KOBIETY WYBIERAJĄ MAŁE CZARNE CZYLI CZYM LUBIĄ JEŹDZIĆ?

aaa-aUTO1

Piątkowy Dzień Kobiet był okazją do przyjrzenia się statystykom dotyczącym preferencji Pań w zakupach używanych samochodów.Polki w ubiegłym roku najczęściej kupowały samochody ze stajni Opla.

Auto z nadwoziem typu hatchback oraz silnikiem benzynowym o małej pojemności. Wbrew stereotypom dotyczącym ulubionych kolorów samochodów kobiet, najczęstszym wyborem w salonach AAA Auto była czerń, podczas gdy czerwień znalazła się dopiero na piątym miejscu.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Opel zdeklasował zwycięzcę rankingu z 2017 roku – Volkswagena. Trzecie miejsce zajął ponownie Ford. Do pierwszej dziesiątki po raz pierwszy zakwalifikował się Hyundai, natomiast BMW wypadło z rankingu TOP 10.

Najczęściej wybierane marki aut przez kobiety w salonach AAA AUTO odpowiednio 2018 i w 2017 roku:
1. Opel (Volkswagen);
2. Volkswagen (Opel);
3. Ford (Ford);
4. Skoda (Toyota);
5. Audi (Skoda);
6. Toyota (BMW);
7. Renault (Kia);
8. Kia (Nissan);
9. Hyundai (Audi);
10. Nissan (Renault).

Wśród aut kupowanych przez kobiety w 2018 roku królowały te wyposażone w silniki benzynowe (78 proc.), drugą lokatę wśród najpopularniejszych silników zajęły diesle (21,96 proc.), a trzecią silniki hybrydowe (0,04 proc.). Jeśli chodzi o nadwozia – Polki najczęściej wybierały hatchbacki (59,2 proc.), SUV-y (12,6 proc.) oraz kombi (11,2 proc.). Dziwić może natomiast dopiero czwarta pozycja sedanów (8,2 proc.). Panie były raczej oszczędne, gdyż wybierały silniki o małej pojemności (100 proc. aut kupionych przez kobiety w 2018 roku miało silniki o pojemności do 1,6 l).

Najczęściej wybierane nadwozia aut przez kobiety w salonach AAA AUTO w 2018 roku:
1. Hatchback – 59,19 proc.;
2. SUV – 12,60 proc.;
3. Kombi – 11,24 proc.;
4. Sedan – 8,22 proc.;
5. MPV – 7,79 proc.

Najczęściej wybierane pojemności silników przez kobiety w salonach AAA AUTO w 2018 roku:
1. 1.2 – 5,07 proc.;
2. 1.2 16V – 4,20 proc.;
3. 1.4 – 3,72 proc.;
4. 1.6 16V – 3,46 proc.;
5. 1.4 16V – 3,37 proc.;
6. 1.6 i – 3,15 proc.;
7. 1.2 TSI – 3,06 proc.;
8. 1.4 TSI – 2,67 proc.;
9. 1.6 – 2,49 proc.;
10. 1.4 i – 2,14 proc.

– Polki z roku na rok stają się coraz bardziej praktyczne. Najczęściej wybierają samochody używane z nadwoziem typu hatchback, które świetnie sprawdzają się jako auta miejskie i zarazem rodzinne. Bardzo popularne wśród kobiet w 2018 roku były także SUV-y i kombi, które są idealnymi autami dla rodziny. Ulubionymi kolorami aut wśród naszych klientek były czarny, srebrny i szary. Czerwony, który przypisuje się często samochodom kupowanym przez kobiety znalazł się dopiero na piątym miejscu, wyprzedził go nawet niebieski. Auta w kolorach srebrnym i szarym panie wybierają najprawdopodobniej ze względów pragmatycznych, a czarny może się im kojarzyć jako stylowy i elegancki – powiedziała Karolina Topolova, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.

Najchętniej wybierane kolory:
1. Czarny – 19,03 proc.;
2. Srebrny – 18,55 proc.;
3. Szary – 15,70 proc.;
4. Niebieski – 11,55 proc.;
5. Czerwony – 8,84 proc.;
6. Biały – 8,66 proc.;
7. Brązowy – 3,94 proc.;
8. Beżowy – 2,97 proc.;
9. Zielony – 2,80 proc.;
10. Złoty – 2,41 proc.

Polki w 2018 roku wybierały przede wszystkim samochody używane z manualną skrzynią biegów (90,24 proc.;), równocześnie kupowały też stosunkowo dużo (w porównaniu do mężczyzn) aut z automatem (9,76 proc.;).