Fiat Group Automobiles India Private Limited (FGAIPL) ogłosiła komunikat o podjęciu szeregu inicjatyw, zmierzających do wzmocnienia swej pozycji na rynku indyjskim, m.in. oficjalnego wprowadzenia marki Jeep na rynek Indii.
W okresie najbliższych kilku lat planowane są premiery dziewięciu nowych lub radykalnie odnowionych modeli marek Fiat i Jeep, w tym Jeepa Wranglera i Grand Cherokee, których dostawy do Indii rozpoczną się pod koniec 2013 roku. Samochody marki Jeep rozprowadzane będą przez firmową sieć dealerów, korzystających w zakresie obsługi technicznej i zaopatrzenia w części zamienne ze wsparcia organizacji sprzedaży Fiata.
FGAIPL rozwijać będzie również lokalną działalność przemysłową, podejmując produkcję samochodów Fiat Linea Classic Edition oraz nowego Fiata Punto.
– W naszych planach indyjskich przyjęliśmy potrójną strategię. Najpierw wprowadzamy nowe produkty, w tym także legendarną markę Jeep, potem rozwijamy niezależną sieć sprzedaży, a w końcu uderzamy marketingowo, aby umocnić znajomość realiów i postrzeganie marki na rynku – mówi Mike Manley, dyrektor operacji azjatyckich i szef marki Jeep w Chrysler Group LLC.
Mike Manley przebywał niedawno w Mumbai, aby spotkać się z dealerami w celu prezentacji planów asortymentowych i produkcyjnych na rynku indyjskim, dotyczących m.in. rozbudowy dzisiejszej wspólnej sieci dealerskiej TATA-FIAT do około 120 niezależnych punktów sprzedaży już w roku 2013.
Jedną z atrakcji dla lokalnych dealerów będą salony kawowe Fiat Caffé. Centra serwisowe w organizowanych punktach dealerskich będą kolejnym ważnym „oknem na świat” dla klienteli indyjskiej. Pojazdy marki Jeep będą z początku dystrybuowane przez ekskluzywne salony w większych metropoliach – z wykorzystaniem infrastruktury wyłącznych dealerów Fiata.
– Możemy mówić o dużym zainteresowaniu potencjalnych inwestorów, stąd nasza pewność nominacji 120 niezależnych dealerów w roku 2013 – powiedział Enrico Atanasio, dyrektor zarządzający Fiat Group Automobiles India Private Limited. Jesteśmy optymistami w zakresie perspektyw rozwoju na rynku, którego wzrost w roku 2011 wyniósł 12 procent i który staje się jednym z najważniejszych na świecie. Dzięki wprowadzeniu marki Jeep, nowych produktów marki Fiat i rozbudowie sieci sprzedaży, a także intensywnym działaniom marketingowym, mamy szansę ten wzrost obrócić w dużym stopniu na naszą korzyść.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.