Ruszyła produkcja nowego Sorento w wersji hybrydowej. Zelektryfikowany układ napędowy debiutuje we flagowym SUV-ie marki Kia.
Model czwartej generacji wytwarzany jest w zakładach w Hwasung w Korei z zachowaniem najwyższych standardów jakościowych.
Zobacz także:
Na tej samej linii produkcyjnej powstają jego wszystkie warianty – benzynowy, z silnikiem Diesla i hybrydowy. Pierwsze egzemplarze Sorento w wersji hybrydowej dotrą do Polski we wrześniu.
Podczas gdy nowe, hybrydowe pojazdy przeznaczone na rynek europejski zaczęły zjeżdżać z linii produkcyjnej w Korei, to produkcja modelu w Ameryce Północnej (w fabryce marki Kia w West Point, w stanie Georgia) rozpocznie się dopiero wkrótce. W ciągu minionych 5 lat Sorento trzeciej generacji, produkowane na tych samych liniach produkcyjnych, zdobyło kilka nagród za jakość wykonania.
Nowy model powstaje z wykorzystaniem tych samych wysokich standardów produkcji oraz takiej samej kontroli jakości. Od czasu premiery Sorento w 2002 roku Kia sprzedała na świecie ponad trzy miliony egzemplarzy tego modelu. Sprzedaż Sorento czwartej generacji w Europie rozpocznie się w trzecim kwartale, a do końca roku flagowy SUV marki Kia będzie oferowany na większości rynków.
W 2021 roku, nowe Sorento po raz pierwszy będzie również dostępne w wersji hybrydowej typu plug-in. Produkcja Sorento Plug- in Hybrid ruszy w Hwasung w czwartym kwartale br.
Nowe Sorento Hybrid
Auto jest pierwszym modelem skonstruowanym na nowej platformie, przeznaczonej do produkcji średniej wielkości SUV-ów nowej generacji marki Kia. W połączeniu z większym nadwoziem, które zapewnia większą zarówno kabinę, jak i bagażnik, platforma sprawia, że pojazd ma trzy rzędy foteli. Konstrukcja umożliwia też zastosowanie zelektryfikowanych układów napędowych z wykorzystaniem silników z rodziny Smartstream.
Nowy zelektryfikowany układ napędowy Hybrid łączy 1,6-litrowy silnik T-GDi (turbodoładowany, z bezpośrednim wtryskiem benzyny) z akumulatorem litowo- jonowym o pojemności energetycznej, wynoszącej 1,49 kWh i silnikiem elektrycznym o mocy 44,2 kW (60 KM). Dzięki temu, że akumulator znajduje się pod podłogą, przestronność kabiny i pojemność bagażnika są niemal identyczne, jak w modelu z silnikiem spalinowym.
Maksymalna moc hybrydowego układu napędowego wynosi 230 KM, a maksymalny moment obrotowy – 350 Nm, co zapewnia świetne osiągi przy bardzo niskim zużyciu paliwa i niskiej emisji dwutlenku węgla. Moment obrotowy jest przekazywany przez sześciobiegową przekładnię automatyczną i za pośrednictwem urządzenia elektrycznego zamontowanego w skrzyni biegów.
Umożliwia to jednoczesne przenoszenie maksymalnego momentu obrotowego silników spalinowego i elektrycznego przy minimalnych stratach energii. Dzięki temu reakcja na przyspieszenie od dowolnej prędkości jest natychmiastowa, z bezpośrednim dostępem do energii zgromadzonej w akumulatorze przy wyższych prędkościach.