W kwietniu w salonach sprzedaży Jeep pojawi się nowy model Cherokee. Samochód jest dostosowany zarówno do jazdy po trudnym terenie, jak też na szosie.
Charakterystyczne nowości to: dziewięciobiegowa skrzynia automatyczna, możliwość odłączania tylnej osi, trzy systemy napędu na cztery koła, dwulitrowy silnik wysokoprężny Multijet II z turbodoładowaniem o mocy 140-170 KM, standardowa technologia Start/Stop, szerokie wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa.
Zobacz także:
PREMIERY
W Europie SUV dostępny w trzech wersjach modelowych: Longitude, Limited i Trailhawk.
Jeep Cherokee, który trafił do sprzedaży w roku 1984, trzy dekady temu, dał początek kategorii SUV-ów średniej wielkości. Nowy samochód, pierwszy pojazd tego typu i wielkości, odniósł sukces. Najważniejszą jego cechą było całkowicie nowe samonośne nadwozie, nadające pojazdowi doskonałą sztywność, obniżając wagę i zmniejszając zużycie paliwa.
Jeep Cherokee nowej generacji to całkowicie świeże spojrzenie na kategorię stworzoną przez markę przed 30 laty. Do jego cech charakterystycznych należy atletyczna, lecz elegancka stylistyka, dziewięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów, udoskonalone własności jezdne i wyższa dynamika jazdy szosowej, sprawność napędu 4×4, wykończenie wnętrza, szereg innowacyjnych technologii, większa efektywność, bogaty zestaw wyposażenia łączności i rozrywki, komfort oraz „pięciogwiazdkowy” poziom bezpieczeństwa uhonorowany tytułem najbezpieczniejszego SUV-a roku 2013 w swojej kategorii, przyznanym przez Euro NCAP.
Skonstruowany do jazdy w dowolnych warunkach terenowych nowy Jeep Cherokee stanowi syntezę stylistycznej innowacji z markową tradycją oraz potencjałem napędu na cztery koła oraz najnowszymi rozwiązaniami technicznymi. Elementy te znajdują wyraz w wersji modelowej Cherokee Limited oraz jej „terenowym ekspercie” Trailhawk.
Dzięki eleganckiej i atletycznej linii nadwozia nowy Jeep Cherokee pozostaje wierny tradycji marki, wprowadzając ją zarazem w nową erę dzięki nowoczesnej stylistyce, która zdradza charakter stuprocentowego Jeepa. Wnętrze nowego Jeepa Cherokee to przykład prostych w obsłudze rozwiązań technologicznych oraz przemyślanych, inteligentnych funkcji.
Nowa generacja Cherokee oferowana jest zarówno w konfiguracji napędu 4×2, jak i 4×4, aby zapewnić wzorcowe własności trakcyjne w terenie w dowolnych warunkach jazdy. SUV oferuje trzy systemy napędu 4×4 do wyboru: Jeep Active Drive I, Active Drive II oraz Active Drive Lock.
Pierwszy z nich posiada w pełni automatyczny jednobiegowy moduł transferu mocy (PTU), który zapewnia płynną jazdę (niezależnie, od tego, czy korzysta się z napędu 4×4) przy dowolnej prędkości jazdy. Active Drive II posiada dwubiegowy moduł transferu mocy PTU, pozwalający na kontrolę rozdziału momentu obrotowego, oraz reduktor terenowy. Układ Drive Lock, dostępny tylko w modelach z silnikami benzynowymi, łączy wszystkie zalety systemu Jeep Active Drive II z dodatkową możliwością blokowania tylnego mechanizmu różnicowego w celu zwiększenia mocy dostępnej na kołach przy niskich prędkościach jazdy.
Jest to również pierwszy SUV średniej wielkości z odłączanym napędem osi tylnej, umożliwiającym ograniczenie tarcia i zmniejszenie strat energii (gdy funkcjonalność 4×4 nie jest potrzebna) oraz obniżenie zużycia paliwa. Funkcja odłączenia napędu tylnej osi pozwala na płynne przełączanie między napędem 4×2 a 4×4, umożliwiając nieprzerwane zarządzanie przekazywanym na koła momentem obrotowym bez ingerencji kierowcy.
Nowa oferta pojazdów Jeep Cherokee będzie dostępna u dealerów w Europie w kwietniu (w wersji wyposażenia Longitude, Limited oraz Trailhawk). W ofercie silników dostępny jest nowy dwulitrowy silnik wysokoprężny Multijet II z turbodoładowaniem oraz silnik benzynowy V-6 Pentastar o pojemności 3,2 litra. Efektywny turbodiesel jest dostępny w dwóch wersjach o mocy odpowiednio 170 lub 140 KM i momencie obrotowym 350 Nm. 170-konna wersja dwulitrowego silnika dostępna jest z dziewięciostopniową automatyczną skrzynią biegów, natomiast wersja o mocy 140 KM oferowana jest w parze z sześciostopniową przekładnią manualną.
W obu wersjach dwulitrowego turbodoładowanego silnika wysokoprężnego zastosowano technologię “Start/Stop” umożliwiającą obniżenie zużycia paliwa i ograniczenie emisji CO2. W europejskiej gamie modelowej ofertę jednostek napędowych uzupełnia silnik benzynowy V-6 Pentastar o pojemności 3,2 litra, mocy 272 KM i momencie obrotowym 315 Nm, z nową dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów.
Na rynkach Rosji oraz Bliskiego Wschodu oferowana będzie ponadto wersja modelowa Sport napędzana silnikiem Tigershark MultiAir L4 o pojemności 2,4 litra, połączonym z nową dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów.