KIA: DYREKTOR SZYSZKO DUMNY Z WYNIKÓW 2013

Kia_Sportage_07_2010

Kia Motors Polska sprzedała w roku 2013 więcej pojazdów niż kiedykolwiek przedtem w historii. W ciągu 12 miesięcy zarejestrowanych zostało 17 144 sztuk samochodów.

W porównaniu do 2012 oznacza to wzrost na poziomie ponad 13 proc. i kontynuację trendu wzrostowego odnotowanego w latach poprzednich. Udział w rynku wzrósł tym samym z 5,59 do 5,95 proc. Koreański koncern umocnił tym samym swoją bardzo dobrą, szóstą lokatę pod względem wszystkich rejestracji w naszym kraju.


Zobacz także:
ROZMAITOŚCI


W dalszym ciągu bestsellerem nad Wisłą jest Sportage, którego sprzedaż wyniosła w minionym roku 6 006 szt.. Drugą pozycję zajął cee’d (wszystkie 3 wersje nadwozia) z liczbą 4 832 szt. a trzecie z wynikiem 2 513 szt. Venga. Na uwagę zasługuje fakt, że zarówno Sportage jak i Venga zostały na koniec roku liderami sprzedaży w swoich segmentach.

– Jesteśmy bardzo dumni z tego, że osiągnęliśmy najlepszy z dotychczasowych wyników sprzedaży. W roku 2013 sprzedaliśmy ponad 13% więcej samochodów niż rok wcześniej a nasza marka zajęła doskonałe szóste miejsce pod względem rejestracji w Polsce. Tak dobry wynik udało nam się osiągnąć m.in. dzięki dopasowanej do polskich realiów polityce cenowej, szerokiej, dobrze dostosowanej do rynku ofercie produktowej oraz dynamicznie rozwijającej się polityce flotwej. Rok 2014 nie będzie pewnie łatwy i przyniesie kolejne wyzwania ale jesteśmy na nie doskonale przygotowani – mówi Wojciech Szyszko, dyrektor zarządzający Kia Motors Polska.

Kia_ceed_04_2012

Plany Kia Motors Polska na rok 2014

W roku 2014 Kia Motors Polska planuje kontynuację aktywności z modelami cee’d oraz zmodernizowanym Sportage (nowe auto w salonach sprzedaży już w lutym 2014), a także wzmocnienie obecności w segmencie B za sprawą Rio oraz nowego Soula, który wprowadzony zostanie do sprzedaży w drugim kwartale bieżącego roku. Aby jeszcze bardziej wesprzeć sprzedaż modeli Rio oraz cee’d Kia Motors Polska wprowadzi także do oferty wersje z instalacją gazową. Importer daje możliwość założenia dedykowanej instalacji LPG firmy BRC z systemem sekwencyjnego wtrysku gazu ze zbiornikiem toroidalnym w miejscu koła zapasowego.

Polski Importer Kia jak zwykle będzie starał się także zaskoczyć czymś swoich klientów i jak najlepiej dopasować swoją ofertę do zmieniających się potrzeb klientów i realiów rynkowych. Zdaniem Wojciecha Szyszko, dyrektora zarządzającego Kia Motors Polska sprzedaż nowych samochodów osobowych spadnie w Polsce w 2014 roku o 5 proc. Biorąc jednak po uwagę ofensywę produktową koreańskiego producenta oraz coraz mocniejszą pozycję na rynku celem Kia Motors Polska jest w roku 2014 osiągnięcie sprzedaży na poziomie 18 000 szt. samochodów oraz zwiększenie udziału w rynku przynajmniej do 6,0 proc.

KIA 3_01a