KIA: NOWA OPTIMA KOMBI W SALONACH WE WRZEŚNIU (CENY)

Kia Opti1

Nowa KIA Optima kombi – wzorowana na modelu studyjnym o nazwie Sportspace, który debiutował podczas salonu genewskiego w 2015 roku – charakteryzuje się efektownym designem i wysoką jakością wykończenia wnętrza.

Dodatkowymi atutami wersji są przestronniejsze i bardziej funkcjonalne wnętrze oraz dynamiczna i opływowa sylwetka nadwozia.
Samochód będzie produkowany w koreańskiej fabryce Kia w Hwasung.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Nowa wersja nadwoziowa Optimy oferowana jest z oszczędnymi i dynamicznymi silnikami do wyboru, włącznie z topową, najmocniejszą odmianą GT. Jest wyposażona w wiele systemów asystujących i multimedialnych. Do sprzedaży w Polsce trafi już we wrześniu.

Optima Sportswagon jest, jak dotychczas, pierwszym kombi klasy średniej marki Kia. Pod względem wymiarów zewnętrznych auto zachowało długość (4855 mm) i szerokość (1860 mm) odmiany sedan i jest wyższe o jedynie 5 mm (1470 mm).

Szerokie światła z tyłu wykonane w technologii LED i zachodzące aż na boki nadwozia, sporych rozmiarów owalna i wyraźnie widoczna końcówka układu wydechowego oraz tylny zderzak zintegrowany z dyfuzorem podkreślają usportowiony charakter Optimy Kombi. Sportowy wizerunek dopełniają 16- lub 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów z oponami o niskim profilu.

Kia Opti2

Wysoka jakość wykonania wnętrza

Nowe kombi oferuje wysokiej jakości wykonanie i dobrej klasy materiały we wnętrzu. Szeroka deska rozdzielcza z licznymi poziomymi liniami potęguje wrażenie przestronności wnętrza. Wysoki poziom izolacji akustycznej kabiny pozwala cieszyć się ciszą.

Samochód jest wyposażony w nowoczesny, audio- wizualny system nawigacyjny (AVN) dostępny z 7- lub 8-calowym ekranem dotykowym. Cyfrowe radio DAB w pełni współpracuje z systemem. Kombi jest pierwszym modelem Kia, którego system multimedialny został przystosowany do współpracy z aplikacjami Android Auto i Apple CarPlay. Obydwie aplikacje umożliwiają kierowcy głosową obsługę urządzenia mobilnego.

Aplikacja Android Auto, umożliwia połączenie smartfona z systemem multimedialnym samochodu i dostęp do aplikacji zainstalowanych w urządzeniu. W ten sposób kierowca może korzystać z nawigacji głosowej Google Maps. Ponadto, aplikacjaumożliwia pobieranie muzyki z Google Play Music. Apple CarPlay natomiast umożliwi użytkownikom iPhone’ów korzystanie ze sterowania głosowego urządzeniem za pośrednictwem asystenta Siri.

System AVN gwarantuje dostęp do pakietu usług Kia Connected Services. Dostawcą informacji jest firma TomTom. Serwis będzie oferowany bezpłatnie przez 7 lat od daty zakupu auta.

System multimedialny seryjnie jest wyposażony w 6 głośników. Za dopłatą można auto wyposażyć w system audio Harman Kardon Premium Sound o mocy 490 W z zewnętrznym wzmacniaczem oraz zintegrowany z 8 głośnikami i z subwooferem. Optima Kombi może być wyposażona w bezprzewodową ładowarkę o mocy 5W do ładowania urządzeń mobilnych. Ponadto, w zależności od wersji wyposażenia, Kia oferuje 2 porty USB do ładowania urządzeń przenośnych – po jednym w przedniej i tylnej części kabiny.

Optima Kombi może być wyposażona w system Around View Monitor, który zapewnia widok dookoła auta. Smart Parking Assist System (SPAS) również jest oferowany. W czasie jazdy nocą przydatny jest Dynamic Bending Headlamps, który sprawia, że reflektory Optimy podążają za profilem drogi.

Przestronny bagażnik

W porównaniu z przedziałem bagażowym Optimy sedan bagażnik kombi znacząco urósł i ma pojemność 552 l (wg normy VDA). Bariera z elastyczną siatką znajdująca się za oparciem tylnej kanapy, przesuwane przegrody i szyny w podłodze bagażnika oraz płaska podłoga umożliwiają zabezpieczenie przedmiotów o różnych kształtach. Pakowanie bagażnika ułatwia również system Smart Power Tailgate, czyli elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika, która otwiera się automatycznie, gdy kluczyk do auta zostanie zlokalizowany w bezpośrednim sąsiedztwie pokrywy bagażnika.

Kia Opti5

Dzielone w proporcji 40:20:40 i składane oparcie tylnej kanapy należy do wyposażenia seryjnego i zdecydowanie ułatwia transport długich przedmiotów.

Systemy asystujące

W aż 51 proc. nadwozie Optimy Kombi skonstruowano z wykorzystaniem zaawansowanej stali o wysokiej wytrzymałości (AHSS). Do wyposażenia seryjnego Optimy Kombi należy 7 poduszek powietrznych – czołowe i boczne dla kierowcy i pasażera, kolanowa po stronie kierowcy oraz kurtynowe. Podobnie jak sedan, również i kombi ma celująco zaliczyć testy zderzeniowe Euro NCAP.

Optima Kombi seryjnie jest wyposażona w Vehicle Stability Management (VSM), czyli w system stabilizacji auta. System wpływa na zachowanie auta za pośrednictwem systemu stabilizacji toru jazdy (ESC) i układu kierowniczego z elektrycznym wspomaganiem.

Optima Kombi będzie oferowana z licznymi systemami asystującymi:
Advanced Smart Cruise Control (SCC – automatycznie dostosowuje prędkość i odległość auta do pojazdu znajdującego się przed nim);
Automatyczny system hamowania awaryjnego (AEB) z funkcją rozpoznawania pieszych;
Lane Keeping Assist System (LKAS – wykrywa pozycję Optimy Kombi na pasie ruchu i ostrzega o jej niezamierzonej zmianie);
High Beam Assist (HBA – automatycznie dostosowuje oświetlenie drogi);
Speed Limit Information Function (SLIF – informacja o aktualnym ograniczeniu prędkości);
Blind Spot Detection (BSD – kontrolka w lusterku ostrzegająca o pojazdach znajdujących się na sąsiednim pasie ruchu);
Rear Cross Traffic Alert (RCTA).

System AEB wykorzystuje dane nie tylko z radaru krótkiego zasięgu, ale również informacje z radaru dalekiego zasięgu. Dzięki temu Optima Kombi potrafi wykryć samochody lub pieszych z dalszej odległości.

Kia Opti4

Komfort jazdy

Zawieszenie Optimy Kombi zostało zaprojektowane tak, aby ta wersja nadwozia prowadziła się równie dobrze co sedan. Uzyskano lepsze tłumienie nierówności na drogach o złej nawierzchni. Niezależne zawieszenie przednich i tylnych kół zostało na nowo zestrojone ze względu na nieco inny rozkład masy, której nieco większy udział przypada na koła tylnej osi.

Zmiany w konstrukcji zawieszenia objęły przesunięcie bardziej na zewnątrz punktów mocowania ram pomocniczych do nadwozia oraz zwiększenie sztywności wzdłużnej połączeń metalowo-gumowych i zastosowanie sztywniejszych łożysk kół przednich. W wielowahaczowym tylnym zawieszeniu z podwójnymi, dolnymi wahaczami zastosowano cieńsze, ale bardziej pochłaniające energię łożyska.

Optima Kombi jest wyposażona w nowy rodzaj wspomagania układu kierowniczego z przekładnią zębatkową i z silnikiem elektrycznym zamocowanym bezpośrednio na listwie zębatej (R-MDPS). Ten rodzaj wspomagania układu kierowniczego seryjnie jest montowany w modelach sprzedawanych w Europie i napędzanych silnikiem 1.7 CRDi oraz w modelu GT z dwulitrową jednostką napędową T-GDI pod maską.

Wersję 1.7 CRDi (odmiana 2.0 T-GDI GT jest wyposażona standardowo) można wyposażyć w zawieszenie o elektronicznie regulowanej charakterystyce tłumienia (ECS). Na podstawie danych z czujników przeciążenia oraz z informacji o kącie obrotu kierownicy i położeniu pedału przyspieszenia, komputer sterujący pracą amortyzatorów „odczytuje” styl jazdy, profil drogi oraz stan nawierzchni i dostosowuje do nich siłę tłumienia i szybkość reakcji niezależnie każdego z 4 amortyzatorów. Kierowca ma do wyboru 2 tryby pracy amortyzatorów – normal i sport.

Kia Opti3

Silniki

Napędzana na przednie koła Optima Kombi będzie oferowana z trzema silnikami do wyboru, wszystkie spełniają normę emisji spalin Euro 6. Najsłabszą jednostką napędową jest turbodiesel 1.7 CRDi o mocy 141 KM. Dwulitrowy, wolnossący silnik 2.0 CVVL osiąga moc 163 KM. Najmocniejsza i najbardziej sportowa z wyglądu odmiana Optimy Kombi – 2.0 T-GDI GT – jest napędzana turbodoładowanym silnikiem benzynowym z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Optima w tej wersji oddaje kierowcy do dyspozycji 245 KM i 353 Nm, dostępne w przedziale już od 1350 do 4000 obr/min.

Standardowo, 1,7-litrowy turbodiesel współpracuje z 6-biegową przekładnią mechaniczną. Jako opcję będzie można wybrać nową, 7-stopniową skrzynię biegów z dwoma sprzęgłami. Silnik 2.0 CVVL seryjnie współpracuje z 6-biegową przekładnią mechaniczną. Za dopłatą, do tego silnika można wybrać klasyczną automatyczną skrzynię biegów, również o sześciu przełożeniach. Najmocniejszy silnik Optimy Kombi standardowo współpracuje z 6-stopniową przekładnią automatyczną.

CENY

Cena najtańszej wersji kombi to 93 900 zł. Oto jak wygląda cennik:

– 2.0 DOHC 163 KM 6MT benzynowy: 93 900 zł (M); 106 900 zł (L); 128 400 zł (XL);
– 2.0 DOHC 163 KM 6AT benzynowy: 111 900 zł (L); 133 400 zł (XL);
– 2.0 T-GDI 245 KM 6AT: 153 900 zł (GT);
– 1.7 CRDi 141 KM 6MT: 98 900 zł (M); 111 900 zł (L); 133 400 zł (XL);
– 1.7 CRDi 141 KM 7DCT: 118 900 zł (L); 140 400 zł (XL); 143 900 zł (GT Line).