JEEP: PROGRAM 4xe PREMIUJE KLIENTÓW ZA EKOLOGICZNE NAWYKI

Marka Jeep postanowiła premiować swoich klientów poprzez system nagród za najbardziej ekologiczne zachowania podczas jazdy.

Uruchomiony w marcu 2021 roku dla nowego Fiata 500 program, w ramach którego już ponad 6000 klientów korzysta z platformy stworzonej przez start-up Kiri, jest teraz rozszerzany na całą gamę Jeepa 4xe obejmującą hybrydowe wersje modeli Renegade, Compass, Wrangler i nowego Grand Cherokee, który zostanie wprowadzony na rynek w drugiej połowie 2022 roku.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Inicjatywa została opracowana przez Kiri Technologies, start-up zajmujący się ekologicznymi technologiami, we współpracy z jednostką biznesową e-Mobility Stellantis, która podzieliła się swoim doświadczeniem w zakresie usług cyfrowych dla klientów z branży motoryzacyjnej.

W aplikacji „Jeep” klienci mogą sprawdzić w czasie rzeczywistym liczbę zgromadzonych KiriCoinów, wydajność ładowania oraz styl jazdy. Głównym celem programu jest zachęcanie do prywatnego i publicznego ładowania modeli Jeep 4xe, a w konsekwencji do jazdy w trybie czysto elektrycznym. Innymi słowy – „im więcej ładujesz, tym bardziej ekologiczna jest Twoja jazda, tym bardziej obniżasz koszty eksploatacji swojego Jeepa i… tym więcej KiriCoinów zdobywasz”.

Marka Jeep przyspiesza swoją drogę ku elektryfikacji: po wprowadzeniu na rynek w 2020 roku modeli Renegade i Compass 4xe, a następnie, w czerwcu 2021 roku, Wranglera 4xe, jeden na trzy samochody sprzedane w marcu 2022 roku to hybryda typu Plug-in, dzięki czemu marka Jeep jest liderem rynku samochodów niskoemisyjnych (Low Emission Vehicle) we Włoszech. Zbliżająca się premiera rynkowa nowego Grand Cherokee, zaplanowana na drugą połowę 2022 roku, pozwoli dopełnić naszą gamę samochodów zelektryfikowanych w Europie. Jednocześnie zakończymy sprzedaż wersji niezelektryfikowanych na kluczowych rynkach europejskich na dowód naszego zobowiązania wobec europejskich klientów, aby zapewnić im przyszłość pod znakiem „Wolności bez emisji” – oświadczyła Antonella Bruno, dyrektor marki Jeep na Europę (Enlarged Europe).

To dopiero początek wspaniałej historii i wielkiego sukcesu Jeepa. 1 marca Carlos Tavares, dyrektor generalny koncernu Stellantis, zaprezentował zdjęcia pierwszego w pełni elektrycznego Jeepa, będącego częścią planu strategicznego Grupy. A Kiri jest częścią tej zrównoważonej drogi naszej marki” – podsumowuje Antonella Bruno.

Projekt Kiri nagradza świadomych ekologicznie kierowców, którzy gromadzą cyfrową walutę KiriCoin. Można ją wykorzystać do zakupu towarów i usług na specjalnym „zielonym” rynku, obejmującym ponad 350 marek oferujących zrównoważone rozwiązania. Wszystko to jest możliwe dzięki łączności Jeepów 4xe, które w czasie rzeczywistym przesyłają dane dotyczące użytkowania (np. częstotliwości ładowania i jazdy w trybie elektrycznym) do Kiri, która z kolei przetwarza te dane w celu określenia ilości KiriCoin wygenerowanych przez klientów Jeepa.

Program stanowi zatem wyraźny przykład realizacji planu inwestycyjnego o wartości 30 miliardów dolarów w dziedzinie elektryfikacji i oprogramowania, ogłoszonego przez Grupę podczas EV Day w lipcu 2021 roku i potwierdzonego podczas prezentacji długoterminowej strategii – Dare Forward 2030 – w marcu 2022 roku.

Według Anne-Lise Richard, dyrektor globalnej jednostki biznesowej e-Mobility: Celem inicjatywy jest stworzenie społeczności ludzi, którzy żyją w sposób bardziej świadomy ekologicznie, dzięki innowacyjnemu programowi lojalnościowemu, który zachęca do przyjęcia bardziej zrównoważonego stylu życia. Gama Jeepa jest idealnym narzędziem do realizacji tego przyjaznego dla środowiska projektu, realizowanego wyłącznie przez Stellantis.