KIA: POZNALIŚMY CENY NOWEGO STINGERA – ZAMÓWIENIA WKRÓTCE

Kia Sting1

Kia Stinger z racji designu i rozwiązań technicznych w nim zastosowanych otwiera nową erę dla marki. Jest to bowiem pierwsze w palecie modelowej producenta prawdziwe sportowe Gran Turismo.

Samochód może konkurować z markami premium: jest większy, mocniejszy, ma przestronniejsze wnętrze niż konkurenci i… jest tańszy. Polski importer potwierdził oficjalnie, że ceny bogato wyposażonego Stingera rozpoczną się od 149 900 zł.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Kia Stinger jest dostępna w 4 wersjach wyposażenia jako L, XL, GT Line i GT. Do wyboru są współpracujące z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów silniki o mocy od 200 do 370 KM. To pierwszy model marki oferowany, do wyboru, z napędem na tylne lub na cztery koła.

Kia Sting2

Polski importer przygotował trakcyjne ceny, które pozycjonują Stingera w segmentach D i D coupe oraz samochodów sportowych. Wersja z turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 2 litrów i mocy 255 KM kosztuje od 149 900 zł.

Natomiast cena modelu z silnikiem 2.2 CRDi o mocy 200 KM zaczyna się od 179 900 zł. Ofertę zamyka czteronapędowy Stinger GT, pod maską którego pracować będzie 3,3-litrowe V6 twin-turbo o mocy 370 KM wyceniony na 234 900 zł.

Kia Sting3

Nowa propozycja z Korei kusi bardzo bogatym wyposażeniem. Na pokładzie bazowej wersji zagości m.in.: system autonomicznego hamowania z 3 trybami pracy, przednie lampy typu projekcyjnego ze światłami do jazdy dziennej LED, tylne lampy w technologii LED, czujniki parkowania przód i tył, klimatyzacja automatyczna 2-strefowa, Kia Navi System z kamerą cofania, 7 calowym ekranem dotykowym, tuner cyfrowy DAB, elektryczna regulacja foteli przednich w 8 kierunkach, system dostępu bezkluczykowego Smart Key, podgrzewana kierownica i fotele przednie, systemy bezpieczeństwa czynnego Keep Lane Assist, Driver Attention Alert, High Beam Assist, Speed Assist, Smart Cruise Control, dwie podwójne końcówki układu wydechowego czy felgi aluminiowe 18 cali z oponami 225/45/R18.

Za wygląd Stingera odpowiada zespół europejskich stylistów z centrum designu Kia we Frankfurcie, kierowany przez Petera Schreyera. Właściwości jezdne i precyzja prowadzenia nowego auta to zasługa inżynierów, którymi dowodzi Albert Biermann – szef działu rozwoju i testów nowych modeli Kia. Najnowszy model przeszedł wyczerpujące testy na torze Nürburgring. Przestronne wnętrze jest wygodne dla pięciu osób wraz z ich bagażem.

Kia Sting4

Nowy pojazde to pierwszy model Kia, który umożliwia kierowcy wybór trybu pracy układu przeniesienia napędu poprzez system regulacji elektronicznie sterowanych amortyzatorów, znany jako Dynamic Stability Damping Control. Dzięki temu systemowi auto potrafi dostosować siłę tłumienia amortyzatorów do warunków na drodze i do stylu jazdy. Zawieszenie można dostroić tak, aby Stinger zapewniał bardziej dynamiczny sposób pokonywania zakrętów lub zachowywał się bardziej stabilnie podczas jazdy z dużą prędkością.

W pierwszym wypadku zmniejsza się siła tłumienia przednich amortyzatorów, dzięki czemu pracują one bardziej miękko, a zwiększa siła tłumienia tylnych, które stają się twardsze. W drugim wypadku system działa odwrotnie – usztywniają się przednie amortyzatory, a tylne stają się bardziej miękkie. Po raz pierwszy w Kia, system oferuje pięć trybów pracy: Personal, Eco, Sport, Comfort i Smart.

Kia Sting5

Projektując Stingera inżynierowie wzięli pod lupę nie tylko wymiary jego konkurentów, ale również przestronność wnętrza i pojemność bagażnika. Pod względem rozstawu osi Stinger przerasta Audi A4, Infiniti Q50, Lexusa IS, BMW serii 4 Gran Coupé, a nawet Lexusa GS i Mercedesa CLS. Jest też dłuższy i szerszy (wymiary: 4830 mm x 1870 mm x 1400 mm) niż porównywalne modele w tym segmencie, co przekłada się na bardziej przestronne wnętrze. Bagażnik (406 l) mieści pełnowymiarowe walizki lub torby golfowe.

Wyselekcjonowani do dystrybucji Stingera dealerzy Kia rozpoczną przyjmowanie zamówień już w sierpniu. Pierwsze egzemplarze trafią do salonów w październiku.

Kia Sting6

CENY

Cennik zamieszczamy poniżej. Dopłata za lakier metalizowany wynosi 3 000 zł, a za lakier specjalny „High Chroma Red” – 4 000 zł.