Tuż po wakacjach w salonach KIA w Polsce rozpocznie się sprzedaż nowego modelu o nazwie XCeed. To crossover, którego jeszcze niedawno koreańska firma nie miała w planach.
O tym, że dołączy on do rodziny Ceed zdecydowano dopiero wtedy, gdy rozpoczęto prace nad ProCeedem. Nowe auto jest kontrpropozycją dla klasycznych SUV-ów.
Zobacz także:
Produkcja XCeeda ruszy już w połowie sierpnia w zakładach Kia Motors na Słowacji.
Rodzina Ceed składa się z pięciodrzwiowego hatchbacka, przestronnego ‘a o nazwie ProCeed. O tym jak i dlaczego powstał XCeed – najnowszy model opowiada film dostępny pod adresem https://www.youtube.com/watch?v=57t_RK6ffas. Historia Ceed-a, który doczekał się już trzeciej generacji, zostanie przedstawiona również w limitowanej książce. Ukaże się ona jeszcze w tym roku.
Kia Motors Polska ogłosi cennik i specyfikację wyposażenia XCeeda na początku września. Nowa Kia prezentuje się bardziej atletycznie niż jej wysocy rywale – oferuje też coś zupełnie innego niż pozostałe modele z rodziny. Nie tylko dlatego, że jedynymi wspólnymi elementami nadwozia, które zostały wykorzystane z pięciodrzwiowego hatchback są przednie drzwi.
Sylwetka pojazdu, z kabiną mocno przesunięta do tyłu i z mocno pochyloną pokrywą bagażnika, przypomina wersję typu coupé. Także dlatego, że ma stosunkowo długą pokrywę silnika. Przy identycznym rozstawie osi, jak w pozostałych modelach z rodziny Ceed, wynoszącym 2650 mm, Kia XCeed ma dłuższy przedni i tylny zwis (905 mm i 840 mm).
Mocno pochylona pokrywa bagażnika i o 60 mm wyżej niż w hatchbacku znajdująca się jego krawędź wpływają na poprawę estetyki wyglądu crossovera.
Zwiększone – prześwit (172 mm przy kołach 16-calowych i 184 mm przy 18-calowych) i wysokość nadwozia sprawiają, że auto prezentuje się solidnie. Nakładki na nadkolach i progach oraz srebrne relingi dachowe nadają autu bardziej wyrazistego wyglądu, który podkreśla również metalizowana płyta w tylnym zderzaku.
Wnętrze Kia XCeed przypomina kabiny pozostałych modeli z rodziny Ceed, z konsolą środkową delikatnie zwróconą w stronę kierowcy. Różnica polega na pozycji za kierownicą – jednocześnie niższej niż w klasycznych wyższych SUV-ach i wyższej, z uwagi na większy prześwit crossovera, niż w hatchbacku.
Dotykowy ekran systemu multimedialnego znajduje się wysoko na desce rozdzielczej i na jednej wysokości z zegarami. W dolnej części konsoli środkowej znajdują się przyciski i pokrętła do sterowania głośnością, ogrzewaniem i wentylacją.
Nowością jest ekran dotykowy systemu multimedialnego o przekątnej 10,25 cala z nawigacją i systemem UVO Connect.
Młodzieńczy charakter
Crossover jest dostępny w 12 kolorach nadwozia. Nowy, żywy kolor – Quantum Yellow – jest zarezerwowany wyłącznie dla nabywców XCeeda, podobnie jak pakiet elementów wykończenia wnętrza w kolorze żółtym – z czarną tapicerką siedzeń.
Uruchomienie produkcji zaprojektowanego w Europie nowego XCeed ma nastąpić już w połowie sierpnia.