W marcu odbędzie się oficjalna premiera najnowszego modelu KIA – EV6. Za nim elektryczny pojazd ujrzy światło dzienne producent zaprezentował jego pierwsze zdjęcia.
Nowy samochód został zaprojektowany zgodnie z nową filozofią designu „Przeciwieństwa, które się uzupełniają”.
Zobacz także:
W centrum tej filozofii znajduje się nowa stylistyka, która obfituje w kontrastowe połączenie ostrych elementów i mocno wyrzeźbionych kształtów.
Pierwszy samochód elektryczny typu BEV marki – skonstruowany na nowej platformie Electric- Global Modular Platform (E-GMP) – to crossover. Filozofia designu będzie stanowić podstawę stylistyki przyszłych modeli Kia, a opiera się na filarach – Zdecydowanie za naturą, Uzasadniona radość, Moc postępu, Technologia i zmysły oraz Siła spokoju.
„Zdecydowanie za naturą” – bazuje się na interakcji z naturą, opartej na szczegółach, kształtach i proporcjach, które występują zarówno w świecie przyrody, jak i wśród ludzi.
„Uzasadniona radość” koncentruje się na atmosferze i wrażeniach z obcowania z przyszłymi samochodami marki Kia. Design będzie wykorzystywać nowe materiały pochodzenia organicznego oraz bardziej odważne kolory.
„Moc postępu” opiera się na dotychczasowych mocnych stronach designu marki. Design nowych samochodów będzie opierać się zarówno na doświadczeniu, jak i na kreatywności.
„Technologia i zmysły” obejmuje nowe technologie i innowacje.
„Siła spokoju” wywołuje napięcie między przeciwstawnymi siłami i twórczymi kontrastami oraz pozwala odnaleźć równowagę.
Nadwozie
Charakterystyczne światła do jazdy dziennej prezentują się nowocześnie. Stanowią one integralną część „cyfrowej twarzy tygrysa” zaprojektowanej dla przyszłych samochodów elektrycznych, która jest rozwinięciem osłony chłodnicy w stylu Tiger Nose. Szeroki i wąski wlot powietrza poniżej świateł optycznie poszerza przód samochodu. W celu optymalizacji przepływu powietrza pod autem zastosowano płaską podłogę.
Z profilu EV6 przypomina crossovera. Zachodząca na dach przednia szyba dodaje dynamiki, podobnie jak wyraźnie zaznaczone tylne nadkola. Główna linia nadwozia przebiega wzdłuż dolnej linii okien i wygina się w górę w kierunku nadkoli tylnych kół, optycznie wydłużając profil auta. Pochylony słupek C wizualnie poszerza powierzchnię szyb. Jego kształt został zoptymalizowany pod kątem aerodynamiki. Spojler na dachu odpowiada za kierowanie powietrze w dół.
Wnętrze
Platforma E-GMP zapewnia znacznie większą przestrzeń w kabinie. Bezramkowy, zakrzywiony ekran o wysokiej rozdzielczości wyświetla wskaźniki oraz informacje systemu multimedialnego. Smukła deska rozdzielcza potęguje wrażenie przestronności. Dzięki minimalnej liczbie tradycyjnych przycisków i pokręteł kabina jest uporządkowana. Pod ekranem umieszczono panel sterowania klimatyzacją. Poniżej niego konsola środkowa odchyla się w kierunku przodu samochodu.
Fotele są smukłe, mają lekką konstrukcję. Pokrywa je nowoczesny i wytrzymały materiał otrzymany z recyklingu tworzyw sztucznych. Przednie fotele również zaprojektowano tak, aby potęgowały wrażenie przestronności kabiny.