Efektem rosnącego popytu na pojazdy marki Kia we wszystkich praktycznie krajach Europy jest rekordowy wzrost produkcji oraz inwestycji, jaki zanotowała słowacka fabryka Kia w Żylinie na przestrzeni 2011 roku. Produkcja samochodów zamknęła się liczbą 252 000, a silników 359 000 sztuk − a więc w porównaniu z rokiem 2010 zwiększyła się odpowiednio o 10 i 12 procent.
Poczynione przez Kia nakłady inwestycyjne w roku 2011 pozwoliły zatrudnić dodatkowo 900 pracowników w celu uruchomienia trzeciej zmiany od stycznia 2012 roku. Łączna liczba lokalnych pracowników w zakładzie Żylina przekracza już więc 3900 osób.
Dążąc do osiągnięcia maksymalnego wolumenu produkcji silników w Żylinie w wysokości 450 000 sztuk rocznie Kia zainwestowała kwotę 200 mln euro, przeznaczając równocześnie dodatkowe 400 000 euro na różnorodne lokalne projekty ekologiczne i komunalne − tylko w okresie minionych 12 miesięcy.
– Ubiegły rok był wyjątkowo dobry dla marki Kia w Europie z uwagi na sprzedaż przekraczającą wszelkie wskaźniki rynkowe − komentuje Benny Oeyen, wiceprezes ds. marketingu i planowania produktu w Kia Motors Europe. W tym momencie jesteśmy bez wątpienia najszybciej rozwijającą się marką w Europie.
Zdaniem wielu analityków to właśnie nowatorski design, niskie koszty eksploatacji, jakość wykonania oraz wartość w oczach klienta stoi za rosnącym popytem na produkty z logo Kia w czasie, gdy cały przemysł samochodowy doświadcza spadków sprzedaży.
W związku z uruchomieniem produkcji nowej Kii cee’d tegoroczne inwestycje Kia w zakład Żylina planowane są na poziomie 110 mln euro. Oczekuje się, że ten pełen dynamiki nowy model zwiększy całkowitą produkcję zakładu Żylina do 285 000 sztuk pojazdów rocznie.
W roku 2011 z linii montażowych fabryki w Żylinie zjechało ponad 101 000 szt. modelu Sportage, tj. 40 proc. łącznej produkcji oraz 103 000 szt. modelu cee’d (pięciodrzwiowy, trzydrzwiowy oraz kombi), stanowiących kolejne 41 proc. W październiku 2011 do gamy wytwarzanych w Żylinie modeli dołączyła Kia Venga, która w liczbie 11 000 szt. stanowiła 4 proc. łącznej produkcji, a pozostałe 15 proc. stanowiła produkcja SUV-a Hyundai ix35w, zakończona w czerwcu 2011.
Wyrazem zaangażowania marki Kia w dobrobyt otaczających zakłady wytwórcze społeczności jest kwota 400 000 euro przekazana na potrzeby miasta Żylina. Niemal połowa z tej dotacji przeznaczona została na projekty związane z ochroną środowiska naturalnego, a pozostała część − na cele społeczne, edukacyjne oraz promowania inicjatyw młodzieżowych w samym mieście i sąsiadujących wioskach. W sposób aktywny Kia wspiera także działalność woluntariuszy rekrutujących się spośród własnych pracowników.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.