Ponad 23 000 zamówień zebranych w Europie od czasu rynkowej premiery na hybrydowego crossovera marki Kia świadczy o dużym sukcesie Niro. Tylko od lipca, kiedy ruszyła sprzedaż, do października nabywcy odebrali 5 815 nowych aut.
Ponad 15 tysięcy kolejnych pojazdów dostarczonych będzie europejskim klientom przed końcem 2016 roku. Spośród dostarczonych już pojazdów, 46 proc. zakupili klienci prywatni, a pozostałe 54 proc. − nabywcy biznesowi i flotowi.
Zobacz także:
Niro jest modelem ważnym dla Kia również z uwagi na zamiar ekspansji w sektorze flotowym – dzięki konkurencyjnym kosztom eksploatacji, niskiej emisji dwutlenku węgla oraz atrakcyjności designu crossovera. Dla całej linii modelowej producenta w Europie klienci prywatni zakupili 57 proc., a flotowi – 43 proc. Wynik Niro jest wyraźnie inny.
Nowy samochód łączy funkcjonalność przestronnego crossovera z niskim zapotrzebowaniem na paliwo dzięki zaawansowanemu napędowi hybrydowemu. Niro, zaprojektowane zostało od podstaw jako hybryda: płyta podłogowa nie wykorzystuje elementów stosowanych w platformach istniejących modeli. Zaprojektowano ją wyłącznie na potrzeby pomieszczenia elementów hybrydowego zespołu napędowego i układów napędowych przyszłej generacji.
Na hybrydowy zespół napędowy Kia Niro składają się 1,6-litrowa benzynowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa osiągająca moc 105 KM i generująca moment obrotowy o wartości 147 Nm współpracująca z silnikiem elektrycznym o mocy 32 kW i polimerowym akumulatorem litowo- jonowym o pojemności 1,56 kWh. Łączna moc hybrydowego zespołu napędowego wynosi 141 KM.
Moment obrotowy jest przenoszony na koła za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni z dwoma sprzęgłami (6DCT). Bardzo dobre przyspieszenie ze startu zatrzymanego zapewnia Niro aż 265 Nm dostępne na pierwszym biegu. Hybrydowy układ napędowy Niro pozwala uzyskać crossoverowi emisję CO2 na poziomie tylko 88 g/km (w cyklu mieszanym) i zadowala się zużyciem benzyny jedynie 3,8 l/100 km.
Nowa Kia może być wyposażona w całą gamę systemów elektronicznych podnoszących poziom bezpieczeństwa. Asystent pasa ruchu da sygnał, jeśli kierowca bez włączenia kierunkowskazu przekroczy linię na środku jezdni, a system hamowania awaryjnego ostrzeże przed pieszym, który wszedł na jezdnię, lub przed samochodem, który nagle się zatrzymał i w razie braku reakcji sam „naciśnie” na hamulec. Do tego dochodzą jeszcze system sprawdzający, czy nie ma pojazdów w tzw. martwym polu lusterek, oraz urządzenie monitorujące ruch za pojazdem w trakcie cofania.
Do obsługi nie tylko multimediów służy najnowszy interfejs z 7- lub 8-calowym ekranem dotykowym. Użytkownicy za pośrednictwem systemu Connected Services wykorzystującego usługi TomTom, mają dostęp do licznych informacji na temat aktualnej sytuacji w ruchu drogowym oraz ostrzeżeniach o stacjonarnych i mobilnych radarach prędkości. Serwis informuje także o prognozie pogody na obszarze Europy. Usługi TomTom są dostępne bezpłatnie przez 7 lat od chwili zakupu samochodu.
Osoby o zacięciu audiofila docenią ponadto ośmiogłośnikowy system dźwiękowy JBL klasy Premium. Niro wyposażono też w indukcyjną ładowarkę telefonów komórkowych oraz aplikacje Android Auto i Apple CarPlay. Kolejną zaletą jest zdolność holowania hamowanej przyczepy o masie do 1300 kg.
Zastosowanie sześciostopniowej przekładni dwusprzęgłowej powoduje szybszą i bardziej bezpośrednią reakcję pojazdu na komendy kierowcy. Niro oferowane jest z 7-letnią gwarancją (do przebiegu 150 000 km).