KIA: POZNALIŚMY CENNIK NOWEGO MODELU CEE’D

Kia ogłosiła właśnie ofertę cenowo – specyfikacyjną dla drugiej generacji modelu Kia cee‘d. W wersji pięciodrzwiowej, która pojawi się w polskich salonach w maju, został wyceniony na 49 990 złotych. Kombi wymaga dopłaty 3 000 złotych i ta wersja jest już dostępna w ogłoszonym cenniku jednak realizacja zamówień na kombi nastąpi zaraz po wakacjach.

Nowy cee‘d dostępne jest w 4 wersjach wyposażenia S/M/L/XL. Na uwagę zasługuje bogate wyposażenie dostępne już w wersji podstawowej. Obejmuje ono między innymi: 6 poduszek powietrznych, elektryczne wspomaganie kierownicy, ESC z ABS, HAC, VSM, światła projekcyjne, centralny zamek, komputer pokładowy, radio CD/MP3 z USB, AUX, iPod – sterowane z kierownicy, konsolę centralną z podłokietnikiem, elektrycznie sterowane szyby przednie, elektrycznie sterowane lusterka, koło dojazdowe, regulację kolumny w 2 płaszczyznach i wysokości fotela kierowcy.

Klimatyzacja manualna z funkcją chłodzenia schowka wymaga dopłaty 3 500 zł (standard dla wersji M). Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa z 2 trybami pracy: soft i fast, jonizatorem powietrza, systemem automatycznego odparowywania szyby przedniej i funkcją chłodzenia schowka dostępna jest w standardzie w pozostałych wersjach wyposażenia (L/XL).

Dodatkowo klienci mają możliwość tworzenia indywidualnej specyfikacji gdyż Kia oferuje 13 opcji wyposażenia, 10 atrakcyjnych kolorów nadwozia oraz 3 kolory wnętrza. Podobnie jak w przypadku innych modeli Kia cee‘d oferowany będzie z gwarancją producenta na 7 lat lub 150 000 km. Gwarancja ta przechodzi bez ograniczeń na kolejnych właścicieli pojazdu.

Nowa Kia cee’d

Światowa premiera nowej Kii cee’d odbyła się na Międzynarodowym Salonie Samochodowym 2012 w Genewie. Wprowadzony na rynek w roku 2007 pierwszy cee’d , zaprojektowany, skonstruowany i produkowany w Europie, był pierwszym modelem, dzięki któremu Kia mogła poważnie stanąć w szranki z innymi, renomowanymi markami. Zajął czwarte miejsce w konkursie Car Of The Year (C.O.T.Y.) 2007 − najwyższe, jakie kiedykolwiek zyskał pojazd marki Kia.

Nowy cee’d jest dłuższy i niższy od poprzednika, zyskując w ten sposób wygląd bardziej sportowy. Długość całkowita wzrosła o 50 mm (do 4310 mm) przy zmniejszonym o 10 mm „wzroście” (do 1470 mm) dzięki obniżeniu wysokości zawieszenia. Pomimo całkowicie nowej płyty podłogowej, nowy cee’d utrzymuje niezmieniony rozstaw osi wynoszący 2650 mm.

Efektem poszerzenia rozstawu kół jest jeszcze bardziej atletyczny wygląd samochodu. Mimo, iż bryła nadwozia jest o 10 mm węższa, rozstaw kół przednich wzrósł o 17 mm, a tylnych o 32 mm. Dodatkowy wpływ na wizualną estetykę mają dostępne opcjonalnie, felgi z lekkiego stopu o średnicy 16 lub 17 cali, które wraz z ogumieniem niemal całkowicie wypełniają wnęki kół.

Wysmukła sylwetka nowego modelu dopracowana została w wyniku intensywnych testów i sprawdzianów w supernowoczesnym tunelu aerodynamicznym centrum badawczo-rozwojowego Kia w Namyang. Znaczne pochylenie szyby czołowej, zastosowanie dolnych osłon silnika i centralnej części podwozia oraz odpowiednie wyprofilowanie tylnego spojlera nadokiennego i kloszy lamp tylnych to niektóre tylko rozwiązania umożliwiające uzyskanie współczynnika Cd o wartości zaledwie 0,30.

Produkcja nowego cee’da powierzona została wyłącznie słowackiej fabryce Kia w Żylinie. Gama kolorystyczna obejmować będzie ponad 10 kolorów nadwozia – z czego pięć zupełnie nowych. Nowy cee’d jest także jednym z pierwszych modeli noszących na masce silnika nowy emblemat firmowy Kia.

Silniki

W zależności od specyfiki poszczególnych rynków, nowa Kia cee’d oferowana będzie z szeroką gamą jednostek napędowych o mocy od 90 do 135 KM. W większości krajów Europy Zachodniej oznaczać to będzie możliwość wyboru pomiędzy dwoma silnikami benzynowymi − 1.4 MPI albo 1.6 GDI o mocy 100 i 135 KM oraz dwoma wysokoprężnymi: 1.4 WGT o mocy 90 KM lub 110 albo 128-konnym Dieslem 1.6 VGT.

Kia przewiduje, że największym powodzeniem na większości rynków sprzedaży cieszyć się będzie paliwo – oszczędny turbodiesel 1.6 VGT. Silnik ten generuje 128 KM przy momencie obrotowym 260 Nm i współpracować może z sześciostopniową skrzynia manualną lub automatyczną. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje poniżej 11 sekund, a zużycie paliwa nie przekracza 4,1 l/100 km w cyklu mieszanym (3,7 l/100 km dla samochodów z pakietem EcoDynamics) przy emisji CO2 do atmosfery od 97 g/km.

Najsilniejsza jednostka 1.6 Gamma GDI wyposażona jest w układ bezpośredniego wtrysku paliwa zwiększający wytwarzaną moc (135 KM) oraz moment obrotowy (164 Nm), przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia paliwa i emisji spalin. cee’d przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 9,9 sekundy i zużywa średnio 5,8 l/100 km (5,2 l/100km z pakietem EcoDynamics) − przy emisji CO2 do atmosfery od 119 g/km.

Cała gama jednostek napędowych oferowana jest w zestawie z sześciostopniową przekładnią manualną lub automatyczną. Zależnie od wersji modelowej, wraz z silnikiem 1.6 GDI dostępna jest opcjonalnie nowa, sześciostopniowa skrzynia dwusprzęgłowa DCT, która zmniejsza zużycie paliwa.

Nad zmianą biegów czuwają elektryczne siłowniki sterowane przez moduł TCU (Transmission Control Unit), a cała operacja pozwala na nieprzerwany dopływ momentu obrotowego na napędzane koła przy minimalizacji strat energetycznych, jakie z reguły powoduje skrzynia automatyczna z konwertorem hydrokinetycznym typu konwencjonalnego.

Nowy model oferowany będzie także z ekologicznymi rozwiązaniami submarki EcoDynamics. Technologie te, w postaci systemu ISG (Start/Stop), ogumienia o niskich oporach toczenia i systemem zarządzania wydajności alternatora (AMS) dostępne będą w samochodach napędzanych zarówno silnikami benzynowymi jak i wysokoprężnymi.

Wyższy komfort jazdy, lepsze prowadzenie

Nowa Kia cee’d posiada mocowane do ramy pomocniczej niezależne zawieszenie (przednie na kolumnach MacPherson i tylne w układzie multi-link), które w wyniku poszerzenia rozstawu kół − zapewnia odczuwalną poprawę charakterystyki jezdnej i komfortu prowadzenia. Modyfikacje przedniego zawieszenia objęły zwiększenie kąta wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy celem poprawy stabilności w jeździe na wprost. Układ kierowniczy wyposażony jest w wspomaganie elektryczne. Średnica zawracania wynosi 10,85 m przy 2,85 obrotach kierownicy pomiędzy położeniami skrajnymi. Dla amatorów bardziej dynamicznej jazdy dostępny będzie w bogatszych wersjach wyposażenia (L, XL) system Flex Steer o trzech trybach pracy − komfortowym, normalnym i sportowym, umożliwiający wybór siły wspomagania i czułości pracy układu w zależności od warunków jazdy i upodobań kierowcy.

Mniej hałasów, więcej miejsca

Jednym z ważnych zadań stojących przed inżynierami Kia było udoskonalenie kabiny pasażerskiej. W tym celu zastosowano pogrubione o 14 proc. szyby w drzwiach przednich, aerodynamiczne obudowy lusterek zewnętrznych, nowe poduszki mocowania silnika o zwiększonej skuteczności tłumienia drgań, drążone półosie napędowe, wzmocnione węzły łączące progi ze słupkami „B”, podwójne uszczelki drzwiowe oraz specjalne wypełnienia piankowe w słupkach A, B i C karoserii. Efektem tych rozwiązań jest spadek odczuwalnych w kabinie hałasów.

Wydłużenie nowego ceed’a przy niezmienionym rozstawie osi (2650 mm) powoduje, że przestrzeń na głowę i nogi dla kierowcy oraz przedniego pasażera wzrosła odpowiednio o 12 i 9 mm, a szerokość na poziomie ramion dla pasażerów tylnej kanapy o 5 mm. Pojemność bagażnika zwiększyła się o 12% do 380 litrów (tj. o 40 litrów), a dzielone siedzenia tylne składają się teraz całkowicie płasko − tworząc praktyczną podłogę ładunkową.

Wyposażenie i zaawansowane technologie

Podstawowe i pomocnicze elementy sterowania zgrupowane są w sposób ułatwiający intuicyjną obsługę przez kierowcę, a nowy standard wyposażenia wnętrza obejmuje regulowaną w dwóch płaszczyznach kolumnę kierownicy, gniazda przyłączeniowe iPoda, AUX i USB, system audio z sześcioma głośnikami oraz wielofunkcyjny komputer podróżny.

Nastrój ekskluzywności wnętrza buduje rozproszone oświetlenie LED w konsoli centralnej wraz z pionowymi „płetwami” wewnętrznych klamek drzwi. Nabywca może wybierać pomiędzy chromowanymi, ‘fortepianowo’ czarnymi oraz anodyzowanymi akcentami wysmakowanego designu kabiny. Seryjnie oferowane będą dwie wersje kolorystyczne materiałowej tapicerki siedzeń i wnętrza: jednotonowa czarna i dwutonowa szaro-beżowa; opcjonalnie dostępna będzie także tapicerka skórzana.

W zależności od wersji wyposażenie obejmuje m.in. ekran TFT sterowania systemami samochodu, dwustrefową klimatyzację automatyczną, elektrycznie regulowany fotel kierowcy oraz elektrycznie sterowane, pełnowymiarowe (1045 mm długości) panoramiczne okno dachowe. Dostępne będą również światła do jazdy dziennej LED, statyczne lampy doświetlenia zakrętów (zależnie od kąta skrętu kół) oraz zaawansowane reflektory Bi-ksenonowe (HID) z funkcją doświetlania skrętu światłem mijania.

Parkowanie nowym cee’dem ułatwi System Kia Auto Park, wyposażony w czujniki przednie, boczne i tylne oraz wspomaganą komputerowo automatykę kierowania do równoległego parkowania pojazdu. Proces parkowania kierowca może kontrolować (a więc i przerwać) naciskając pedał hamulca lub przyspieszenia.

Bezpieczeństwo

Wyposażenie cee’da nowej generacji obejmuje w zakresie bezpieczeństwa m.in. systemy: elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESP), przeciwblokowania hamulców (ABS), wspomagania hamowania awaryjnego (BAS), wspomagania ruszania na wzniesieniu (HAC), podowiedzi ruchu kierownicy (VSM) oraz sygnalizacji awaryjnej migającym światłem STOP w momencie rozpoczęcia gwałtownego hamowania (ESS).

W zakresie bezpieczeństwa biernego skorupa nadwozia nowego cee’da wykonana jest w 57 proc. ze stali nadwytrzymałej. Zwiększoną ochronę w razie kolizji bocznej zapewniają pogrubione o połowę belki wewnętrzne drzwi, wzmocniona poprzecznica dachowa pomiędzy słupkami „B” oraz wykonane ze stali nadwytrzymałej progi karoserii.

Nowa Kia cee’d wyposażona jest seryjnie w sześć poduszek powietrznych − są to poduszki czołowe, boczne oraz pełnowymiarowe kurtynowe. Wzrost bezpieczeństwa pieszych zapewniają ‘miękkie” klosze reflektorów, usztywniona dolna krawędź pasa przedniego oraz energochłonna konstrukcja zawiasów i maski silnika.

Ceny

Ceny Kia cee’d w wersji pięciodrzwiowej zaczynają się od 49 990 złotych. Cennik oraz dane techniczne silników zamieszczamy poniżej w galerii.

Zobacz też: http://www.kia.pl/