Wprowadzenie nowych wersji hybrydowych, które zaplanowane jest na marzec, oferuje klientom nowy punkt wejścia do zelektryfikowanej gamy Jeepa.
Nowe modele dołączają do hybrydowych wersji plug-in 4xe, które stanowią obecnie ponad 25% całkowitej sprzedaży marki w Europie. Na rynkach takich jak Francja, modele Jeep 4xe osiągnęły ponad 50% całkowitej sprzedaży, natomiast we Włoszech, największym rynku Jeepa w Europie, marka była liderem na rynku samochodów LEV, w tym pojazdów w pełni elektrycznych i hybryd plug-in. W Polsce sprzedaż Jeepów w wersji hybrydowej plug-in wzrosła prawie 4-krotnie w porównaniu do roku 2020 i stanowiła 10% udziału w sprzedaży marki.
Zobacz także:
Dzisiejsza zapowiedź bazuje na sukcesie naszego aktualnego portfolio wersji hybrydowych plug-in 4xe i jest kolejnym krokiem w kierunku kompleksowej elektryfikacji naszej całej gamy produktów w Europie – powiedziała Antonella Bruno, odpowiedzialna za markę Jeep w Europie. Jeep Compass i Renegade e-Hybrid oferują nowy punkt wejścia do naszego zelektryfikowanego portfolio, zwiększając dynamikę sprzedaży, oferując większą liczbę opcji hybrydowych większej liczbie klientów z Europy. Ta ekspansja produktowa będzie kontynuowana latem tego roku wraz z wprowadzeniem wersji 4xe zupełnie nowego Jeepa Grand Cherokee.
Nowa opcja hybrydowo-elektryczna
W nowych modelach debiutuje układ hybrydowy z nowym, czterocylindrowym silnikiem benzynowym turbo o pojemności 1,5 litra z rodziny „Global Small Engine”, o mocy 130 KM i 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego, zestawionym z nową, 7-biegową, dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów 7HDT300.
Układ napędowy obejmuje wbudowany 48-woltowy silnik elektryczny o mocy 15 kW (20 KM) i momencie obrotowym 55 Nm, co przekłada się na moment 135 Nm na wejściu do skrzyni biegów, który może napędzać koła nawet po wyłączeniu silnika spalinowego. W porównaniu do poprzednich modeli benzynowych, nowe wersje oferują nawet o 15% niższe zużycie paliwa i emisję CO2.
Dzięki nowej technologii hybrydowej, modele Jeep Renegade i Compass e-Hybrid stanowią nową alternatywę w segmencie samochodów z napędem na przednie koła.
Zaprojektowany z myślą o hybrydowych osiągach
Nowy czterocylindrowy, turbodoładowany silnik został zaprojektowany tak, aby jak najlepiej nadawał się do użytku hybrydowego, optymalizował termodynamikę, a tym samym pozwalał na zmniejszenie zużycia paliwa. Pracuje on w cyklu Millera, który zwiększa wydajność cieplną i oferuje wysoki stopień sprężania (12,5:1), nową głowicę cylindrów z kompaktową komorą spalania, układ podwójnych zmiennych faz rozrządu oraz kanały dolotowe o wysokim współczynniku zawirowań. Nowością jest również wysokociśnieniowy układ wtrysku bezpośredniego paliwa, pracujący pod ciśnieniem do 350 barów. Ten silnik benzynowy generuje moc 130 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 240 Nm. W silniku benzynowym zamontowany jest również elektryczny system BSG („belt starter generator”), który gwarantuje szybkie i ciche ponowne uruchamianie silnika.
Układ hamulcowy nowego Renegade i Compassa e-Hybrid obejmuje „Intelligent Brake System”, który oferuje funkcję „samoładowania” wykorzystującą mieszane hamowanie odzyskowe w celu maksymalizacji odzysku energii kinetycznej i poprawy wydajności.
„Upland” ekskluzywna edycja premierowa: konkretne zobowiązanie na rzecz zrównoważonego rozwoju
Edycja specjalna „Upland” została stworzona, aby podkreślić troskę marki Jeep o środowisko naturalne i jej zaangażowanie w zrównoważony rozwój. Wyróżniający się wyjątkowymi detalami estetycznymi i zastosowaniem ekologicznych materiałów oraz przyjaznych dla środowiska lakierów i elementów wykończenia. Nowy edycja specjalna będzie również dostępna w modelach Renegade i Compass 4xe Plug-in-Hybrid.
Wnętrze wersji „Upland” wyróżnia się szerokim zastosowaniem materiałów pochodzących z recyklingu, które odnajdujemy na podsufitce, matach podłogowych zdobionych nowym wzorem oraz ekskluzywnych fotelach wykonanych z przędzy Seaqual, włókien pochodzących z przetworzonego plastiku zebranego w oceanach, z charakterystycznymi kontrastowymi przeszyciami, z logo Jeepa na oparciach przednich siedzeń i elementem dekoracyjnym z organicznego winylu umieszonym w części górnej.
Tworzywa sztuczne zebrane w Morzu Śródziemnym są przetwarzane przez SEAQUAL we włókno poliestrowe, które można stosować jak prawdziwą tkaninę. Podczas tkania, przędza SEAQUAL jest mieszana z innymi przyjaznymi dla środowiska włóknami, z których wszystkie są naturalne i pochodzą z recyklingu lub odzysku.
Także w Jeepie Renegade niektóre z czarnych plastikowych paneli i elementów zastosowanych we wnętrzu są wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu, a konkretnie z tworzyw sztucznych używanych wcześniej w reflektorach samochodowych. W kabinie, brązowe wykończenia MetaKrome odnajdujemy także na niektórych ramkach. Natomiast w Compassie zarówno panele drzwi, jak i deska rozdzielcza, pokryte są tym samym materiałem pochodzącym z recyklingu mechanicznego tworzyw sztucznych, a brązowe wykończenie MetaKrome, wykonane przy użyciu ekologicznych lakierów, podkreśla smukły i elegancki profil deski rozdzielczej.
Nowa gama hybrydowa składa się z czterech poziomów wyposażenia: Longitude, Night Eagle, Limited i S oraz specjalnej edycji premierowej Upland. Wszystkie są wyposażone w napęd na przednie koła, nową, 7-biegową, dwusprzęgłową, automatyczną skrzynię biegów oraz 1,5-litrowy silnik benzynowy turbo w technologii hybrydowej. Dostępna jest szeroka gama opcji personalizacji, z kontrastowym, czarnym dachem i z ośmioma różnymi kolorami lakieru zewnętrznego dla Renegade’a i siedmioma dla Compassa, a także nowy kolor Matter Azur, charakterystyczny dla wersji Upland. Dostępna jest również szeroka gama wzorów felg, charakterystycznych dla modeli Renegade i Compass.
Ceny nowych modeli hybrydowych zaczynają się od 118 200 zł za wersję Longitude, następnie wersje Night Eagle i Limited w cenie odpowiednio 124 750 zł i 129 250 zł, aż do topowej wersji S w cenie 146 500 zł i ekskluzywnej, inspirowanej zrównoważonym rozwojem specjalnej edycji premierowej Upland w cenie 139 800 zł.
Zamówienia na nowe modele można już składać we Włoszech, Niemczech i Francji, a wkrótce rozpocznie się przyjmowanie zamówień także na pozostałych rynkach europejskich, w tym w Polsce.