Firma ZF Aftermarket zaprezentowała we wrześniu ubiegłego roku nowy produkt marki TRW, specjalnie zaprojektowany i przeznaczony do pojazdów elektrycznych.
Przy strategicznym pokryciu 97 proc. europejskiego parku “elektryków” w miesiąc od premiery (w tym takich modeli jak, m.in. Tesla i Nissan Leaf), szacowany popyt na ten produkt ma tendencję wzrostową.
Zobacz także:
Portfolio klocków hamulcowych, znanych jako Electric Blue, zostanie rozszerzone o produkty skierowane do
TRW Electric Blue to gama produktów dla pojazdów elektrycznych. Nowa generacja klocków hamulcowych wyróżnia się znaczącą redukcją hałasu wewnątrz pojazdu oraz ograniczeniem pylenia okładzin hamulcowych. Portfolio produktów, których premiera miała miejsce podczas targów Automechanika we Frankfurcie we wrześniu 2018 roku, obejmuje już większość europejskiego parku samochodów elektrycznych.
Rozwój programu nadal trwa, a jego kolejnym krokiem jest uzupełnienie oferty o pojazdy hybrydowe. Po zakończeniu testów, w ciągu kolejnych miesięcy nowa gama asortymentu zostanie wprowadzona na rynek.
Trwałe, ciche i przetestowane
Badania wzbudziły obawy dotyczące braku hałasu wytwarzanego przez pojazdy elektryczne z punktu widzenia bezpieczeństwa. Jednak, jeśli chodzi o komfort kierowcy, hałas podzespołów i wibracje dostające się do wnętrza pojazdu są niedopuszczalne.
Testy pokazują, że TRW Electric Blue wykonane w nowej formule materiałowej wytwarzają mniejszy poziom czynnika NVH (hałas, wibracje oraz uciążliwość działania), gdy są wspierane przez specjalną wielowarstwową podkładkę i powlekane powłokami tłumiącymi hałas.
Świat motoryzacyjny się zmienia. ZF szacuje, że do 2030 r. około jedna trzecia wszystkich samochodów wyprodukowanych na całym świecie będzie stanowić wyłącznie pojazdy elektryczne lub hybrydowe. Na skalę tą wpływają strategie zachęcające kierowców, floty i gminy do zakupu samochodów bezemisyjnych.
Obecnie w 200 europejskich miastach funkcjonują strefy nisko emisyjne. Przykład Londynu pokazuje, jaki może być kolejny krok – to pierwsze miasto, które wprowadziło strefę „ultra-niskiej” emisji.
W przypadku niektórych warsztatów coraz silniejsze odchodzenie od konwencjonalnych pojazdów na rzecz elektrycznych jest powodem do niepokoju. ZF Aftermarket wpływa na kształt przyszłego niezależnego rynku warsztatowego, opracowując szkolenia umożliwiające mechanikom poznanie technologii związanych z układami wysokiego napięcia i bezpieczeństwa przy pracy z podzespołami elektrycznymi.
– Pojazdy elektryczne są tutaj i już zostaną. Dystrybutorzy i warsztaty, które dostosowują się do tej zmiany, będą długofalowymi liderami skazanymi na sukces. Cieszące się dużym zainteresowaniem szkolenia ZF Aftermarket z układów wysokiego napięcia pozwalają naszym klientom i partnerom nabyć kluczowe umiejętności i kwalifikacje, których będą potrzebować w celu opanowania złożonych technologii przyszłości na wczesnym etapie ich wdrażania – stwierdził Helmut Ernst, prezes ZF Aftermarket.