KIA: NOWE SPORTAGE W POLSKICH SALONACH (CENY)

Kia Spo1

Nowa Kia Sportage wejdzie do sprzedaży w Polsce już na przełomie stycznia i lutego. Samochód jest objęty 7-letnią gwarancją fabryczną producenta (lub do przebiegu 150 000 km).

Ceny modelu rozpoczynają się 74 990 złotych za wersję wyposażenia S z silnikiem 1.6 GDI o mocy 132 KM, z napędem na jedna oś i sześciostiopniowa, manualna skrzynia biegów.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Światowa premiera Kia Sportage czwartej generacji miała miejsce podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego (IAA) we Frankfurcie we wrześniu ubiegłego roku.

Nowy model to pięciodrzwiowy, pięciomiejscowy kompaktowy SUV z samonośnym nadwoziem o konstrukcji stalowej. Pod maską zamontowano silniki czterocylindrowe wysokoprężne lub benzynowe, napęd na przednie koła lub na cztery koła (AWD) przekazywany jest za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni mechanicznej lub automatycznej albo siedmiostopniowej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów (zależnie od modelu).

Kia Spo2

Trzy dotychczasowe generacje Sportage znalazły na świecie aż 3,3 miliona nabywców. W Polsce, od 1995 roku do dzisiaj, dealerzy sprzedali łącznie 34 tys. egzemplarzy Kia Sportage. W ubiegłym roku w naszym kraju nabywców znalazło 5368 egzemplarzy. Ponad połowa (dokładnie – 53 proc.) zarejestrowanych w 2015 aut było napędzanych benzynowym silnikiem o pojemności 1,6 l i mocy 135 KM. Drugą najpopularniejszą jednostką napędową był turbodiesel o pojemności 1,7 l i mocy 115 KM (25 proc.). Aż 7 na 10 Kia Sportage, które wyjechały z salonów w ciągu ostatnich 12 miesięcy, było wyposażone w najdroższe pakiety – L i XL.

Wyposażenie rodem z aut wyższej klasy

Już w wersji L do wyposażenia seryjnego nowej Kia Sportage należą takie elementy, jak:
• Smart Key;
• czujniki parkowania z przodu i z tyłu;
• Navi System;
• High Beam Assist (asystent świateł drogowych);
• Speed Assist (system rozpoznawania znaków drogowych);
• Lane Assist (system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu);
• automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, fotochromatyczne lusterko wewnętrzne, przyciemniane szyby w tylnych drzwiach;
• tapicerka materiałowa typu premium z elementami ze skóry ekologicznej, elektryczna regulacja odcinka lędźwiowego fotela kierowcy;
• 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów z oponami 225/ 60 /R17.

Więcej przestrzeni

Dzięki zwiększonym wymiarom nadwozia i wnętrza Sportage jest jeszcze wygodniejsza. Do największych zmian zalicza się wydłużenie rozstawu osi o 30 mm (do 2670 mm). Długość auta wzrosła o 40 mm (do 4480 mm), zwis przedni zwiększono o 20 mm (do 910 mm), natomiast tylny zmniejszono o 10 mm (do 900 mm). Wysokość (1635 mm) i szerokość (1855 mm) pozostały bez zmian.

Kia Spo3

Pasażerowie pierwszego i drugiego rzędu siedzeń więcej miejsca mają zarówno nad głową – o, odpowiednio, 5 mm i 16 mm – jak i na nogi (o, odpowiednio, 19 mm i 7 mm). Ponadto, fotele pierwszego rzędu zmodyfikowano, wzbogacając je o trójstopniowe podgrzewanie oraz 10-kierunkową elektryczną regulację położenia i podparcia lędźwiowego (dla fotela kierowcy) i 8-kierunkową regulację położenia (w wypadku fotela pasażera).

Większe wymiary nadwozia przekładają się na wzrost pojemności bagażnika z 465 do 503 litrów (VDA), który dzięki dwupoziomowej podłodze jest teraz bardziej praktyczny. W nowym Sportage zwiększono również pojemność zbiornika paliwa – z 58 do 62 litrów.

Bezpieczeństwo

Nowa Kia uzyskała bardzo dobre wyniki w testach Euro NCAP w kategorii wyposażenia wspomagającego bezpieczeństwo. Standardowym wyposażeniem Sportage IV jest Vehicle Stability Management (VSM), czyli system stabilizacji samochodu podczas hamowania i jazdy po łuku poprzez nadzór nad działaniem systemu ESC i elektromechanicznego wspomagania kierownicy w przypadku utraty przyczepności kół do podłoża.

W zależności od rynku nowa Kia Sportage jest dostępna z szeroką gamą seryjnych lub dostępnych za dopłatą systemów unikania zagrożeń i układów bezpieczeństwa, m.in. z:
• automatycznym systemem hamowania awaryjnego AEBS;
• asystentem pasa ruchu LDWS;
• Lane Assist – systemem ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu;
• High Beam Assist – asystentem świateł drogowych HBA,;
• Speed Assist – systemem rozpoznawania znaków drogowych;
• Blind Spot Detection – systemem monitorowania martwego pola w lusterkach;
•Rear Cross Traffic Alert – systemem monitorowania ruchu pojazdów podczas cofania.

Kia Spo4

Prowadzenie

Niezależne zawieszenie o nowej konstrukcji przednich kół zapewnia znaczną poprawę charakterystyki jezdnej i precyzji prowadzenia. Zmiany z tyłu obejmują wprowadzenie układu dolnych podwójnych wahaczy multi-link dla wersji z napędem na przednią oś oraz usztywnionej belki poprzecznej, aby ograniczyć przenikanie hałasów i drgań do wnętrza. Na nowo zestrojone amortyzatory mają wydłużony skok w celu wyeliminowania niewielkich drgań.

Zmiany w zawieszeniu w połączeniu z wydłużonym o 40 mm rozstawem osi znacznie skuteczniej niż w wypadku modelu poprzedniej generacji pozwalają tłumić wstrząsy podczas jazdy po drogach o gorszej nawierzchni. Zawieszenie o nieco innej charakterystyce zastosowano w wersji GT Line. Zostało ono tak zestrojone, aby Kia Sportage jeszcze szybciej reagowała na polecenia wydawane kierownicą i zapewniała prowadzenie właściwe dla samochodów usportowionych.

Nowe Sportage może być wyposażony w elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego (R-MDPS), oferowane jako wyposażenie seryjne wszystkich wersji silnikowych oprócz 1.6 GDI. W porównaniu do poprzedniego modelu Sportage IV odznacza się również lepszą skutecznością hamowania. Zasługa w tym przekonstruowanych zacisków hamulcowych i nowych sprężyn powrotnych przy klockach hamulcowych. Zmodernizowano również elektryczny hamulec pomocniczy, który aktywuje się samoczynnie po wyłączeniu silnika.

Silniki

Podobnie jak dotychczasowy model, Sportage IV oferuje nabywcom szeroki wybór benzynowych i wysokoprężnych jednostek napędowych. Są to silniki znacznie ulepszone pod kątem niższego zużycia paliwa. Nowy w gamie jest silnik 1.6 T-GDI (benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa i z turbodoładowaniem). Wybór silników benzynowych obejmuje wolnossącą jednostkę napędową 1.6 GDI z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz turbodoładowaną 1.6 T-GDI.

Kia Spo5

Silnik 1.6 GDI osiąga maksymalną moc 132 KM i maksymalny moment obrotowy 160,8 Nm. Silnik 1.6 T-GDI „Gamma” jest oferowany wyłącznie do wersji Sportage GT Line i zapewnia autu bardzo dobre osiągi – rozwija moc 177 KM i moment obrotowy 265 Nm w zakresie 1500-4500 obr./min..

W dalszym ciągu jest oferowana 115-konna jednostka wysokoprężna 1.7 CRDi, jak też zmodernizowana jednostka napędowa „R”. Turbodiesel o pojemności dwóch litrów jest dostępny w dwóch wersjach – 136-konnej, która dysponuje momentem obrotowym 373 Nm oraz 185-konnej, generującej moment obrotowy 400 Nm. Diesel „R” w obu wersjach mocy jest dostępny zarówno z typowymi pakietami wyposażenia, jak i w nowej wersji GT Line.

Nowa Kia Sportage może być wyposażona w siedmiostopniową, dwusprzęgłową skrzynię biegów (DCT), która niedawno debiutowała w odnowionej Kia cee’d.

Stylizowana na sportowo wersja GT Line

Oferowana z silnikami o mocy 177 KM (turbodoładowany benzynowy 2WD lub 4WD) i 185 KM (turbodiesel tylko 4WD) Kia Sportage GT Line wyróżnia się zarówno z zewnątrz, jak i wewnątrz. Można łatwo poznać ją po światłach przeciwmgielnych wykonanych w technologii LED i utrzymanych w stylistyce kostek lodu, srebrnych nakładkach na przedni i tylni zderzak, satynowanych elementach wykończenia nadwozia, dwóch chromowanych końcówkach układu wydechowego i 19-calowych obręczach kół z oponami w rozmiarze 245/45/R19.

Wnętrze wersji GT Line wyróżnia się sportową, delikatnie spłaszczoną u dołu kierownicą z łopatkami do zmiany przełożeń, aluminiowymi nakładkami na – pedały, progi, krawędź bagażnika, skórzaną tapicerką foteli, ozdobnymi listwami bocznymi i elementami na konsoli środkowej lakierowanymi na wysoki połysk w kolorze czarnym i czarną podsufitką.

Ceny Kia Sportage w wersji GT Line wynoszą od 109 990 zł (za wersję ze 177-konnym silnikiem benzynowym, przekładnią mechaniczną i z napędem na przednie koła) do 135 490 zł (za odmianę z silnikiem o mocy 185 KM, 6-stopniową automatyczną skrzynią biegów i z napędem na cztery koła).

Cennik i dane techniczne – poniżej.