Firma Ionity została założona przez producentów samochodów: BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company i Volkswagen Group z Porsche AG.
Obecnie wspólną inwestycję ogłosiły w jej rozwój ogłosiły Kia Motors i Hyundai Motor. Przyczyni się to do zwiększania dostępności stacji ładowania samochodów elektrycznych.
Zobacz także:
Decyzja o dołączeniu do Ionity zapewni duże korzyści użytkownikom marki Kia w Europie. Samochody elektryczne producenta, począwszy od 2021 roku, będą wyposażone w 800-woltowy systemy ładowania. Dzięki temu w autach elektrycznych będzie można korzystać z maksymalnej mocy ładowania, którą oferują ładowarki, wynoszącej 350 kilowatów.
Możliwe będzie również korzystanie z urządzeń HPC Ionity, które są wyposażone w opcje płatności online, co znacznie skraca przerwę na ładowanie i ułatwia podróż na duże odległości.
Ionity została utworzona w 2017 roku. Do dzisiaj uruchomiła blisko 140 stacji ładowania w Europie, 50 kolejnych jest w budowie. Stosowana technologia zakłada ładowanie prądem o mocy do 350 kilowatów przy wykorzystaniu uniwersalnego złącza ładowania CCS (Combined Charging System), zapewniającego możliwie największą kompatybilność z autami elektrycznymi różnych marek.
Plan Ionity zakłada budowę 400 stacji szybkiego ładowania do 2020 r. Średnia odległość między nimi na głównych szlakach komunikacyjnych w Europie ma nie przekraczać 120 kilometrów. Europejska sieć stacji ładowania, niezależnych od pojedynczej marki samochodów, zdecydowanie poprawia postrzeganie i łatwość użytkowania aut elektrycznych przez potencjalnych nabywców.
– Nasz udział w tym przedsięwzięciu potwierdza zaangażowanie marek Kia i Hyundai w elektromobilność. Jestem przekonany, że nasz udział w IONITY otworzy nową erę doświadczeń związanych z ładowaniem akumulatorów prądem o dużej mocy. Wtedy ładowanie aut elektrycznych staje się bezproblemowe i łatwiejsze niż tankowanie samochodów z silnikiem spalinowym – powiedział Thomas Schemera, wiceprezes i dyrektor działu produktów w Hyundai Motor Group.
Dzięki szeroko zakrojonym działaniom badawczo-rozwojowym i licznym partnerstwom z liderami branży, Hyundai Motor Group nieustannie umacnia swoją pozycję jako lidera w dziedzinie pojazdów elektrycznych i napędu alternatywnego. W maju Grupa ogłosiła partnerstwo z chorwackim Rimac Automobili w celu opracowania wysokowydajnych aut elektrycznych.
Inwestycja w Ionity podkreśla ciągłe dążenie Hyundai Motor Group do obniżania emisji dwutlenku węgla nie tylko jej samochodów, ale przedsiębiorstwa jako całości. Do 2025 roku zadebiutują 44 niskoemisyjne samochody marek Kia i Hyundai. Grupa wykorzysta partnerstwo z Ionity, aby zapewnić klientom dostęp do innowacyjnych rozwiązań z dziedziny elektromobilności i gęstej sieci stacji szybkiego ładowania.
– W postaci nowego akcjonariusza – Hyundai Motor Group – Ionity zyskuje nie tylko znaczące wparcie finansowe, ale również dostęp do know- how firmy, która jest bardzo zaawansowana w dziedzinie elektromobilności i zaangażowana w jej rozwój. Udział nowych inwestorów w Ionity jest dla nas sygnałem zaufania, który wskazuje, że działalność naszej młodej firmy już przynosi owoce – powiedział Michael Hajesch, dyrektor generalny Ionity.
Hyundai Motor Group uzyska w Ionity takie same udziały, jak firmy założycielskie.