JEEP: NOWY WRANGLER POTWIERDZA TERENOWE UMIEJĘTNOŚCI

Jeep_Wrangl_111

Nowa generacja Jeepa Wranglera oferuje wysoki poziom komfortu oraz lepszą dynamikę jazdy. Samochód został całkowicie odnowiony, jednocześnie zachowując zdolności do jazdy terenowej, stylizację oraz zaawansowane funkcje technologiczne.

W zależności od wersji wyposażenia, nowe auto dwa zaawansowane systemy napędu 4×4, aktywowane na żądanie systemy Command- Trac i Rock- Trac.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

PREMIERY


 

Istotna dla użytkowników jest elektroniczna blokada przedniej i tylnej osi Tru- Lock, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Trac- Lok oraz elektronicznie rozłączany przedni stabilizator poprzeczny. Nowy Jeep Wrangler radzi sobie zarówno na najtrudniejszych bezdrożach, jak i na najbardziej ekskluzywnych ulicach miast.

Jeep_Wrangl_112

Wrangler czwartej generacji oferuje trzy różne poziomy wyposażenia: Sport, Sahara i Rubicon, wszystkie dostępne w konfiguracji 2-drzwiowej lub 4-drzwiowej, a także całkiem nowy pakiet Overland, wyłącznie do wersji Sahara, zapewniający bardziej ekskluzywny wygląd.

W Europie sprzedaż nowego Jeepa Wranglera rozpocznie się we wrześniu.

Zdolności 4×4 do jazdy dokąd chcesz

Nowy pojazd jest dostępny z dwoma systemami napędu 4×4. Command-Trac obecny jest w wersjach Sport i Sahara, a Rock- Trac – w standardzie w wersji Rubicon. Oba układy posiadają nową 2-biegową skrzynię rozdzielczą Selec- Trac typu „full-time”, która w sposób ciągły monitoruje i zarządza momentem obrotowym przesyłanym na przednie i tylne koła.
Jeep_Wrangl_118

Układ napędu na cztery koła Command-Trac obejmuje 2-biegową skrzynię rozdzielczą o przełożeniu reduktora 2,72:1 oraz przednimi i tylnymi osiami Dana nowej generacji z przełożeniem 3,45 dla wersji z silnikiem benzynowym i 3,73 dla wersji z silnikiem Diesla.

System napędu 4×4 Command-Trac oferuje 4 tryby pracy (plus tryb Neutral):
– 2H (Two- Wheel Drive High Range) – napęd na tylne koła, do jazdy po drogach utwardzonych;
– 4H AUTO (Full- Time Active On- Demand High Drive) – napęd Full-Time na cztery koła do jazdy w terenie lub na drogach utwardzonych;
– 4H Part-Time (Part- Time Four- Wheel Drive High Range) – napęd Part-Time na cztery koła do jazdy w terenie lub poza drogami utwardzonymi;
– N (Neutral) – odłączenie napędu w skrzyni rozdzielczej;
– 4L (Four- Wheel Drive Low Range) – napęd na cztery koła z przełożeniem redukcyjnym, do jazdy w terenie.

Jeep_Wrangl_114

Nowy Wrangler wyposażony jest w technologię „shift on the fly” (przełączanie podczas jazdy pracy), umożliwiającą zmianę napędu z 2WD na 4WD przy prędkości do 72km/h.

W normalnych warunkach jazdy, system Command- Trac pracuje w trybie 2WD, przekazując 100 proc. mocy na koła tylne. Przesuwając dźwignię w pozycję 4WD High, kierowca może przełączyć się w tryb jazdy z napędem na cztery koła. Tryb pracy 4H można wybrać zarówno w nowym trybie Auto. W trybie 4H Part Time zapewnione jest zawsze równomierne rozłożenie momentu obrotowego między przednią a tylną osią.

Aby sprostać ekstremalnym wyzwaniom i wymagającym szlakom terenowym, kierowcy mogą używać trybu 4WD Low z przełożeniem redukcyjnym. Dostępny tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Trac-Lok zapewnia dodatkowy moment obrotowy i przyczepność podczas śliskich, trudnych warunków, takich jak jazda po piasku, żwirze, śniegu lub lodzie.

Wersję Jeep Wrangler Rubicon cechują jeszcze lepsze właściwości terenowe. Jest wyposażona w system napędu 4×4 Rock- Trac z 2-biegową skrzynię rozdzielczą o przełożeniu reduktora i przeznaczona do pracy w ciężkich warunkach. Elektroniczne blokady przedniej i tylnej osi Tru- Lok zapewniają pokonywanie ekstremalnych szlaków terenowych.

Jeep_Wrangl_115

Wersja Rubicon oferuje również elektroniczne rozłączany przedni stabilizator poprzeczny. System ten pozwala kierowcom na zapewnienie dodatkowego skoku kół. Wersje benzynowe mają maksymalny i ulepszony współczynnik pełzania 77,2:1, w przypadku wersji z silnikiem Diesla wynoszący 70,3:1.

W nowym Jeepie Wranglerze odznaka Trail Rated obejmuje następujące funkcje:
– system Command-Trac 4×4 z przełożeniem reduktora 2,72:1 w modelach Sport i Sahara;
– system Rock-Trac 4×4 z przełożeniem reduktora 4:1 i standardową elektroniczną blokadą przedniej i tylnej osi Tru-Lok w modelu Rubicon;
– płyty osłonowe podwozia i tylne haki holownicze;
– głębokość brodzenia do 76 cm;
– w 2-drzwiowej wersji Rubicon: kąt natarcia wynoszący 36,4o, kąt rampowy 25,8o, kąt zejścia 30,8o i prześwit poprzeczny wynoszący ponad 25 cm;
– maksymalny uciąg do 1500 kg (wersje 2-drzwiowe) i do 2500 kg (wersje 4-drzwiowe).

Nowoczesny design

Nowy design nadwozia Wranglera jest surowy, z szerokim rozstawem osi i obniżoną linią dachu. Większe okna mają zapewniać lepszą widoczność na zewnątrz, szczególnie podczas podróży po ekstremalnych szlakach. Grill ma bardziej nowoczesny wygląd. W wersjach wyposażenia Sahara i Rubicon, dostępne są LED-owe reflektory i światła przeciwmgielne.

Jeep_Wrangl_116

Szyba przednia jest zdecydowanie większa. Samochód wyposażony jest w nowe pałąki przeciwkapotażowe, które pełnią funkcję klatki bezpieczeństwa i ciągną się przez całą długość karoserii. SUV umożliwia jazdę z w pełni otwartą przestrzenią nad głową, oferując różne kombinacje dachów (twarde i miękkie).

Pakiet Overland, dostępny na zamówienie, zapewnia bardziej ekskluzywny wygląd wersji Sahara. Auto będzie dostępne w 10 różnych kolorach nadwozia.

Nowe wnętrze

Przyciski sterowania, w tym pokrętła do regulacji klimatyzacji i głośności radia, sterowanie przyciskiem Engine Stop Start (ESS) oraz złącza ładowania i porty USB są specjalnie wyprofilowane. W całkowicie odświeżonej konsoli centralnej znajdują się gałka dźwigni zmiany biegów i skrzyni rozdzielczej oraz hamulec postojowy.

W nowym Jeepie Wranglerze debiutuje przycisk uruchamiający silnik. Fotele pokryte są materiałową lub skórzaną tapicerką. Zestaw wskaźników wyposażony jest w 3,5 lub 7 calowy wyświetlacz LED (TFT). Konsola centralna posiada ekran dotykowy o przekątnej 7 lub 8,4 cala. Bezpośrednio pod ekranem dotykowym umieszczone są pokrętła do regulacji klimatyzacji i systemu nagłośnienia oraz media porty.

Jeep_Wrangl_117

Nowy system zarządzania ładunkiem Trail Rail umożliwia łatwy dostęp do przedmiotów umieszczonych w strefie bagażowej. W podłodze bagażnika znajduje się praktyczny organizer do przechowywania śrub oraz zestaw narzędzi.

Zawieszenie i silniki

Wrangler nadal wykorzystuje sprawdzoną konfigurację pięciowahaczowego zawieszenia ze sprężynami śrubowymi. Przednie zawieszenie obejmuje drążek poprzeczny oraz cztery wzdłużne drążki, zaś pięciowahaczowe zawieszenie tylne ma dwa górne i dwa dolne drążki wzdłużne wykonane z kutej stali oraz poprzeczny drążek reakcyjny.

Gama silników na rynku europejskim obejmuje dwie nowe jednostki napędowe: 2,2-litrowego MultiJeta II turbo diesel oraz 2,0-litrowy, 4-cylindrowy turbodoładowany, rzędowy silnik benzynowy. Oba silniki zestawione są z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów, absolutną nowością w tym modelu.

Nowy 2.2 litrowy turbo diesel zestawiony z nową, ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów zapewnia moc 200 KM przy 3500 obrotach oraz moment 450 Nm przy 2000 obrotach. Posiada również system oszczędności paliwa Stop-Start (ESS).

Jeep_Wrangl_113

Nowy 2.0-litrowy silnik benzynowy turbo oferuje moc 272 KM przy 5250 obrotach i moment obrotowy 400 Nm przy 3000 obrotów oraz wyposażony jest w technologię Stop-Start (ESS). Połączony z nową, ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów będzie dostępny w Europie w czwartym kwartale 2018 roku.

Szeroki wybór systemów bezpieczeństwa

Model ten oferuje szeroki wybór funkcji z zakresu aktywnego i biernego bezpieczeństwa i ochrony. Obejmuje on: system wykrywania obiektów na drodze cofania (Blind Spot Monitoring oraz Rear Cross Path Detection), system wspomagania parkowania Park Assist, kamerę cofania z dynamiczna siatką, system stabilizacji toru jazdy (ESC) z funkcją zapobiegania przewróceniu się pojazdu (ERM) oraz cztery montowane seryjnie poduszki bezpieczeństwa.

Mopar oferuje ponad 180 ekskluzywnych akcesoriów dla podkreślenie indywidualnego stylu życia właścicieli najnowszego Wranglera.