W Kielcach odbyła się pierwsza edycja Classic & Youngtimer Show. Na miejscu zgromadzono 150 wyjątkowych aut, w tym wiele niezapomnianych klasycznych Toyot.
Odwiedzający mogli podziwiać takie perełki jak Supra IV generacji, Celica GT-Four z Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski czy legendarna Corolla AE86, dobrze znana wszystkim miłośnikom driftingu.
Zobacz także:
Classic & Youngtimer Show 2018 był częścią słynnego Festiwalu Tuningu DUB IT!, który w tym roku odbył się już po raz siódmy. Uczestnicy imprezy mogli podziwiać owoce wielu interesujących motoryzacyjnych projektów, zapoznać się ofertami producentów części, zasięgnąć porady dotyczącej modyfikacji we własnym aucie, posłuchać niewyobrażalnie mocnego sprzętu car audio czy obejrzeć pokazy driftingu.
Pośród stoisk prezentujących klasyki zdecydowanie wyróżniało się to przygotowane przez autoryzowanego dealera Toyoty i Lexusa – Toyota Romanowski oraz zespół Toyota Team Classic. Odwiedzający mogli zobaczyć pełny przekrój rajdowej historii producanta z lat 80. i 90. Obok siebie stanęły trzy generacje legendarnej Celiki GT-Four w przyciągającym wzrok czerwonym kolorze – modele ST165 i ST185 w limitowanej do 5000 sztuk edycji Carlos Sainz oraz ST205.
Tuż obok znalazły się auta specjalnie przygotowane do rajdowej rywalizacji – Corolla Proto IFC Fleet Management, inspirowana słynnym autem WRC, oraz Celica ST205 w barwach zespołu Toyota Team Classic, która z sukcesami startuje w Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski.
Wystawę uzupełniły dwa chyba najbardziej kultowe modele w historii Toyoty – wyposażona w legendarny silnik 2JZ-GTE Supra MK IV Twin Turbo z limitowanej edycji upamiętniającej 15-lecie modelu oraz Corolla AE86.
Na stanowisku przygotowanym przez dealera Toyota Romanowski i zespół Toyota Team Classic nie zabrakło również najnowszego sportowego auta japońskiej marki – Yarisa GRMN. Nowy hot- hatch, wprowadzony na rynek po powrocie japońskiej marki do WRC i inspirowany najlepszymi rajdówkami, jest zapowiedzią sportowej ofensywy marki.
Na Goodwood Festival of Speed poznaliśmy kolejne sportowe auto producenta, powracającą legendę – Suprę V generacji.
Nowy model zadebiutuje w salonach marki w pierwszej połowie przyszłego roku. Jeszcze nie wiadomo, jak będzie wyglądała wersja produkcyjna, lecz pewne wyobrażenie dają dwa prototypy – wyścigowy GR Supra Racing Concept pokazany w marcu na salonie samochodowym w Geneva Motor Show oraz sportowy prototyp Supry, który ukazał się światu po raz pierwszy na festiwalu Goodwood.
Seryjna Supra będzie rasowym sportowym coupe z tylnym napędem i silnikiem R6 zamontowanym z przodu.
Fot.: Toyota Romanowski