KIA: CENY NOWEGO MODELU STONIC UJAWNIONE (TAKŻE HYBRYDA)

Kia Stonic doczekała się faceliftingu. Poznaliśmy ceny modelu, który poddano modyfikacjom, obejmującym m.in. gamę silników oraz ofertę zaawansowanych systemów.

Nowością jest zespół napędowy typu mild- hybrid z instalacją elektryczną o napięciu 48 V, współpracujący z nową mechaniczną skrzynią biegów z elektrycznie sterowanym sprzęgłem „clutch- by- wire”.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Nowy Stonic trafi do salonów sprzedaży już we wrześniu. Za auto z zespołem mild- hybrid, w zależności od wersji, trzeba zapłacić od 71 490 zł (wersja M) do 89 990 zł (wersja GT Line). Popyt na pozostałe odmiany silnikowe – 84-konną 1.2 DPI i 100-konną 1.0 T-GDi – powinien rozłożyć się równomiernie.

Wszystko wskazuje również na to, że nabywcy nowego Stonica w dalszym ciągu często będą decydować się na samochód wyposażony w przekładnię dwusprzęgłową o siedmiu biegach, która może pracować w trybie automatycznym. Kia oferuje ją w połączeniu z dwoma silnikami – 100- i 120-konnym T-GDi. Dopłata wynosi 6000 zł.

W ciągu pierwszych 6 miesięcy 2020 roku, mimo pandemii koronawirusa, zarejestrowano 1552 egzemplarze Stonica, co zapewniło mu drugie miejsce w rankingu najpopularniejszych miejskich crossoverów w Polsce i aż 9-procentowy udział w segmencie. W tym roku, jak do tej pory, najpopularniejszą wersją silnikową Kia Stonic była 120-konna 1.0 T-GDi, która stanowiła 56 proc. sprzedaży..

O ile nadwozie i wnętrze Stonica nie zmieniły się w dużym stopniu, o tyle nabywcy popularnego miejskiego SUV-a mają od teraz jeszcze większą niż wcześniej możliwość personalizacji jego wyglądu. Nowe są nie tylko kolory nadwozia i dachu, ale również warianty połączeń kolorystycznych wnętrza.

Nowy model może być wyposażony w system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym, zintegrowany z nawigacją i systemem UVO Connect drugiej generacji. Bogata oferta zaawansowanych technologicznie systemów asystujących zwiększa bezpieczeństwo i komfort podróżowania.

Kia Stonic po faceliftingu trafi do salonów już we wrześniu.

Układy napędowe

Nowy zespół napędowy EcoDynamics+ typu mild- hybrid z nowym 1,0-litrowym silnikiem benzynowym T-GDi współpracuje z przekładnią mechaniczną z elektrycznie sterowanym sprzęgłem oraz układu MHEV z instalacją elektryczną o napięciu 48 V. Kompaktowy akumulator litowo- jonowy zasila silnik elektryczny, który może pracować zarówno jako rozrusznik, jak i generator (MHSG).

W trybie „silnik”, podczas przyspieszania, MHSG wspomaga spalinową jednostkę napędową w celu zmniejszenia jej obciążenia oraz redukcji emisji. Gdy samochód zwalnia, MHSG – w określonych warunkach – może przełączyć się w tryb „generator”, aby odzyskiwać energię kinetyczną z wału korbowego i ładować akumulator.

Silnik z rodziny Smartstream osiąga taką samą moc maksymalną, jak poprzedni z rodziny Kappa, czyli 100 lub 120 KM, alegeneruje wyższy moment obrotowy. Na przykład, motor o mocy 120 KM, który współpracuje z siedmiobiegową przekładnią o dwóch sprzęgłach (7DCT), osiąga maksymalny moment obrotowy wynoszący 200 Nm.

Nowy zespół napędowy EcoDynamics+ jest dostępny z systemem Drive Mode Select, który pozwala na wybór profilu jazdy. Do wyboru są tryby Eco, Sport i Normal. Nowa Kia ma też nową mechaniczną skrzynią biegów (iMT). Obydwie przekładnie – iMT i 7DCT – umożliwiają jazdę w trybie „żeglowania”.

W Europie samochód będzie dostępny z nowymi silnikami benzynowymi z rodziny Smartstream – 1,0-litrowym T-GDi o mocy 100 KM oraz z wolnossącą, 1,2-litrową jednostką napędową o mocy 84 KM, wyposażoną we wtrysk paliwa typu Dual Port.

Technologia

Zmodernizowany Stonic jest wyposażony w ulepszoną nawigację z ekranem dotykowym oraz w system UVO Connect drugiej generacji. 8-calowy ekran dotykowy jest teraz oferowany w standardzie.

Stonic jest wyposażony w kilka najnowszych, zaawansowanych systemów asystujących (Advanced Driving Assistance Systems – ADAS). Należą do nich takie systemy jak:
• Forward Collision- Avoidance Assist (FCA) – autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania;
• Lane Keeping Assist (LKA) – asystent utrzymania pasa ruchu;
• Driver Attention Warning (DAW) – ostrzegania o zmęczeniu kierowcy;
• Blind- Spot Collision Warning (BCW) – ostrzegania o pojazdach znajdujących się w martwym polu;
• Blind- Spot Collision- Avoidance Assist (BCA) – automatycznie zmieniający tor jazdy;
• Intelligent Speed Limit Warning (ISLW) – rozpoznawania znaków ograniczeń prędkości,
• Smart Cruise Control (SCC) – aktywny tempomat;
• Lane Following Assist (LFA) – asystent jazdy utrzymujący pojazd na swoim pasie ruchu;
• Rear Cross- Traffic Collision- Avoidance Assist (RCCA) –monitorowania ruchu pojazdów podczas cofania;
• Rear Occupant Alert (ROA).

System LFA we współpracy z SCC działa do prędkości poniżej 180 km/h i steruje przyspieszeniem, hamowaniem i kierowaniem w zależności od poprzedzających pojazdów i warunków drogowych. System wykorzystuje kamery oraz czujniki radarowe. Pojazd jest wyposażony w sześć poduszek powietrznych oraz w punkty mocowania ISOFIX fotelików dziecięcych.

CENY