Kolejne firmy, między innymi Skoda i Toyota uruchamiają usługę polegającą na sprzedaży swoich samochodów w Polsce przez Internet.
Nowa forma kupna nie wymaga bezpośredniego kontaktu z doradcą w salonie i minimalizuje ryzyko zarażenia koronawirusem.
Zobacz także:ROZMAITOŚCI
Toyota Motor Poland uruchamia usługę internetowy salon. Teraz można kupić nową Toyotę lub Lexusa także bez wychodzenia z domu. Wystarczy „kliknąć” odpowiedni przycisk na stronie dealera oraz na stronie obu marek, by połączyć się ze sprzedawcą i odbyć rozmowę w formie wideokonferencji. Do połączenia wystarczą zwykły komputer z kamerą, smartfon lub tablet połączone z internetem.
Na życzenie przedstawiciel salonu umawia termin wirtualnego spotkania. W jego trakcie doradca stworzy ofertę wspólnie z klientem, wybierając m.in. kolor nadwozia oraz wnętrza, wersję wyposażenia, wzór felg, akcesoria dodatkowe czy też ofertę finansowania. Wszystko dzięki funkcjom wideoprezentacji pojazdów dostępnych w salonie oraz udostępniania dokumentów przygotowanych przez sprzedawcę.
Gotowa umowa kupna- sprzedaży zostanie przesłana kurierem, a auto może być dostarczone pod wskazany adres.
Toyota Motor Poland rozpoczęła prace nad systemem internetowego salonu już w październiku 2019 roku. Od kilku miesięcy program jest testowany w ramach pilotażu przez trzy salony sieci dealerskiej.
– W obliczu zagrożenia epidemiologicznego, mając na uwadze zdrowie i komfort życia naszych Klientów oraz pracowników sieci dilerskich, bezzwłocznie uruchomiliśmy internetowe salony u wszystkich dilerów Toyoty oraz Lexusa w Polsce. Naszym celem było stworzenie maksymalnie prostej formy kupna nowego auta dla Klientów, którzy dziś nie chcą wychodzić z domu i odwiedzać salonów sprzedaży. Osobiście uważam, że tak innowacyjna usługa będzie dalej wykorzystywana jako dodatkowy kanał sprzedaży także po okresie pandemii wirusowej – podkreśla dr Jacek Pawlak, prezes Toyota Motor Poland.
Usługa „Internetowy salon” uzupełnia obecne formy sprzedaży polskich dilerów Toyoty oraz Lexusa, którzy nadal będą prowadzić tradycyjną działalność salonów oraz serwisów w przedziałach godzinowych odpowiadających obecnym zasobom kadrowym stacji dilerskich.
SKODA UŁATWIA ZAMÓWIENIE AUTA
W odpowiedzi na zmieniające się zwyczaje zakupowe i trendy na rynku konsumenckim już ponad rok temu Škoda uruchomiła platformę online służącą do zamawiania samochodów w leasingu. Ten pierwszy na polskim rynku projekt pozwala wybrać model w komfortowych warunkach, bez wychodzenia z domu. Platforma umożliwia także złożenie wniosku. Cały proces, począwszy od wybrania modelu samochodu, a kończąc na uzyskaniu zgody na leasing odbywa się online.
Platforma do zamówień aut online znacznie ułatwia proces uzyskania finansowania wybranego wcześniej samochodu. Dzięki witrynie dostępnej pod adresem https://sklep.skoda-auto.pl/ proces zamówienia samochodu w leasingu jest szybki i przyjazny dla użytkownika i obejmuje 4 kroki. Są to: wybór samochodu i parametrów leasingu, finalizacja zamówienia połączona z opłatą rezerwacyjną, następnie złożenie wniosku leasingowego a w końcowym etapie opcjonalną wpłatę własną oraz odbiór auta.
Usługa przeznaczona jest nie tylko dla klientów biznesowych, ale także indywidualnych. Dzięki temu ci drudzy mogą skorzystać z leasingu konsumenckiego, który oferuje kupującym korzyści dostępne do tej pory jedynie dla przedsiębiorców.