KIA: SPORTAGE ZWYCIĘZCĄ RANKINGU POWER VOSS 2014

img20140531_150613

Kia Sportage odniosła zwycięstwo w rankingu Satysfakcji Posiadacza Pojazdu J.D. Power 2014 w Niemczech (J.D. Power 2014 Germany Vehicle Ownership Satisfaction Study – VOSS) w kategorii pojazdów typu SUV.

Nowy ranking, klasyfikujący samochód i jego producenta na rynku niemieckim pod względem ogólnych preferencji kierowcy- właściciela obejmuje również inne modele Kia (gama cee’d oraz Rio) plasując po raz pierwszy markę w gronie 10 najlepszych producentów motoryzacyjnych.


Zobacz także:
ROZMAITOŚCI


Badania objęły ponad 18 000 kierowców- właścicieli, którzy zgłosili on-line swoje szczegółowe komentarze dotyczące satysfakcji z użytkowania posiadanych pojazdów marki Kia pod względem jakości wykonania, niezawodności, atrakcyjności estetycznej oraz kosztów eksploatacji.

Z wynikiem 83,6 proc. satysfakcji konsumenckiej Kia Sportage jest najwyżej ocenianym pojazdem typu ‘compact SUV’ oraz szóstym w klasyfikacji ogólnej. Podobnie wysokie noty otrzymała Kia cee’d (miejsce drugie w kategorii samochodów kompaktowych z wynikiem 81,2 proc. satysfakcji konsumenckiej), Kia Rio (miejsce trzecie w kategorii samochodów małych z wynikiem 81,3 proc.) oraz Venga (miejsce czwarte w kategorii ‘small MPV’ z wynikiem 77,4 proc. satysfakcji konsumenckiej).

Według opublikowanej w tym tygodniu ankiety satysfakcji konsumenckiej ‘What Car?’ J.D. Power 2014, Kia Venga zdobyła także tytuł ‘Najlepszego małego MPV’ na rynku Wielkiej Brytanii. Z wynikiem 79,7 proc. ten należący do segmentu B pojazd zajął ponadto 16 miejsce w rankingu pojazdów najbardziej satysfakcjonujących dla potrzeb klienta.

W niemieckiej ‘klasyfikacji generalnej producentów’ Kia wspięła się na pozycję 10 (z 15 w roku 2013 oraz 17 w roku 2012), co jest dowodem na konsekwentny wzrost poziomu satysfakcji konsumenckiej wobec tej marki pojazdów.

– Tak wpływowa publikacja jak J. D. Power Report daje użytkownikom szansę wyrażenia satysfakcji z użytkowania swego pojazdu na co dzień. Popularność modelu Kia Sportage rośnie konsekwentnie od chwili wejścia do sprzedaży, a raport J. D. Power to doskonały dowód na trwałe uznanie jakości produktów marki Kia i poczucie zadowolenia z ich posiadania – komentował Arthur Martins, wiceprezes ds. marketingu Kia Motors Europe.

Ze sprzedażą 89 553 sztuk w roku 2013 (wzrost rok do roku o 10,5 proc.) Kia Sportage jest najchętniej kupowanym pojazdem z gamy modelowej marki w Europie. Jest również bestsellerem w Polsce.

Nowa, odświeżona wersja Sportage produkowana jest w słowackiej fabryce Żylina i dostępna jest już obecnie na większości rynków europejskich.