Jeep Avenger, nagrodzony tytułem Europejskiego Samochodu Roku 2023, zdobył już imponującą liczbę 100 000 zamówień od momentu wprowadzenia na rynek pod koniec 2022 roku.
Dzięki temu kamieniowi milowemu, produkowany i sprzedawany w Europie Jeep Avenger, nadal umacnia swój status pioniera w segmencie B-SUV, podkreślając DNA marki Jeep, na które składa się wolność, przygoda, pasja i radość z jazdy.
Zobacz relacje:
LEXUS: JEDYNY TAKI MONOGRAM GX. AUTO DLA MIŁOŚNIKÓW SZTUKI KULINARNEJ
Eric Laforge – dyrektor marki Jeep w regionie Rozszerzonej Europy powiedział: Świętując ten niezwykły sukces Jeepa Avengera, nie chodzi tylko o liczby czy wyróżnienia; chodzi o nieustanne oferowanie klientom wolności wyboru, aby zaspokoić każdą potrzebę mobilności i zapewnić niezrównane wrażenia z jazdy. Mając na koncie imponującą liczbę 100 000 zamówień od klientów, Avenger jest świadectwem naszego niezachwianego zaangażowania w innowacje i jakość, które przedefiniowują standardy, wyznaczając nowe i pozostawiając niezatarty ślad w segmencie B-SUV i nie tylko.
Wolność wyboru
Osiągnięcie tego kamienia milowego można przypisać temu, że Jeep Avenger niezwykle wyraźnie ucieleśnia wolność, która zwykle kojarzona jest z marką Jeep. Ta filozofia „wolności wyboru” podkreśla centralne znaczenie klienta i jego potrzeb, oferując szeroki wachlarz możliwości wyboru w postaci trzech silników, dwóch skrzyń biegów, a wkrótce możliwość wyboru napędu na cztery koła. Po wprowadzeniu pierwszego w pełni elektrycznego pojazdu z kultowym logo Jeepa, oznaczającego istotny zwrot w kierunku zrównoważonego rozwoju, marka Jeep poszerzyła gamę Avengera o nowy model Avenger e-Hybrid. To wzbogacenie gamy zapewnia kierowcom elastyczny wybór, pozwalając zaspokoić ich preferencje i wymagania. Patrząc w przyszłość, marka przygotowuje się do wprowadzenia do końca 2024 roku długo wyczekiwanego modelu Jeep Avenger 4xe, podkreślając tym samym swoje ciągłe zaangażowanie w innowacje w sektorze motoryzacyjnym. O jego sukcesie dodatkowo świadczą znakomite wyniki sprzedaży wersji BEV stanowiącej 25% całkowitej sprzedaży, co podkreśla rosnące zainteresowanie rozwiązaniami w zakresie mobilności zgodnej z zasadami zrównoważonego rozwoju.
Technologia e-Hybrid
W oparciu o te osiągnięcia, marka Jeep wprowadziła nowego Avengera e-Hybrid, zaprojektowanego z myślą o umożliwieniu klientom płynnego przejścia na napęd w 100% elektryczny. Wyposażony w zaawansowany 48-woltowy system hybrydowy, Avenger e-Hybrid zapewnia niemal takie same wrażenia, jak w przypadku pełnej hybrydy. Układ napędowy obejmuje silnik spalinowy o mocy 100 KM połączony z silnikiem elektrycznym o mocy 21 kW, który jest zintegrowany z dwusprzęgłową 6-biegową automatyczną skrzynią biegów i 48-woltowym rozrusznikiem paskowym, co umożliwia płynne przejście na napęd elektryczny i tym samym dalszą redukcję emisji CO2.
Akumulator litowo-jonowy o pojemności 0,9 kWh znajduje się pod fotelem kierowcy, nie zajmując przestrzeni wewnątrz pojazdu, dzięki czemu ta pozostaje taka sama jak w Avengerze z silnikiem benzynowym. Pojazd szybko i płynnie przełącza się pomiędzy silnikiem spalinowym a silnikiem elektrycznym w oparciu o warunki jazdy w czasie rzeczywistym, poziom naładowania akumulatora i pozostałe monitorowane parametry, zapewniając wyjątkowe osiągi w różnych scenariuszach jazdy. Inteligentny system płynnie dostosowuje się do warunków na drodze, niezależnie od tego, czy działa w cichym, całkowicie elektrycznym trybie podczas rozruchu, w wydajnym trybie hybrydowym podczas jazdy ze stałą prędkością, czy też wykorzystuje moc silnika spalinowego podczas przyspieszania.
4xe – napęd na wszystkie koła zwiększający radość z jazdy i poczucie wolności
Wprowadzenie Jeepa Avengera 4xe, na którego zamówienia zostaną otwarte w czwartym kwartale 2024 roku, to znaczący kamień milowy dla marki, stanowiący znaczący postęp zarówno w zakresie technologii, jak i designu. Model może pochwalić się innowacyjnym układem napędowym, który łączy zalety układu hybrydowego z najnowocześniejszą technologią AWD. Jego serce stanowi dynamiczny, 48-woltowy układ hybrydowy zestawiony z 1,2-litrowym silnikiem turbo o mocy 136 KM, wspomaganym przez dwa silniki elektryczne o mocy 21 kW każdy, umieszczone zarówno z przodu, jak i z tyłu pojazdu. W połączeniu z automatyczną 6-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów, z którą zintegrowany jest silnik elektryczny, możliwa jest jazda w trybie w pełni elektrycznym przy niskich prędkościach. Konfiguracja ta pozwala nie tylko zwiększyć osiągi, na które czekają entuzjaści Jeepa, ale także wynieść emocje na wyższy poziom dzięki funkcji E-Boost, dostępnej w trybie Sport. Układ napędowy 4xe zapewnia również wyjątkowe osiągi – maksymalną moc 136 KM i prędkość maksymalną 194 km/h.