Do 5 listopada w halach Tokyo Big Sight można oglądać nowości Suzuki z trzech segmentów: samochody, jednoślady, silniki zaburtowe.
Poczynając od koncepcyjnego elektrycznego SUV-a eVX przez futurystyczne mini-kombi eWX po rozwiązania poprawiające funkcjonalność oraz mobilność (Suzuki Spacia Concept / Spacia Custom Concept) czy najnowsze technologie bezpieczeństwa prezentowane w Suzuki Swift Concept.
Zobacz także:
JAPAN MOBILITY SHOW: DWA KONCEPCYJNE MODELE ELEKTRYCZNE TOYOTY
Tematem przewodnim ekspozycji Suzuki jest „Answers for Excitement throughout the World”. Suzuki proponuje „różnorodność rozwiązań na rzecz przyszłości neutralnej od emisji dwutlenku węgla”. Japoński koncern, który ma ambitny plan związany z pełnym ograniczeniem emisji szkodliwych substancji do 2050 roku (w Indiach do 2070) przedstawia własne pomysły związane z mobilnością i nowe technologie samochodów czy motocykli, ale także przyszłościowe silniki zaburtowe czy technologie powiązane z działalnością w sektorze metanu odzyskiwanego z biologicznych odpadów w Indiach.
Gwiazdą tokijskiej imprezy jest samochód, który zaprezentowano podczas styczniowej wystawy Auto Expo w Dehli. Koncepcyjny „globalny” samochód elektryczny Suzuki eVX, który teraz można obejrzeć w Tokio, jest kolejną odsłoną tego projektu. Projektanci Suzuki po raz pierwszy prezentują wnętrze 4,3-metrowego SUV-a z napędem 4×4 z elektronicznym sterowaniem, 20-calowymi kołami, podwyższonym prześwitem oraz zasięgiem do 500 km na jednym ładowaniu.
Drugie elektryczne Suzuki na tokijskim stoisku to mini-kombi eWX. Futurystyczny crossover „pozostaje blisko codziennego życia ludzi”, a jego projektanci zachwalają wprost „w przyjaznym wnętrzu poczujecie się jak w domu”. Auto jest funkcjonalne, ma 3,4 m długości (szerokość 1475 mm / wysokość 1620 mm) lecz wyjątkowo przestronną kabinę oraz sylwetkę typową dla aut popularnych w Japonii i na Dalekim Wschodzie. Przejedzie na jednym ładowaniu 230 km.
Rozwiązania samochodów Suzuki Spacia Concept i Spacia Custom Concept mają „uczynić życie przyjemniejszym i jeszcze bardziej wygodnym”. Ma temu służyć m.in. multi use flap, czyli wstawka w przednich fotelach poprawiająca funkcjonalność z tyłu kabiny.
Wizja Swift Concept promuje zaś wartości typowe dla modeli Swift, czyli precyzję jazdy, oszczędność oraz nowoczesny design. Samochód koncepcyjny, projektowany w myśl tradycyjnej dla Suzuki filozofii „Drive&Feel”, został wyposażony w szereg zaawansowanych technologii poprawiających bezpieczeństwo (m.in. system unikania kolizji DSBS II, adaptacyjne światła drogowe systemu AHS-Adaptive High Beam System oraz system monitorowania kierowcy DMS-Driver Monitoring System) i oszczędny zespół napędowy z przekładnią CVT.
Warto zwrócić uwagę na wizje elektrycznego silnika zaburtowego e-outboard concept, demonstracyjne modele jednośladów elektrycznych (e-Burgman) czy przyszłościowego Burgmana Hydrogen (napęd wykorzystujący wodór) oraz ekspozycję poświęconą tzw. latającym samochodom (projekt prowadzony przy współpracy ze SkyDrive Inc).