KIA: NOWE HYBRYDOWE SORENTO W SALONACH W 2021 ROKU

Nowe Sorento w wersji Plug-in Hybrid zostało właśnie pokazane. To flagowy SUV KIA, który będzie sprzedawany na rynkach całego świata.

Samochód łączy funkcjonalność z niskimi kosztami użytkowania i z bardzo dobrymi osiągami.


Zobacz także:

PREMIERY

ECO


 

Nowe Sorento Plug-in Hybrid to już drugi pojazd ze zelektryfikowanym zespołem napędowym – obok Sorento Hybrid – w gamie modelu czwartej generacji. Do napędu nowej odmiany służy mocna benzynowa jednostka z turbodoładowaniem, akumulator o sporej pojemności i silnik elektryczny o dużej mocy. Na krótkich dystansach Sorento Plug-in Hybrid może być wykorzystywane jako bezemisyjne auto elektryczne.

Hybrydowy zespół napędowy PHEV składa się z akumulatora o pojemności energetycznej 13,8 kWh oraz z silników – elektrycznego o mocy 66,9 kW (maksymalny moment obrotowy 304 Nm) i spalinowego, turbo- doładowanego T-GDi o pojemności 1,6 l< (180 KM, 265 Nm) oraz z 6-stopniowej przekładni automatycznej. Łączna moc zespołu to 265 KM, a maksymalny moment – 350 Nm. Najnowsza odmiana oferuje miejsce dla siedmiu osób.

Sprzedaż w Europie rozpocznie się na początku 2021 r., z 7-letnią gwarancją lub do przebiegu 150 000 km. Sorento czwartej generacji zostało skonstruowane na nowej platformie. Wielkość zasięgu na energii elektrycznej oraz emisja dwutlenku węgla oczekują na homologację i zostaną podane przed wprowadzeniem samochodu do sprzedaży.

Szereg innowacji technologicznych zastosowanych w układzie napędowym sprawia, że jest on najbardziej zaawansowanym i wydajnym samochodem tego typu w historii marki Kia. W modelu tym po raz pierwszy zastosowano niezależny układ chłodzenia cieczą wysokonapięciowego akumulatora.

Nowa platforma podwoziowa sprawia, że nowa Kia oferuje przestronne wnętrze i obszerny bagażnik, mimo akumulatora, który jest umieszczony pod podłogą kabiny. Bagażnik ma pojemność do 809 litrów. Gdy wszystkie miejsca są zajęte, przedział bagażowy ma pojemność 175 litrów, czyli o tylko 4 l mniej niż w hybrydowej odmianie. Sorento Plug- in Hybrid od pozostałych wersji odróżnia oznaczenie „eco plug-in” i port ładowania z tyłu na błotniku.

Z wyjątkiem nowej grafiki 12,3-calowego, cyfrowego zestawu wskaźników, która umożliwia kontrolę pracy hybrydowego zespołu napędowego typu plug-in, wnętrze topowego SUV-a marki Kia również pozostało niezmienione. System multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala oferuje nowe funkcje, np. lokalizację punktów ładowania.

Nowy model jest wyposażony w system łączności ze światem zewnętrznym – UVO Connect. Systemy asystujące pomagają uniknąć kolizji lub, przynajmniej, zminimalizować jej skutki.

Należą do nich system autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania: pojazdów, przechodniów, rowerzystów oraz asystentem skrętu w lewo (Forward Collision-Avoidance Assist – FCA), asystent martwego pola rozszerzony o funkcję wyświetlania obrazu z kamer bocznych na wyświetlaczu centralnym (Blind-Spot View Monitor – BVM), system monitorowania otoczenia pojazdu z kamerą 360 st. (Surround View Monitor – SVM) i system automatycznie zmieniający tor jazdy w przypadku braku reakcji kierowcy na możliwość wystąpienia kolizji podczas zmiany pasa (Blind-spot Collision-Avoidance Assist – BCA), rozpoznawania znaków ograniczeń prędkości i automatycznego dostosowywania prędkości do obowiązujących ograniczeń (Intelligent Speed Limit Assist – ISLA), aktywny tempomat z automatyczną regulacją odległości i funkcją stop& go (Smart Cruise Control with Stop& Go – SCC) wraz z dostosowaniem prędkości do danych z nawigacji (Navigation-based SCC – NSCC), asystent jazdy utrzymujący pojazd na pasie ruchu (Lane Following Assist – LFA), system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy (Driver Attention Warning – DAW);, asystent jazdy po autostradzie (Highway Driving Assist – HDA).

Sorento w wersji hybrydowej plug-in oferuje również system monitorujący za pomocą kamery i czujników przestrzeń za pojazdem podczas cofania (Rear View Monitor – RVM) i mogący aktywować hamulce w celu uniknięcia kolizji z pieszym lub z przeszkodą (Rear Cross-traffic Collision-Avoidance Assist – RCCA). Funkcja bezpiecznego wysiadania (Safe Exit Assist – SAE) zapobiega otwarciu tylnych drzwi, jeśli zostanie wykryty pojazd zbliżający się z tyłu (samochód lub rowerzysta).

W nowym Sorento po raz pierwszy zastosowano też system automatycznego hamowania po kolizji (Multi-Collision Brake), który łagodzi skutki ewentualnych wtórnych zderzeń. System automatycznie uruchamia hamulce, gdy poduszki powietrzne zostaną aktywowane po pierwszym zderzeniu, aby chronić pasażerów przed skutkami kolejnych zderzeń czołowych lub bocznych.

Nowe Sorento w wersji hybrydowej typu plug-in, z przeznaczeniem na rynki europejskie, będzie produkowane w zakładzie Kia Hwasung w Korei. Sprzedaż w Polsce rozpocznie się na początku 2021 roku.