JEEP: HARRISON FORD W DWUMINUTOWYM SPOCIE REKLAMOWYM PODCZAS BIG GAME

Harrison Ford był gwiazdą epickiej reklamy Jeepa podczas tegorocznego finału futbolu amerykańskiego Big Game (niedziela, 9 lutego).

Spot reklamowy, który do samej premiery był utrzymywany w tajemnicy, przedstawia Forda w dwuminutowym filmie „Owner’s Manual.


Zobacz także:

LEXUS: SURF LX CONCEPT – JEDYNY TAKI SAMOCHÓD DLA SURFERÓW
 

ROZMAITOŚCI


 

Stellantis jest jedynym producentem samochodów, który w tym roku emitował reklamy podczas Big Game – zarówno dla marki Jeep, jak i Ram Trucks.

Dwuminutową reklamę „Owner’s Manual” wyreżyserował nominowany do Oscara James Mangold („Kompletnie nieznany”, „Ford v Ferrari”, „Indiana Jones i artefakt przeznaczenia”, „Wolverine”).

„Owner’s Manual” został wyprodukowany przez Minted Content we współpracy ze Stellantis. W ramach projektu, który połączył Harrisona Forda, Jamesa Mangolda oraz członka Advertising Hall of Fame i nagrodzonego Emmy globalnego dyrektora ds. marketingu Stellantis, Oliviera Francois, powstał film wyróżniający się swoją intymną i refleksyjną narracją.

Spot reklamowy marki Jeep z legendarnym Harrisonem Fordem mówi o tym, że w życiu, w przeciwieństwie do samochodów, nie mamy instrukcji obsługi, która pomoże nam podejmować decyzje – dlatego należy wybierać to, co nas uszczęśliwia.

W filmie Ford mówi: Wybierz to, co sprawia ci radość. Moi przyjaciele, moja rodzina, moja praca sprawiają, że jestem szczęśliwy. Ten Jeep (Wrangler 4xe) sprawia mi radość… mimo że nazywam się Ford. To moja instrukcja obsługi. Uwolnij się! Napisz swoją własną instrukcję.

Wspólnie z Harrisonem Fordem i nominowanym do Oscara reżyserem Jamesem Mangoldem ściśle współpracowaliśmy, aby stworzyć intymny film, który wyróżniałby się swoją spokojną narracją, bardzo odmienną od tego, czego widzowie oczekują od reklam emitowanych podczas Big Game, ale bardzo spójnym z wieloma naszymi poprzednimi spotami przygotowanymi na to wydarzenie na przestrzeni lat – powiedział Olivier Francois, globalny dyrektor marketingu Stellantis. Oparta na etosie wolności, przygody i pasji, marka Jeep narodziła się w Ameryce, ale jest rozpoznawalna i żywa na całym świecie. A ponieważ nasza 84-letnia historia wciąż się rozwija, chcemy również przypomnieć właścicielom samochodów Jeep 4×4, że kiedy wyruszają w poszukiwaniu przygód, z których słynie i do których zachęca nasza marka, każdy znajdzie Jeepa dla siebie.

Francois dodaje: Jestem bardzo dumny z tej produkcji – to pierwsza taka realizacja w Stellantis na potrzeby reklamy podczas Big Game. Wyznacza ona nowy standard i tworzy bardziej znaczący oraz autentyczny sposób współpracy z najbardziej szanowanymi artystami w branży.

O współpracy z marką Jeep przy tej reklamie Harrison Ford powiedział: Zgodziłem się na udział w tym projekcie ze względu na scenariusz. To bardzo proste przesłanie o życiu, które kończy się wejściem do Jeepa…. i to jest to clou. Nie wymagało to ode mnie ponownego przedstawiania się ani podkreślania, że w swoim życiu robiłem wiele rzeczy i jestem znany z określonych projektów czy ról. To po prostu spokojne wyznanie kogoś, kto dzieli się pewną ideą. Bardzo podoba mi się sposób, w jaki się to rozwinęło.

Narodzona w boju i wykuta w stali w 1941 roku, marka Jeep od ponad 80 lat symbolizuje wolność i przygodę, przekraczając granice, stawiając czoła konkurencji i pokonując każdą przeszkodę – powiedział

Bob Broderdorf, dyrektor generalny marki Jeep. Do tegorocznej reklamy na Big Game marka Jeep zaprosiła GOŚCIA, który jest uosobieniem przygody zarówno na ekranie, jak i poza nim. W filmach Harrison Ford pokonywał przeciwności losu i przemierzał galaktykę w imię przygody, a w prawdziwym życiu jest znany z przecierania własnych szlaków. Więc tak, Ford doskonale rozumie, o co chodzi w marce Jeep”.
I dalej, Broderdorf kontynuował: „Jako najbardziej patriotyczna marka Ameryki przez ostatnie 23 lata z rzędu, Jeep w naturalny sposób pozostaje jednym z największych kreatywnych filarów branży podczas Big Game. A nie ma lepszej sceny, by Ford mógł przyznać przed całą Ameryką, jak bardzo Jeep go uszczęśliwia
.

Reklamę „Owner’s Manual” wyreżyserował nominowany do Oscara reżyser James Mangold („Kompletnie nieznany”, „Ford v Ferrari”, „Indiana Jones i artefakt przeznaczenia”, „Wolverine”), a wyprodukował Minted Content we współpracy ze Stellantis.

W spocie znalazła się również oryginalna ścieżka dźwiękowa „Go Anywhere”, napisana i wykonana przez artystę Sony Music Publishing, Nathaniela Murphy’iego, specjalnie na potrzeby tej reklamy marki Jeep.

Dwuminutowy film nawiązuje także do wieloletniej współpracy marki Jeep z USO (United Service Organizations).

W miarę jak marka Jeep poszerza swoją gamę, oferując multi-energetyczne platformy w swoich kultowych pojazdach 4×4, jej pierwszy globalny w pełni elektryczny model (BEV), Jeep Wagoneer S, wprowadzany najpierw w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, właśnie trafia do autoryzowanych dealerów Jeepa EV w USA. W Europie jego premiera planowana jest na pierwszy kwartał 2026 roku.