KIA: NOWE RIO W SALONACH W POLSCE JUŻ ZA KILKA DNI (CENY)

W sierpniu w salonach sprzedaży KIA w Polsce rozpocznie się sprzedaż nowego Rio. Model w standardzie będzie oferowany z 7-letnią gwarancją producenta lub na 150 000 km.

Na liście wyposażenia samochodu po faceliftingu pojawiły się reflektory wykonane w technologii LED zintegrowane ze światłami do jazdy dziennej, oraz wiele systemów asystujących.


Zobacz relacje:

PREMIERY

ROZMAITOŚCI


 

Należą do nich, między innymi, asystent pasa ruchu, system automatycznego hamowania z funkcją wykrywania pojazdu i pieszego na jezdni, system monitorowania martwego pola, asystent ruszania na wzniesieniu, system automatycznego przełączania świateł mijania na drogowe i odwrotnie oraz system monitorowania zmęczenia kierowcy.

Nowe auta dodatkowo będą mogły być wyposażone w system automatycznego hamowania z funkcją wykrywania rowerzysty, system zapobiegania kolizji z pojazdem, który znajduje się w martwym polu, przednie czujniki parkowania, system rozpoznawania znaków drogowych, asystenta utrzymania samochodu na środku pasa ruchu, aktywny tempomat i system automatycznego hamowania w przypadku ryzyka kolizji podczas cofania.

Najważniejszą nowością jest pierwszy w autach marki układ hybrydowy (mild- hybrid) z instalacją o napięciu 48 V z benzynową jednostką napędową, współpracującą z mechaniczną skrzynią biegów wyposażoną w sprzęgło sterowane elektrycznie (clutch- by- wire).

Podstawowym silnikiem nowego modelu pozostała 1,2-litrowa, czterocylindrowa, wolnossąca jednostka napędowa, którą w ramach faceliftingu popularnego modelu poddano znacznym modyfikacjom. Cena wersji M z tym silnikiem wynosi 51 490 zł i jest o 2 500 zł wyższa w porównaniu z ceną modelu sprzed liftingu. Do wersji L trzeba dopłacić 9 500 zł, do topowej GT Line21 000 zł.

4 000 zł dopłaty wymaga przesiadka do Rio napędzanego 100-konnym silnikiem 1.0 T-GDi z nowej rodziny Smartstream, który zapewnia znacznie lepsze osiągi niż jednostka podstawowa. Silnik ten jest wyposażony w zaawansowany system zmiennego sterowania czasem otwarcia zaworów (CVVD) i może współpracować z sześciobiegową przekładnią mechaniczną lub z dwusprzęgłową skrzynią biegów o siedmiu przełożeniach.

Dopłata do przekładni z dwoma sprzęgłami, która pracuje w trybie automatycznym, wynosi 6 000 zł.

Na szczycie gamy silników do nowego Rio znajduje się hybrydowy zespół napędowy typu mild hybrid z instalacją o napięciu 48 V, na który składają się turbodoładowana jednostka napędowa 1.0-TGDi, silnik elektryczny o mocy 10 kW oraz akumulator litowo- jonowy o pojemności 10 Ah.

Maksymalna moc zespołu napędowego z rodziny EcoDynamics+ wynosi 120 KM, a maksymalny moment obrotowy 200 Nm (z przekładnią dwusprzęgłową). Ceny pojazdu z układem napędowym typu mild hybrid i mechaniczną skrzynią biegów wyposażoną w sprzęgło sterowanie elektrycznie zaczynają się od 59 990 zł.

Pod koniec trzeciego kwartału w ofercie pojawi się również Rio wyposażone w instalację LPG.

Nowa KIA po faceliftingu zyskało nowy przód. Pozostałe zmiany w stylistyce są bardzo subtelne i miały na celu uproszczenie designu, aby Rio prezentowało się jeszcze bardziej gustownie. W kabinie wprowadzono wiele modyfikacji, zastosowano lepszej jakości materiały i nowe technologie. Najbardziej widocznymi zmianami są nowy, większy niż dotychczas 8-calowy panoramiczny ekran dotykowy oraz 4,2-calowy wyświetlacz między zegarami o wyższej rozdzielczości w zestawie wskaźników.

Model w wersji GT-Line jest oferowany z czarnym, jednobarwnym wnętrzem z białymi kontrastowymi lamówkami i przeszyciami na siedzeniach oraz z deską rozdzielczą wykończoną w sposób imitujący włókno węglowe. Wszystkie wersje są od teraz standardowo wyposażone w seryjną regulację wysokości fotela kierowcy i – opcjonalnie – pasażera.

Ulepszony został system nawigacji z ekranem dotykowym – oferuje UVO Connect drugiej generacji, który zapewnia dostęp do szeregu usług online. System autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania pieszych, pojazdów i rowerzystów (Forward Collision- Avoidance Assist – FCA), asystent utrzymania pasa ruchu (Lane Keeping Assist – LKA), system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy (Driver Attention Warning – DAW) i system monitorowania martwego pola w lusterkach (Blind Spot Collision Warning – BCW) ułatwiają jazdę.

Dodatkowo, Rio po faceliftingu oferuje również kilka nowych aktywnych systemów bezpieczeństwa, których zadaniem jest zwiększenie bezpieczeństwa pasażerów. W zależności od wersji wyposażenia są to: system monitorowania martwego pola w lusterkach (Blind- Spot Collision- Avoidance Assist – BCA), system rozpoznawania znaków ograniczeń prędkości (Intelligent Speed Limit Warning – ISLW), aktywny tempomat z automatyczną regulacją odległości (Smart Cruise Control – SCC) i asystent utrzymania samochodu pośrodku pasa ruchu (Lane Following Assist – LFA).

Rio oferuje także system monitorowania ruchu pojazdów podczas cofania oraz nowy system zapobiegający kolizjom podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca parkingowego (Rear Cross- Traffic Collision-Avoidance Assist – RCCA), ostrzegania o ruszeniu poprzedzającego pojazdu (Leading Vehicle Departure Alert), zarządzania stabilnością auta (Vehicle Stability Management), system stabilizacji toru jazdy (Electronic Stability Control) i kontroli siły hamowania w zakręcie (Cornering Brake Control).

Kia Rio po faceliftingu jest seryjnie wyposażona w sześć poduszek powietrznych oraz mocowania i zaczepy fotelików dziecięcych ISOFIX. Wymiary auta (mm): długość – 4 065, szerokość – 1 725, wysokość – 1 450, rozstaw osi – 2 580, zwis przedni – 830, zwis tylny – 655.