Mazda Motor Poland świętuje dziesiątką rocznicę powstania podsumowując dekadę działalności na polskim rynku. Sprzedaż samochodów przez MMPOL oficjalnie rozpoczęła się w połowie 2008 roku.
Bazowała na jedenastu punktach dealerskich w całym kraju. Plany, by jak najlepiej wprowadzić markę na rynek zostały zrealizowane już w pierwszych miesiącach działalności.
Zobacz relacje:
Po pierwszym roku sieć urosła już do 20 autoryzowanych salonów sprzedaży i 15 serwisów. W ciągu pierwszych 12 miesięcy Polacy kupili 3145 samochodów marki, co przekroczyło wstępnie zakładane plany.
Stabilnie rosnące wyniki sprzedaży Mazdy na polskim rynku to zasługa nie tylko przemyślanej polityki handlowej, ale także spójnych działań gwarancyjnych, serwisowych i komunikacyjnych, które tworzone są przy ścisłej współpracy zespołu centrali i sieci dealerskiej i serwisowej. Dziś sieć sprzedaży tworzy 32 dealerów i 10 punktów ASO, a średnia sprzedaż na punkt dealerski to ponad 380 samochodów rocznie.
– Motto naszej marki “Drive Together” odnosi się nie tylko do przyjemności podróżowania samochodem. To credo całego zespołu Mazda Motor Poland, który liczy obecnie niemal 40 osób, a to niejednokrotnie mniej niż załoga wielu z naszych dealerów. O efektywności naszej pracy doskonale świadczą nie tylko wyniki sprzedażowe Mazdy w Polsce, ale także partnerska i bardzo zrównoważona polityka współpracy w ramach sieci dealerskiej, która sprawia, że już od 4 lat. Mazda jest postrzegana przez właścicieli salonów jako najbardziej pożądana marka. Przez trzy lata z rzędu zajmowaliśmy także pierwsze miejsce w wynikach badania satysfakcji dealerów. Co więcej, to właśnie w Polsce synergia działań handlowych i marketingowych pozycjonuje Mazdę jako pretendenta do klasy premium – podkreśla Łukasz Paździor, Dyrektor Zarządzający Mazda Polska od 2011 r.
Ostatnio w Polsce miała miejsce premiera nowej Mazdy 3, która rozpoczyna nową erę w historii marki.
– Pierwszą dekadę działalności Mazda Motor Poland zamykamy z poczuciem satysfakcji i spełnienia, świadomi wyzwań, które czekają na nas w przyszłości. Świętujemy nasz jubileusz w gronie wszystkich dealerów, partnerów serwisowych, handlowych i przedstawicieli mediów, podczas wyjątkowego wieczoru w Centrum Konesera w Warszawie. Z dumą prezentujemy naszym gościom, jako pierwszym w Europie, nową Mazdę 3. Dla nas rozpoczyna się nowa dekada, a przed marką – nowa era. Nie możemy się już doczekać, kiedy pierwsze egzemplarze Nowej Mazdy 3 pojawią się w salonach, by zabrać naszych klientów w kolejną ekscytującą podróż – podkreśla Łukasz Paździor.
W roku 10. jubileuszu na polskim rynku najpopularniejszym modelem marki są SUV-y – modele CX-3 i CX-5. Po 10 latach działalności łączna sprzedaż Mazdy w Polsce to 68 693 samochody, z dominującym udziałem Mazdy 6 i Mazdy 3. Polski oddział zajmuje 5. miejsce pod względem wolumenu sprzedaży wśród krajów europejskich – po Niemczech, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Francji.
– Szczególne powody do dumy mamy dzięki wynikom sprzedaży kultowej Mazdy MX-5, która pomimo kapryśnej nadwiślańskiej aury i stosunkowo krótkiego sezonu była w 2017 r. najlepiej sprzedającym się roadsterem w Polsce, z wynikiem 214 nowych rejestracji, deklasującym konkurencję, bo stanowiącym ponad 50 proc. całego rynku kabrioletów i roadsterów w naszym kraju. Najchętniej wybieranym kolorem we wszystkich modelach Mazdy w Polsce jest Soul Red i Soul Red Crystal. W 2018 r. aż 35 proc. nabywców Mazdy 6 i aż 53 proc. klientów Mazdy MX-5 wybrało ten kolor nadwozia. Cieszymy się, że dzięki naszym barwom ożywiamy polskie drogi. Soul Red to duchowość i energia, która inspiruje nas do budowania długotrwałych relacji, by klienci wracali do nas po zakup kolejnych modeli Mazdy dla siebie i swoich bliskich – dodaje Łukasz Paździor.