Okrągły 1 000 000 samochodów cee’d wytworzonych w Europie to ważne osiągnięcie w historii Kia Motors Europe od czasu rozpoczęcia produkcji w roku 2006.
Debiutując na rynkach europejskich zaledwie dziewięć lat temu, model odegrał ogromną rolę zarówno w procesie sukcesu rynkowego, jak i zrównoważonego rozwoju marki.
Zobacz także:
Milionowy cee’d, zjeżdżający z europejskiej linii produkcyjnej Kia to pięciodrzwiowy hatchback GT w kolorze White Pearl. Napędzane 204-konnym silnikiem benzynowym T-GDI 1.6 (turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa) auto wyprodukowane zostało w zakładzie Kia Żylina na Słowacji – tym razem na zamówienie klienta z Holandii.
Wytwarzane tylko z przeznaczeniem na rynki Europy samochody Kia cee’d stanowią obecnie ponad 21 proc. sprzedaży Kia na Starym Kontynencie. W roku 2014 było to ponad 75 960 egzemplarzy co oznacza, że była ona drugim najlepiej sprzedającym się modelem marki w Europie – zaraz za Sportage, który również produkowany jest w słowackiej Żylinie.
– Model cee’d utorował nam drogę w Europie jako producenta wysokiej jakości i dobrze zaprojektowanych samochodów osobowych. Od czasu rozpoczęcia produkcji w roku 2006, gama ceed’a powiększyła się o kombi Sportswagon i trzydrzwiowego hatchbacka pro_ceed, czego skutkiem było wejście Kia do nowych segmentów rynkowych. Wprowadzone w roku 2013 modele GT o charakterystyce wyczynowej zdobyły uznanie nabywców nieco bardziej emocjonalnych, szukających nie tylko atrakcyjności designu lecz także i czystej przyjemności z jazdy. Nasze plany w stosunku do modelu przewidują kontynuację rozwoju modelu powiedział Arthur Martins, wiceprezes ds. marketingu Kia Motor Europe.
Pod koniec bieżącego roku gamę cee’da wzbogaci model GT Line, który łączy w sobie styl oraz sportowe zacięcie modelu GT i pro_cee_da GT z funkcjonalnością konwencjonalnych wersji tego samochodu. Specyfikacja GT Line dostępna będzie dla wszystkich trzech członków rodziny, a więc pięcio- i trzydrzwiowego hatchbacka oraz kombi Sportswagon.
Kia cee’d GT Line oznacza także wprowadzenie na rynki Europy nowego “downsizingowego” silnika benzynowego T-GDI 1.0 (turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa) w kombinacji z nową, siedmiostopniową przekładnią dwusprzęgłową (DCT). Ten zespół napędowy opracowany został pod katem zmniejszenia zużycia paliwa i emisji spalin, przy zachowaniu możliwie wysokich osiągów oraz szybkiej reakcji na pedał przyspieszenia.
cee’d: zasadniczy zwrot w historii marki Kia
Premiera cee’da pierwszej generacji zapoczątkowała nową erę rozwoju marki Kia w Europie, ponieważ był to pierwszy model Kia zaprojektowany, dopracowany i produkowany wyłącznie na Starym Kontynencie. Nazwa podkreśla europejski rodowód pojazdu, a jego kod modelowy ED (European Design) od samego początku wskazywał na europejską w tym przypadku, orientację Kia. CE (Community of Europe) z kolei symbolizuje koncepcję samochodu powstałego i produkowanego we Wspólnocie Europejskiej.
Sprzedaż pierwszej generacji (2006- 12) wyniosła 646 305 sztuk, drugiej – 353 695 sztuk w Europie. Od czasu uruchomienia produkcji seryjnej na Słowacji, połowę wolumenu stanowi popularna gama modelowa cee’d, przed modelami Sportage i Venga. Samochody wytwarzane w Żylinie eksportowane są do 76 krajów świata.