KIA: MODERNIZACJA GAMY CEE’D – WYGLĄD, SILNIKI, SYSTEMY

Kia cee'd - 1a

Kia podała szczegóły modernizacji, jakiej zostanie poddany modelu cee’d. Europejscy styliści nadali nadwoziu i wnętrzu nowego wyglądu, bogatszy jest wybór silników i skrzyń biegów.

Oprócz licznych ulepszeń w dziedzinie bezpieczeństwa, komfortu i wygody, lista nowości obejmuje także trzycylindrową jednostkę benzynową 1.0 T-GDI. Zmiany te dotyczą całej gamy modelowej cee’da, składającej się obecnie z pięciodrzwiowego hatchbacka, kombi oraz trzydrzwiowego pro-cee’da.


Zobacz relacje:

PREMIERY


 

Modyfikacje wizualne i poprawa dynamiki jazdy nie ominęły także usportowionych modeli cee’d GT i pro_cee’d GT. Obecna gama modelowa zostaje poszerzona o linię GT Line, oferującą nabywcy sportowy wygląd i dynamikę modeli GT – w połączeniu z funkcjonalnością ‘konwencjonalnego’ samochodu rodzinnego. Specyfikacja GT Line dostępna będzie dla wszystkich wersji nadwoziowych.

Kia cee'd - 2a

Stylizacja nadwozia

Zmodernizowana Kia cee’d zachowuje wyrazisty i elegancki styl aktualnego modelu. Utrzymany został grill w kształcie ‘tygrysiego nosa’, wydłużone reflektory i zintegrowane światła przeciwmgielne. Zmiany przedniego pasa obejmują mocniej zarysowany i szerszy zderzak z chromowanymi obwódkami wokół lamp przeciwmgielnych oraz nowy owalno- oczkowy wzór maskownicy grilla. W tylnej części zastosowano nowy kształt zderzaka z nadającymi sportowego akcentu odblaskami oraz lampy \wykonane w technologii LED. Dostępne są stylowe felgi z lekkiego stopu o średnicy 16 lub 17 cali.

Wystrój wnętrza

Tablica przyrządów ożywiona została chromowanym wykończeniem górnej krawędzi, nawiewów powietrza oraz panelu wskaźników. Znacznie efektowniej gatunkowo prezentuje się konsola centralna. Zależnie od poziomu wyposażenia, chromowane akcenty zdobią także ramkę mieszka dźwigni zmiany biegów, klamki wewnętrzne oraz ‘pokrętła’ klimatyzacji. W wersjach napędzanych silnikiem wysokoprężnym w wykładzinach dywanowych i kanałach wentylacyjnych zastosowano nowe materiały głuszące.

Silniki – nowy 1.0 T-GDI

Wraz z premierą cee’da MY 2016, Kia wprowadza nowy trzycylindrowy silnik 1.0 T-GDI (benzynowy turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa). Nowa jednostka downsizingowa na rynku polskim dostępna będzie w wersji 120-konnej, która wytwarza moment obrotowy 172 Nm. Jest on rozwijany w przedziale 1500- 4000 obr./min., co stanowi o elastyczności w różnych warunkach jazdy.

Kia cee'd SW - 3a

Modernizacji poddany został również 1,6-litrowy CRDi, który z myślą o redukcji oporów tarcia otrzymał nowy układ wysokociśnieniowego wtrysku paliwa i pompę oleju o zmiennej wydajności. W wersji 110-konnej emisja CO2 spada nawet do 94 g/km z (systemem Kia ISG – Idle Stop & Go). Dostępny zarówno w nowej gamie cee’da jak i GT Line wzmocniony silnik 1.6 CRDi rozwija moc 136 KM i moment 280 Nm od zaledwie 1500 obr/min (poprzednio 1900 obr./min.) w zestawie z manualną skrzynią biegów.

Oferta jednostek napędowych Kia cee’d obejmuje w dalszym ciągu benzynowy 136-konny GDI o pojemności 1,6 litra i 100-konny 1.4 MPI (wtrysk wielopunktowy) oraz popularnego Diesla 1.4 CRDi – wszystkie spełniające wymogi normy Euro 6.

Nowa siedmiostopniowa, dwusprzęgłowa przekładnia DCT dostępna będzie wyłącznie w tandemie ze 136-konnym silnikiem 1.6 CRDi i zdolna jest przenosić jeszcze wyższy moment obrotowy niż dotychczasowy 6-stopniowy ‘automat’ z konwertorem momentu obrotowego. Podobnie jak silnik 1.0 T-GDI, nowa skrzynia DCT powstała w centrum badawczo- rozwojowym Kia Namyang. Dostępna będzie wciąż sześciostopniowa ‘zwykła’ przekładnia manualna, lecz także sześciostopniowa DCT (z silnikiem 1.6 GDI).

Kia cee'd - 4a

Podwyższony komfort jazdy i prowadzenia

Wprowadzono szereg modyfikacji zespołów podwozia i zawieszenia. Do nowych ważnych rozwiązań zaliczyć należy układ ESC wzbogacony o nową logikę Torque Vectoring System (czyli kierunkowania momentu obrotowego), pozwalający ograniczać efekt nadsterowności pojazdu. Ponadto, dzięki nowym odbojom kolumn tylnego zawieszenia i kulowym łącznikom drążka stabilizatora udało się zminimalizować drgania przenoszone przez zawieszenie. Do poprawy charakterystyki NVH zawieszenia oraz ograniczenia hałasów drogowych przyczynia się także wdrążony stabilizator przedni.

Bezpieczeństwo i wygoda

cee’d dostępny będzie z opcją SLIF (system odczytu video znaków ograniczenia prędkości ). W ramach opcji oferowane będą również systemy: BSD (detekcji martwych pół widzenia) oraz RCTA (detekcji ruchu innych pojazdów w miejscach parkowania) z sygnalizacją wizualną i akustyczną. Ulepszony został system parkowania system SPAS. Wykorzystuje on boczne czujniki ultradźwiękowe, tylne i przednie czujniki parkowania oraz elektrycznie wspomagany układ kierowniczy do identyfikacji odpowiedniego miejsca postoju i samoczynnego zaparkowania – zarówno prostopadle, jak i równolegle.

Nowa Kia wyposażona jest w najnowszej generacji system nawigacji audio- wizualnej (AVN) o nowej grafice dla 7-calowego ekranu w konsoli centralnej. Do nowości należy także zaawansowany system informacyjny Kia Connected Services firmy TomTom (dostępny będzie po wprowadzeniu specyfikacji GT Line w IV kwartale br).

Kia cee'd - 5a

Modyfikacje usportowionych modeli GT

Główne modyfikacje modeli wyczynowych Kia cee’d GT i pro_cee’d GT dotyczą układu napędowego w celu podwyższenia dynamiki jazdy. Dostępne są teraz nowego wzoru felgi 18-calowe. We wnętrzu zauważyć można nową, spłaszczoną od dołu kierownicę z niewielkim logo GT i wklęsłą piastą, a czarny przycisk start/stop ze „zwykłego” cee’da zastąpiony został przyciskiem aluminiowym. Akcenty chromowe pojawiły się wokół klawiszy elektrycznie sterowanych okien na podłokietnikach drzwiowych.

Syntezując brzmienie 1,6-litrowego silnika T-GDI „na obrotach” w kabinie, generator tworzy nowy element doznań kierowcy. Po wyłączeniu GT Mode, generowany jest przyciszony i złagodzony ton silnika. Motor 1.6 T-GDI otrzymał nową turbosprężarkę. Efektem jest skrócenie przyspieszenia 0-100 km/h do 7,6 sekundy oraz korzystniejsze wartości przyspieszenia na poszczególnych biegach. Silnik rozwija moc 204 KM i moment obrotowy 265 Nm.

Konstruktorzy nie poprzestali na uzupełnieniu wyposażenia o Torque Vectoring System (kierunkowania momentu obrotowego) czy obniżeniu NVH i zajęli się równie skutecznie dynamiką osiągów cee’da GT. Dostępne w opcji, powiększone z 300 do 320 mm przednie tarcze hamulcowe lepiej odprowadzają ciepło, zwiększając ich odporność na fading. Droga hamowania 100-0 km/h nowej Kii cee’d GT skróciła się z 36,4 do zaledwie 35 metrów.

Zmodernizowana Kia cee’d MY 2016 trafi do polskich salonów w wrześniu. Auto objęte będzie oczywiście 7-letnią/ 150 000-kilometrową gwarancją fabryczną. cee’d produkowana jest w fabryce Kia Żylina na Słowacji.

Kia pro_cee'd - 6a