Jeep rozszerza gamę Jeepa Avengera wprowadzając nową wersję Avenger e-Hybrid będącą dopełnieniem oferty napędu w pełni elektrycznego i spalinowego.
Celem, zgodnie ze stale aktualnym zobowiązaniem marki do wolności wyboru, jest zapewnienie klientom elastyczności wyboru spośród trzech układów napędowych.
Zobacz także:
CUPRA: PREMIERA MODELU TAVASCAN W DRUGIEJ POŁOWIE 2024 R.
Dlatego też, zapewniając wyjątkowe wrażenia z jazdy przy jednoczesnej redukcji emisji CO2, nowy Avenger e-Hybrid napędzany silnikiem z innowacyjną technologią MHEV, rozszerza pionierską podróż Jeepa ku elektryfikacji. Wszyscy entuzjaści marki będą mieć możliwość zamówienia tego samochodu pod koniec listopada 2023 roku.
Eric Laforge, dyrektor marki Jeep w Europie, powiedział: Historia wszechstronnych pojazdów Jeepa to wolność wyboru dla klientów odzwierciedlająca zaangażowanie marki na rzecz różnorodności w jej rozszerzonej ofercie pojazdów. Nowy Avenger e-Hybrid stanowi pierwszy krok w kierunku elektryfikacji będąc samochodem przyjaznym dla środowiska, celowo stworzonym i promowanym jako wybór dla szerokiego grona klientów, którzy cały czas poszukują możliwości, stylu, najnowocześniejszej technologii i komfortu w kompaktowym wydaniu.
Jeep podąża w kierunku nowej koncepcji mobilności, potrafiącej nieustannie zwiększać możliwości, komfort, oszczędność paliwa, bezpieczeństwo i poszanowanie środowiska. Plan elektryfikacji rozpoczął się w Europie pod koniec 2020 roku i był płynnie realizowany dzięki wprowadzeniu technologii 4xe Plug-In Hybrid w modelach Compass, Renegade, Wrangler, a ostatnio w nowym Grand Cherokee.
Następnie, w 2023 roku pojawił się pierwszy w pełni elektryczny Avenger, łączący w kompaktowym SUV-ie DNA marki z unikalnym połączeniem możliwości, stylu, funkcjonalności i technologii. Będąc czystym wyrazem „esencji wolności”, Avenger oferował i nadal oferuje charakterystyczne dla Jeepa osiągi, gwarantując spokój ducha w każdych warunkach, zarówno na drodze, jak i na off-roadowych szlakach.
Napęd elektryczny
Silnik montowany w nowym Avengerze e-Hybrid to szczytowe osiągnięcie technologiczne, zapewniające zarówno komfort, jak i osiągi. Dzięki tej zaawansowanej technologii nowy Avenger e-Hybrid oferuje wyjątkowo płynną jazdę, pozwalając klientom cieszyć się elektryczną jazdą przy niskich prędkościach dzięki połączeniu automatycznej 6-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów e-DCS6 i zintegrowanego z nią silnika elektrycznego.
Silnik elektryczny z kolei poprawia wydajność i przyjemność z jazdy, umożliwiając w niektórych sytuacjach jazdę z wyłączonym silnikiem spalinowym. Tryb ten aktywuje się podczas jazdy miejskiej z prędkością poniżej 30 km/h, osiągając do 1 km zasięgu w trybie całkowicie elektrycznym na drogach miejskich i pozamiejskich lub gdy kierowca zwolni pedał gazu w ustabilizowanych warunkach lub na pochyłości oraz w tych samych warunkach na autostradzie.
W procesie zapłonu silnika ważną rolę odgrywa również technologia wspomagana przez silnik elektryczny przy wsparciu systemu BSG (Belt Starter Generator). Gwarantuje on płynne i ciche przechodzenie między silnikiem spalinowym a silnikiem elektrycznym.
Tajemnica osiągów tkwi w idealnej synergii między 3-cylindrowym silnikiem spalinowym o pojemności 1,2 litra generującym moc 100 KM, 48-woltowym akumulatorem litowo-jonowym i innowacyjną 6-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów. Przekładnia ta integruje silnik elektryczny o mocy 21 kW, falownik i elektroniczny moduł sterowania, zapewniając najlepszą optymalizację pod względem gabarytów i masy całego zespołu napędowego.
Dodatkowa moc elektryczna poprawia elastyczność przy niskich obrotach i podczas startu, zapewniając kierowcy cichy start i szybką reakcję, a także płynne i szybkie przejścia. Zasilanie wyłącznie energią elektryczną może być również wykorzystywane do funkcji e-creeping, co jest przydatne przy serii krótkich, powtarzających się ruchów do przodu bez naciskania pedału gazu, na przykład w korku (e-queueing). Samochód można również zaparkować w trybie w 100% elektrycznym (e-parking). Ponadto technologia ta umożliwia odzyskiwanie energii podczas zwalniania i zapewnia swobodę automatycznego ładowania poprzez hamowanie regeneracyjne, eliminując potrzebę ładowania z gniazdka.
W normalnych warunkach jazdy silnik zaprojektowano tak, aby optymalizować zużycie paliwa, uzyskując nawet 15% redukcję emisji CO2 w porównaniu z silnikiem spalinowym wyposażonym w automatyczną skrzynię biegów. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu cyklu Millera, co przekłada się na szacunkową emisję CO2 mieszczącą się w zakresie od 111 do 114 gramów na kilometr, plasującą go na konkurencyjnej pozycji w stosunku do innych marek.
Osiągi
Nowy Avenger e-Hybrid oferuje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie niecałe 11 sekund i zapewnia praktycznie natychmiastowe dostarczenie momentu obrotowego z silnika elektrycznego. Taka konfiguracja optymalizuje osiągi silnika spalinowego, szczególnie przy ponownym rozruchu, co łagodzi efekt „turbodziury” i poprawia reakcję pedału przyspieszenia, zapewniając tym samym wyjątkowe wrażenia z jazdy.
Analogicznie, w przypadku ruszania w trybie czysto elektrycznym, silnik spalinowy jest uruchamiany, aby wspomóc silnik elektryczny przy zwiększonym zapotrzebowaniu na moc.
Nowy Avenger e-Hybrid: nowe wyposażenie i funkcje
Nowy Avenger e-Hybrid oferuje nowe wyposażenie i funkcje, m.in. otwierany elektrycznie dach panoramiczny, który pozwala kierowcy i pasażerom zasmakować wolności na świeżym powietrzu i zdecydowanie zwiększa przyjemność z jazdy. Do innych ulepszeń w zakresie komfortu należą elektrycznie regulowany fotel kierowcy z funkcją masażu pleców i skórzana tapicerka. Nowe fotele zapewniają optymalne podparcie kręgosłupa i relaks podczas każdej podróży.
Nowy model oferuje kilka godnych uwagi ulepszeń zarówno w wyglądzie zewnętrznym, jak i wewnętrznym. Na karoserii wyróżnia się wyraźny, dedykowany emblemat. Wewnątrz natomiast kierowca ma do wyboru zestaw cyfrowych wskaźników e-Hybrid z 7- lub 10-calowym wyświetlaczem zawierającym informacje MHEV, takie jak tryb jazdy, informacje o stanie silnika, czy mocy. Ponadto, nowy model jest wyposażony w łopatki zmiany biegów na kierownicy i najnowocześniejszą 6-stopniową dwusprzęgłową przekładnię DCT z trybem manualnym, umożliwiającym pełną kontrolę nad wyborem biegów.
Do najważniejszych charakterystyk modelu należy 48 V system elektryczny zapewniający prawdziwie hybrydowe wrażenia z jazdy. Zużycie paliwa wynosi zaledwie 5,1 l/100 km. Technologia hybrydowa oparta jest na silniku benzynowym 1.2 wspieranym przez silnik elektryczny P2 48 V, wspólpracującym ze zelektryfikowaną, 6-stopniową, dwusprzęgłową skrzynią biegów. Silnik generuje maksymalną moc wynoszącą 74 kW (100 KM) i 205 Nm momentu obrotowego, a silnik elektryczny zapewnia zwiększenie mocy o 21 kW, dostarczając dodatkowy moment obrotowy równy 55 Nm. Całość uzupełnia 44-litrowy zbiornik paliwa.
Ponadto system hybrydowy zapewnia znaczną redukcję emisji CO2 w porównaniu z tradycyjnymi silnikami benzynowymi, z możliwością zmniejszenia emisji o ponad 10 g CO2/km w porównaniu z silnikiem benzynowym z manualną skrzynią biegów, zgodnie ze standardami WLTP.
Aby jazda nowym modelem była jeszcze przyjemniejsza, dla gamy Avengera są dostępne dwa nowe pakiety usług online. Pakiet Connect ONE, zapewniający wysoki poziom bezpieczeństwa i niezrównane wsparcie w razie potrzeby, oraz pakiet Connect PLUS, oferujący szeroką gamę połączonych usług skupionych przede wszystkim na nawigacji. W ten sposób klienci mogą korzystać w pełni z bezprzewodowej aktualizacji map „over the air”, być na bieżąco z informacjami o ruchu drogowym i pogodzie przekazywanymi w czasie rzeczywistym, wyszukać stacje paliw (wraz z informacją o cenach paliw), czy też wolne miejsca parkingowe w mieście. Wszystko to z zachowaniem maksymalnego bezpieczeństwa i skupienia na drodze, komunikując się z systemem nawigacji za pomocą funkcji rozpoznawania mowy.
Wolność wyboru
Zaangażowanie marki na rzecz wolności znajduje odzwierciedlenie w szerokiej i różnorodnej gamie modeli Jeepa, teraz jeszcze bogatszej niż kiedykolwiek wcześniej. Linia modelowa e-Hybrid zwiastuje niezwykłą transformację w gamie Jeepa Avengera, prezentując charakterystyczne cechy dostosowane do każdego poziomu wyposażenia.
Wersja wyposażenia Longitude charakteryzuje się eleganckim wyglądem podkreślonym przez 16-calowe felgi aluminiowe, reflektory w technologii LED i klamki drzwi w kolorze nadwozia, a wszystko to uzupełnione stylowymi szarymi osłonami podwozia. W komfortowym i eleganckim wnętrzu wyróżniają się czarna deska rozdzielcza o chropowatej fakturze i fotele pokryte materiałową tapicerką, 7-calowy, w pełni cyfrowy zestaw wskaźników, tempomat i wygodny przedni podłokietnik. Nowy model oferuje bezkompromisowe bezpieczeństwo i technologie obejmujące funkcje takie jak automatyczny system awaryjnego hamowania („Autonomous Emergency Braking”), system rozpoznawania znaków drogowych („Traffic Sign Recognition”), asystent utrzymania pasa ruchu („Lane Keep Assist”) i system wykrywania zmęczenia kierowcy („Driver Attention Assist”), które zapewniają bezpieczną i wydajną jazdę.
Wersja wyposażenia Altitude wyróżnia się 17-calowymi felgami aluminiowymi i srebrnymi osłonami podwozia. We wnętrzu znajdziemy eleganckie fotele z materiałową/winylową tapicerką premium, podłogę bagażnika z regulacją wysokości i deskę rozdzielczą w kolorze srebrnym z ozdobnymi elementami oraz kierownicę obszytą skórą ekologiczną. Dodatkowe funkcje, takie jak w pełni cyfrowy zestaw wskaźników z wyświetlaczem o przekątnej 10,25 cala, jednostrefowa klimatyzacja automatyczna i adaptacyjny tempomat, dodatkowo podnoszą prestiż samochodu.
Wersja wyposażenia Summit oferuje natomiast wyjątkowy wygląd zewnętrzny z 18-calowymi felgami aluminiowymi, reflektory i światła tylne full LED oraz przyciemniane szyby. Wyjątkową atmosferę i wyrafinowanie wnętrza podkreślają kolorowe oświetlenie ambientowe i bezramkowe elektrochromatyczne lusterko wsteczne. Najnowocześniejsza technologia obejmuje system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania silnika, bezprzewodową ładowarkę, system monitorowania martwego pola („Blind-spot monitoring”), tylną kamerę z kątem widzenia 180 stopni i widokiem z lotu ptaka (drone view), czujniki parkowania 360°, automatyczne sterowanie światłami drogowymi, elektrycznie składane lusterka, elektrycznie otwieraną klapę bagażnika ruchem stopy pod zderzakiem oraz funkcje autonomicznej jazdy poziomu 2, zapewniające wrażenia z jazdy na najwyższym poziomie.
Ponadto nowy Avenger e-Hybrid zapewnia także unikatowy system kontroli zjazdu (Hill Descent Control), system zarządzania trakcją (Select Terrain), dostępny w standardzie we wszystkich wersjach, oferujący sześć trybów jazdy, w tym tryb Normal do codziennej jazdy, a także Eco pozwalający oszczędzać energię i tryb Sport służący do dynamicznej jazdy. Dodatkowo, kierowca ma do dyspozycji tryb Snow idealny na zaśnieżone trasy, Mud do jazdy po błotnistej nawierzchni i Sand umożliwiający pokonywanie piaszczystych dróg. Krótko mówiąc, szeroka dostępność wariantów zapewniających możliwie najlepszą przyczepność pojazdu do podłoża bez względu na warunki panujące aktualnie na drodze.
Niezwykle bogata paleta kolorów obejmuje lakiery pastelowe (biały Snow, czarny Volcano i czerwony Rubin) oraz cztery kolory metalizowane (beżowy Stone, żółty Sun, niebieski Lake i szary Granite).
Nowy Avenger e-Hybrid to kolejny krok w pionierskiej podróży Jeepa w kierunku elektryfikacji. Zamówienia na nowy model na wszystkich rynkach europejskich będzie można składać od końca listopada br.