KIA: POZNALIŚMY CENY NOWYCH HYBRYDOWYCH MODELI

Można już zamawiać hybrydowe modele marki Kia w segmencie aut kompaktowych. Ceed kombi i XCeed dostępne jako hybrydy typu plug-in.

Są one kolejnym krokiem Kia Motors w kierunku elektryfikacji jej aut.


Zobacz relacje:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Nowe hybrydowe modele marki Kia, których zasięg na energii elektrycznej wynosi około 60 kilometrów, na co dzień mogą być wykorzystywane jak bezemisyjne samochody elektryczne. Ceny Ceeda kombi i XCeeda w wersji hybrydowej typu plug-in wynoszą – odpowiednio – 127 990 zł i 129 990 zł.

Hybrydowy układ napędowy typu plug-in w obu modelach składa się z litowo- jonowego akumulatora o pojemności 8,9 kWh, silnika elektrycznego o mocy 44,5 kW i benzynowej jednostki napędowej 1.6 GDI – łączna moc wynosi 141 KM.

Współpraca układu napędowego z 6-biegową przekładnią o dwóch sprzęgłach umożliwia kierowcom ręczną zmianę przełożeń. Bogate wyposażenie seryjne obydwu modeli obejmuje, między innymi, reflektory i tylne lampy wykonane w technologii LED, automatyczną klimatyzację, 16-calowe obręcze kół z lekkich stopów, system multimedialny z 8-calowym dotykowym ekranem.

Kia Ceed kombi i Kia XCeed w wersji plug-in są produkowane w zakładzie w Żylinie na Słowacji. Jak wszystkie pozostałe auta marki są objęte siedmioletnią gwarancją do przebiegu 150 000 km, która chroni także akumulator i silnik elektryczny.

Dzięki atrakcyjnym cenom nowe wersje modeli z rodziny Ceed są alternatywą nie tylko dla samochodów napędzanych silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym, ale również dla klasycznych hybryd. Ich układ napędowy składa się z akumulatora litowo- jonowego, silnika elektrycznego oraz czterocylindrowego silnika GDI o pojemności 1,6 litra z rodziny „Kappa” wyposażonego w bezpośredni wtrysk paliwa.

Łączna moc i moment obrotowy układu napędowego wynoszą, odpowiednio, 141 KM i 265 Nm, co zapewnia przyspieszenie Ceeda kombi od 0 do 100 km/h w 10,8 sekundy, a XCeeda w 11,0 sekund.

Obydwa nowe modele mają wiele charakterystycznych detali stylistycznych oraz wyposażenie, które odróżniają je od wersji w gamie z silnikami klasycznymi. Z zewnątrz modele hybrydowe typu plug-in łatwo rozpoznać po zabudowanej osłonie chłodnicy, co poprawia ich wydajność aerodynamiczną oraz po emblematach „eco plug-in”. Gniazdo ładowania znajduje się na lewym przednim błotniku. Jako opcja do Ceeda kombi są dostępne 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów, a do XCeeda – 18-calowe.

Hybrydowe Ceed kombi i XCeed są wyposażone w centralnie umieszczony na desce rozdzielczej wskaźnik ładowania, który w czytelny i szybki sposób informuje o tym czy akumulator jest ładowany lub w pełni naładowany. Wskaźnik ładowania jest dobrze widoczny z zewnątrz, co przydaje się wówczas, gdy auto jest zaparkowane na podjeździe przed domem. Obydwa auta są wyposażone w kabel do ładowania z gniazdka domowego 220 V. Maksymalna moc ładowania wynosi 3,3 kW, co oznacza, że nie wolno korzystać z tzw. szybkich ładowarek.

Nie ma takiej potrzeby, bo czas ładowania akumulatora z gniazdka domowego wynosi około 5 godzin, a na stacji ładowania o mocy 3,3 kW skraca się do mniej niż 3 godzin. Z akumulatorem naładowanym w 100 proc. Ceed kombi zapewnia zasięg do 57 km, a XCeed do 59 km, co na co dzień wystarcza do wykorzystywania ich jako samochodów wyłącznie elektrycznych.

Nowe wersje napędowe Ceeda kombi i XCeeda seryjnie są wyposażone w system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym. Za dopłatą jest oferowany system multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala. Na ekranie mogą być wyświetlane informacje dotyczące układu napędowego – pozostały poziom naładowania akumulatora, zużycia energii itp.

Ponadto, korzystając z ekranu dotykowego, można zaprogramować godzinę, od której ma się rozpocząć ładowanie po podłączeniu akumulatora do prądu w garażu, co umożliwia korzystanie z tańszych taryf energii elektrycznej. Dostępny jako opcja 12,3-calowy zestaw wskaźników odznacza się doskonałą grafiką i znakomitym kontrastem.

Aby zminimalizować zużycie energii elektrycznej, klimatyzacja może pracować w trybie „tylko dla kierowcy”. Wówczas dopływ powietrza do pozostałych otworów zostaje odcięty. W przeciwieństwie do konwencjonalnych systemów ten nie zamyka jedynie przepływu powietrza, ale wyłącza zbędne wentylatory, co znacząco zmniejsza zapotrzebowanie klimatyzacji na energię elektryczną.