Kia Stonic doczekała się faceliftingu. Poznaliśmy ceny modelu, który poddano modyfikacjom, obejmującym m.in. gamę silników oraz ofertę zaawansowanych systemów.
Nowością jest zespół napędowy typu mild- hybrid z instalacją elektryczną o napięciu 48 V, współpracujący z nową mechaniczną skrzynią biegów z elektrycznie sterowanym sprzęgłem „clutch- by- wire”.
Zobacz także:
Nowy Stonic trafi do salonów sprzedaży już we wrześniu. Za auto z zespołem mild- hybrid, w zależności od wersji, trzeba zapłacić od 71 490 zł (wersja M) do 89 990 zł (wersja GT Line). Popyt na pozostałe odmiany silnikowe – 84-konną 1.2 DPI i 100-konną 1.0 T-GDi – powinien rozłożyć się równomiernie.
Wszystko wskazuje również na to, że nabywcy nowego Stonica w dalszym ciągu często będą decydować się na samochód wyposażony w przekładnię dwusprzęgłową o siedmiu biegach, która może pracować w trybie automatycznym. Kia oferuje ją w połączeniu z dwoma silnikami – 100- i 120-konnym T-GDi. Dopłata wynosi 6000 zł.
W ciągu pierwszych 6 miesięcy 2020 roku, mimo pandemii koronawirusa, zarejestrowano 1552 egzemplarze Stonica, co zapewniło mu drugie miejsce w rankingu najpopularniejszych miejskich crossoverów w Polsce i aż 9-procentowy udział w segmencie. W tym roku, jak do tej pory, najpopularniejszą wersją silnikową Kia Stonic była 120-konna 1.0 T-GDi, która stanowiła 56 proc. sprzedaży..
O ile nadwozie i wnętrze Stonica nie zmieniły się w dużym stopniu, o tyle nabywcy popularnego miejskiego SUV-a mają od teraz jeszcze większą niż wcześniej możliwość personalizacji jego wyglądu. Nowe są nie tylko kolory nadwozia i dachu, ale również warianty połączeń kolorystycznych wnętrza.
Nowy model może być wyposażony w system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym, zintegrowany z nawigacją i systemem UVO Connect drugiej generacji. Bogata oferta zaawansowanych technologicznie systemów asystujących zwiększa bezpieczeństwo i komfort podróżowania.
Kia Stonic po faceliftingu trafi do salonów już we wrześniu.
Układy napędowe
Nowy zespół napędowy EcoDynamics+ typu mild- hybrid z nowym 1,0-litrowym silnikiem benzynowym T-GDi współpracuje z przekładnią mechaniczną z elektrycznie sterowanym sprzęgłem oraz układu MHEV z instalacją elektryczną o napięciu 48 V. Kompaktowy akumulator litowo- jonowy zasila silnik elektryczny, który może pracować zarówno jako rozrusznik, jak i generator (MHSG).
W trybie „silnik”, podczas przyspieszania, MHSG wspomaga spalinową jednostkę napędową w celu zmniejszenia jej obciążenia oraz redukcji emisji. Gdy samochód zwalnia, MHSG – w określonych warunkach – może przełączyć się w tryb „generator”, aby odzyskiwać energię kinetyczną z wału korbowego i ładować akumulator.
Silnik z rodziny Smartstream osiąga taką samą moc maksymalną, jak poprzedni z rodziny Kappa, czyli 100 lub 120 KM, alegeneruje wyższy moment obrotowy. Na przykład, motor o mocy 120 KM, który współpracuje z siedmiobiegową przekładnią o dwóch sprzęgłach (7DCT), osiąga maksymalny moment obrotowy wynoszący 200 Nm.
Nowy zespół napędowy EcoDynamics+ jest dostępny z systemem Drive Mode Select, który pozwala na wybór profilu jazdy. Do wyboru są tryby Eco, Sport i Normal. Nowa Kia ma też nową mechaniczną skrzynią biegów (iMT). Obydwie przekładnie – iMT i 7DCT – umożliwiają jazdę w trybie „żeglowania”.
W Europie samochód będzie dostępny z nowymi silnikami benzynowymi z rodziny Smartstream – 1,0-litrowym T-GDi o mocy 100 KM oraz z wolnossącą, 1,2-litrową jednostką napędową o mocy 84 KM, wyposażoną we wtrysk paliwa typu Dual Port.
Technologia
Zmodernizowany Stonic jest wyposażony w ulepszoną nawigację z ekranem dotykowym oraz w system UVO Connect drugiej generacji. 8-calowy ekran dotykowy jest teraz oferowany w standardzie.
Stonic jest wyposażony w kilka najnowszych, zaawansowanych systemów asystujących (Advanced Driving Assistance Systems – ADAS). Należą do nich takie systemy jak:
• Forward Collision- Avoidance Assist (FCA) – autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania;
• Lane Keeping Assist (LKA) – asystent utrzymania pasa ruchu;
• Driver Attention Warning (DAW) – ostrzegania o zmęczeniu kierowcy;
• Blind- Spot Collision Warning (BCW) – ostrzegania o pojazdach znajdujących się w martwym polu;
• Blind- Spot Collision- Avoidance Assist (BCA) – automatycznie zmieniający tor jazdy;
• Intelligent Speed Limit Warning (ISLW) – rozpoznawania znaków ograniczeń prędkości,
• Smart Cruise Control (SCC) – aktywny tempomat;
• Lane Following Assist (LFA) – asystent jazdy utrzymujący pojazd na swoim pasie ruchu;
• Rear Cross- Traffic Collision- Avoidance Assist (RCCA) –monitorowania ruchu pojazdów podczas cofania;
• Rear Occupant Alert (ROA).
System LFA we współpracy z SCC działa do prędkości poniżej 180 km/h i steruje przyspieszeniem, hamowaniem i kierowaniem w zależności od poprzedzających pojazdów i warunków drogowych. System wykorzystuje kamery oraz czujniki radarowe. Pojazd jest wyposażony w sześć poduszek powietrznych oraz w punkty mocowania ISOFIX fotelików dziecięcych.
CENY