KIA: NOWY STRONIC GT LINE JUŻ W ZAMÓWIENIACH (CENY)

Kia poinformowała, że nowy Stonic w topowej wersji GT Line, oferujący możliwości personalizacji wyglądu, jest już dostępny w zamówieniach w salonach w Polsce.

Ceny miejskiego SUV-a w tej wersji zaczynają się od 85 490 zł ze 100-konnym silnikiem 1.0 T-GDi.


Zobacz także:

ECO

PREMIERY


 

O 20 KM mocniejsza odmiana z zespołem napędowym typu mild hybrid kosztuje o 4 500 zł więcej – cena wynosi od 89 950 zł.

Po modelu Ceed i Sportage, Stonic zajmuje trzecie miejsce w rankingu sprzedaży nad Wisłą. Produkcja samochodu rozpocznie się w październiku, w zakładzie Sohari w Korei. Będzie on w standardzie oferowany z gwarancją na 7 lat lub do przebiegu 150 000 kilometrów.

Miejski crossover z zewnątrz prezentuje się sportowo i nawiązuje wyglądem do modeli Stinger GT, Ceed GT i ProCeed GT. Wyróżnia się, w porównaniu z pozostałymi wersjami, innymi zderzakami z przodu i z tyłu. W przednim, wyposażonym w trzy dodatkowe wloty powietrza do chłodnicy, zintegrowano diodowe światła przeciwmgielne. Osłona chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa także ma wykończenie charakterystyczne dla odmiany, podobnie jak obudowy lusterek bocznych.

Pojazd standardowo jest wyposażona w nowe w pełni diodowe reflektory, z nowym wzorem świateł do jazdy dziennej. Do wyboru jest aż 9 kombinacji kolorystycznych nadwozia i dachu. Topowa wersja jest wyposażona w 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów z oponami w rozmiarze 205/55.

Wnętrze

Deska rozdzielcza przypomina strukturę włókna węglowego. Nowością wyposażenia są fotele z tapicerką, która jest połączeniem czarnej tkaniny i syntetycznej skóry ze szwami w kolorze białym. Nowa jest spłaszczona u dołu kierownica obszyta perforowaną skórą, z kontrastowymi szwami i zaopatrzona w logo GT Line. 4,2-calowy wyświetlacz w zestawie wskaźników także jest nowy.

Model seryjnie oferowany jest z zestawem usług cyfrowych z darmowym 7-letnim dostępem. Na szczycie konsoli środkowej znajduje się 8-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego, wyposażonego w funkcję UVO Connect drugiej generacji, która zapewnia łączność ze światem zewnętrznym i daje możliwość kontrolowania wybranych funkcji samochodu. Nowy system seryjnie jest oferowany z nawigacją satelitarną.

Silnik turbodoładowany i zespół napędowy typu mild hybrid

Stonic dostępny z zespołem napędowym typu mild hybrid (MHEV) z rodziny EcoDynamics+. 1,0-litrowy silnik T-GDi (turbodoładowany z bezpośrednim wtryskiem benzyny) z rodziny Smartstream oraz instalacja elektryczna o napięciu 48 V zapewniają większą wydajność. Kompaktowych rozmiarów akumulator litowo- jonowy zasila w energię elektryczną silnik elektryczny, który pełni również rolę rozrusznika i generatora (MHSG).

Jest on połączony paskiem z wałem korbowym silnika i płynnie przełącza się między trybami „silnik” i „generator”. W trybie „silnik”, podczas przyspieszania, MHSG przyczynia się do zmniejszenia obciążenia silnika i obniża emisję. W określonych warunkach, gdy samochód zwalnia, MHSG może przełączyć się w tryb „generator” i odzyskiwać energię z wału korbowego w celu ładowania akumulatora.

Nowy silnik z rodziny Smartstream jest wyposażony w technologię CVVD (Continuously Variable Valve Duration), czyli zmiennych w sposób ciągły czasów otwarcia zaworów. Generuje on maksymalną moc 100 lub 120 KM. W wersji 120-konnej samochód standardowo jest wyposażony w nową mechaniczną skrzynię biegów (iMT) z elektronicznie sterowanym sprzęgłem clutch by wire.

Dopłata do opcjonalnej siedmiobiegowej przekładni dwusprzęgłowej (7DCT) wynosi 6 000 zł. iMT przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa. Zamiast mechanicznie sprzęgło jest uruchamiane elektronicznie. Przekładnia iMT współpracuje z MHSG i pozwala wcześniej wyłączyć silnik niż robi to system start- stop podczas hamowania silnikiem.

W trybie Eco obydwie przekładnie umożliwiają tzw. żeglowanie przy wyłączonym silniku. System działa przy prędkości do 160 km/h.

Kia Stonic GT Line jest również oferowana z silnikiem T-GDi o pojemności 1,0 litra, który osiąga maksymalną moc 100 KM i seryjnie współpracuje z sześciobiegową przekładnią mechaniczną (opcjonalnie – z siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów).