JUBILEUSZ – DZIESIĘĆ LAT MAZDY NA POLSKIM RYNKU

mazda-33

Mazda Motor Poland świętuje dziesiątką rocznicę powstania podsumowując dekadę działalności na polskim rynku. Sprzedaż samochodów przez MMPOL oficjalnie rozpoczęła się w połowie 2008 roku.

Bazowała na jedenastu punktach dealerskich w całym kraju. Plany, by jak najlepiej wprowadzić markę na rynek zostały zrealizowane już w pierwszych miesiącach działalności.


Zobacz relacje:

ROZMAITOŚCI


 

Po pierwszym roku sieć urosła już do 20 autoryzowanych salonów sprzedaży i 15 serwisów. W ciągu pierwszych 12 miesięcy Polacy kupili 3145 samochodów marki, co przekroczyło wstępnie zakładane plany.

mazda-34

Stabilnie rosnące wyniki sprzedaży Mazdy na polskim rynku to zasługa nie tylko przemyślanej polityki handlowej, ale także spójnych działań gwarancyjnych, serwisowych i komunikacyjnych, które tworzone są przy ścisłej współpracy zespołu centrali i sieci dealerskiej i serwisowej. Dziś sieć sprzedaży tworzy 32 dealerów i 10 punktów ASO, a średnia sprzedaż na punkt dealerski to ponad 380 samochodów rocznie.

– Motto naszej marki “Drive Together” odnosi się nie tylko do przyjemności podróżowania samochodem. To credo całego zespołu Mazda Motor Poland, który liczy obecnie niemal 40 osób, a to niejednokrotnie mniej niż załoga wielu z naszych dealerów. O efektywności naszej pracy doskonale świadczą nie tylko wyniki sprzedażowe Mazdy w Polsce, ale także partnerska i bardzo zrównoważona polityka współpracy w ramach sieci dealerskiej, która sprawia, że już od 4 lat. Mazda jest postrzegana przez właścicieli salonów jako najbardziej pożądana marka. Przez trzy lata z rzędu zajmowaliśmy także pierwsze miejsce w wynikach badania satysfakcji dealerów. Co więcej, to właśnie w Polsce synergia działań handlowych i marketingowych pozycjonuje Mazdę jako pretendenta do klasy premium – podkreśla Łukasz Paździor, Dyrektor Zarządzający Mazda Polska od 2011 r.

mazda-35

Ostatnio w Polsce miała miejsce premiera nowej Mazdy 3, która rozpoczyna nową erę w historii marki.

– Pierwszą dekadę działalności Mazda Motor Poland zamykamy z poczuciem satysfakcji i spełnienia, świadomi wyzwań, które czekają na nas w przyszłości. Świętujemy nasz jubileusz w gronie wszystkich dealerów, partnerów serwisowych, handlowych i przedstawicieli mediów, podczas wyjątkowego wieczoru w Centrum Konesera w Warszawie. Z dumą prezentujemy naszym gościom, jako pierwszym w Europie, nową Mazdę 3. Dla nas rozpoczyna się nowa dekada, a przed marką – nowa era. Nie możemy się już doczekać, kiedy pierwsze egzemplarze Nowej Mazdy 3 pojawią się w salonach, by zabrać naszych klientów w kolejną ekscytującą podróż – podkreśla Łukasz Paździor.

W roku 10. jubileuszu na polskim rynku najpopularniejszym modelem marki są SUV-y – modele CX-3 i CX-5. Po 10 latach działalności łączna sprzedaż Mazdy w Polsce to 68 693 samochody, z dominującym udziałem Mazdy 6 i Mazdy 3. Polski oddział zajmuje 5. miejsce pod względem wolumenu sprzedaży wśród krajów europejskich – po Niemczech, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Francji.

mazda-36

– Szczególne powody do dumy mamy dzięki wynikom sprzedaży kultowej Mazdy MX-5, która pomimo kapryśnej nadwiślańskiej aury i stosunkowo krótkiego sezonu była w 2017 r. najlepiej sprzedającym się roadsterem w Polsce, z wynikiem 214 nowych rejestracji, deklasującym konkurencję, bo stanowiącym ponad 50 proc. całego rynku kabrioletów i roadsterów w naszym kraju. Najchętniej wybieranym kolorem we wszystkich modelach Mazdy w Polsce jest Soul Red i Soul Red Crystal. W 2018 r. aż 35 proc. nabywców Mazdy 6 i aż 53 proc. klientów Mazdy MX-5 wybrało ten kolor nadwozia. Cieszymy się, że dzięki naszym barwom ożywiamy polskie drogi. Soul Red to duchowość i energia, która inspiruje nas do budowania długotrwałych relacji, by klienci wracali do nas po zakup kolejnych modeli Mazdy dla siebie i swoich bliskich – dodaje Łukasz Paździor.