KIA LOTOS RACE 2015: DZIESIĄTY ROK POD PATRONATEM FIA

KIA_VIP23

Zapowiada się emocjonujący, jubileuszowy, 10. sezon Kia Lotos Race – jedynej polskiej serii wyścigowej pod patronatem FIA. Od tego roku cykl należy do elitarnego grona wyścigów, zaliczanych do „International Series sanctioned by the FIA”.

Podczas Mistrzostw Polski Kia Picanto ‘2015 zawodnicy będą musieli w wyścigowym tempie przejechać dystans 1500 km. To tyle, ile wynosi długość 5 wyścigów Formuły 1.


Zobacz także:

SPORT

KIA LOTOS RACE


 

6 rund, 12 wyścigów i tyle samo wolnych treningów oraz 18 sesji kwalifikacyjnych ma przed sobą 18 uczestników tegorocznych zmagań w ramach Mistrzostw Polski Kia Picanto. Na każdy wyścigowy weekend składają się: 2 sesje treningowe (każda po 30 minut), kwalifikacje (Q1 – 30 min., Q2 – 20 min. dla 15 zawodników, Q3 – 10 minut dla najlepszej „10”), 2 wyścigi, każdy po 12 okrążeń lub po 30 minut.

Do pierwszego wyścigu zawodnicy wystartują w kolejności odpowiadającej miejscom zajętym w kwalifikacjach. Kolejność startu do drugiego wyścigu będzie odpowiadała miejscom zajętym w wyścigu nr 1, z wyjątkiem pierwszych sześciu miejsc. Kolejność startu pierwszych 6 zawodników będzie odwrócona, tzn. zwycięzca pierwszego wyścigu do drugiego będzie ruszał z 6. miejsca startowego.

Aby w walce o tytuł Mistrza Polski Kia Picanto maksymalnie wyrównać szansę starszych zawodników, w wieku powyżej 20 lat, których w stawce jest 7 i ich zaledwie nastoletnich rywali (których jest aż 11), wszystkie auta oraz ich kierowcy zostali już zważeni. Zgodnie z regulaminem KLR wyścigowe Picanto wraz z wyposażeniem i z kierowcą musi ważyć minimum 920 kg. Przy identycznych samochodach zdecydują wyłącznie umiejętności kierowcy.

11 z nich jest na uprzywilejowanej pozycji, bo za kierownicą Picanto zaliczy już drugi sezon. Dla 7 zawodników przygoda „na serio” z Kia Lotos Race rozpocznie się w piątek, 1 maja, gdy wyjadą na pierwszy trening przed wyścigiem na Hungaroringu.

Pierwsza trójka na koniec sezonu otrzyma nagrody finansowe w łącznej kwocie 60 tys. złotych – 30 tys. zł za I. miejsce, 20 tys. zł za II. i 10 tys. zł za III. Łączna pula nagród wynosi ponad 125 tys. zł plus liczne pakiety świadczeń dla zawodników, na które składają się:
* wsparcie ze strony Kia Motors Polska, obejmujące 40-procentowy rabat na seryjne części zamienne do modelu Picanto, udział w dwóch bezpłatnych treningach podczas każdej rundy, zaplecze techniczne, stałe ceny części wyczynowych, bezpłatne – catering podczas weekendu wyścigowego i odzież KLR;
* wsparcie ze strony sponsora tytularnego – firmy Lotos Oil, która zapewnia zawodnikom paliwo, oleje, smary oraz nagrody za tytuły w klasyfikacji generalnej.

Po każdej rundzie kierowcom będą przyznawane nagrody finansowe, aż do 15. miejsca w klasyfikacji włącznie.

Tegoroczny sezon rozpocznie się na węgierskim Hungaroringu. Finał zmagań będzie miał miejsce na belgijskim torze Zolder. Okrążenie tego toru liczy jedynie 4011 m. Najdłuższą pętlęma tor Slovakiaring – aż 5922 m. Hungaroring i Zandvoort mają zbliżoną długość, wynoszącą – odpowiednio – 4381 m i 4307 m. Okrążenie Toru Poznań jest dość krótkie, bo liczy 4083 m, a toru w Moście – 4219 m.