotive o łącznej powierzchni 2500 m kw. Dla polskiego oddziału w Pruszkowie, rozbudowa oznacza wyposażenie zakładu w kolejne linie najnowszych technologii szycia. Planowane są również zatrudnienia, nawet 250 osób w 2019 roku.

Powiększenie zakładu związane jest również z nowymi kontraktami, które firma pozyskała w ostatnim czasie. Zakład w Pruszkowie wygrał m.in. globalny przetarg na produkcję mat grzewczych do aut segmentu premium, znanego niemieckiego producenta. Wartość kontraktu to blisko 230 milionów zł w przeciągu 8 lat, a uruchomienie produkcji zaplanowano na 2017 rok.

Bogate zaplecze techniczne oraz doświadczenie i dotychczasowa współpraca ze znaczącymi globalnymi klientami, zaowocowały kolejnym kontraktem – na produkcję mat grzewczych do podłokietników i paneli bocznych drzwi do samochodów terenowych marki premium. Jego wartość to kolejne 120 milionów zł.

– Postanowiliśmy powiększyć zakład w Pruszkowie w celu utworzenia i zwolnienia, rozbudowy obszarów na potrzeby produkcji oraz nowych projektów, a co za tym idzie, uruchomień nowych linii produkcyjnych. Taka inwestycja daje nam wzrost produkcji na poziomie 40 mln Euro. Skalę inwestycji natomiast planujemy na 17 mln Euro w 2016 roku – tłumaczy Krzysztof Hauk, General Manager Kongsberg Automotive Pruszków.

Norweski holding inwestuje w naszym kraju, nie tylko w Pruszkowie, ale również pod Łodzią.

– Powstaje tam nowa fabryka z innej dywizji oraz obszaru biznesu Kongsberg Automotive. Uruchomienie – walidacja i produkcja – planowane jest na przełom maja i czerwca 2016 roku. Będzie to zupełnie nowa produkcja, z innym wachlarzem produktów, niż te, jakie produkowane są w podwarszawskim zakładzie. Planowany obrót to ok. 100 mln euro – dodaje Krzysztof Hauk.