Zbliżają się Japan Mobility Show 2023, czyli targi motoryzacyjne w Tokio organizowane przez JAMA-Japan Automobile Manufacturers Association.
Na przełomie października i listopada (26.10-5.11) na stoiskach Suzuki Motor Corporation w halach Tokyo Big Sight będzie można zobaczyć gorące premiery-nowości, poczynając od koncepcyjnego elektrycznego SUV-a eVX przez mini-kombi eWX (również elektryczny samochód koncepcyjny) po rozwiązania poprawiające funkcjonalność i mobilność (Suzuki Spacia Concept/Spacia Custom Concept) oraz najnowsze technologie bezpieczeństwa wykorzystane w Suzuki Swift Concept.
Zobacz także:
IAA MOBILITY: VOLKSWAGEN ZAPREZENTOWAŁ PROTOTYP ID. GTI CONCEPT
Tematem przewodnim ekspozycji Suzuki jest „Answers for Excitement throughout the World”. Suzuki proponuje „różnorodność rozwiązań na rzecz przyszłości neutralnej od emisji dwutlenku węgla”. Japoński koncern przedstawi nie tylko własne pomysły związane z mobilnością i nowe technologie samochodów czy motocykli, ale także przyszłościowe silniki zaburtowe czy technologie powiązane z działalnością w sektorze CBG w Indiach. Na styczniowej wystawie Auto Expo w Dehli zaprezentowano koncepcyjny „globalny” samochód elektryczny Suzuki eVX. Od tamtego czasu projekt ewoluuje – w Tokio zobaczymy kolejną odsłonę projektu Suzuki eVX. Po raz pierwszy można będzie obejrzeć wnętrze 4,3-metrowego auta, które – jak przystało na SUV-a marki Suzuki – ma być wyposażone w napęd 4×4 z elektronicznym sterowaniem oraz zespół akumulatorów umożliwiający przejechanie do 500 km na jednym ładowaniu.
Drugim elektrycznym Suzuki, które zostanie pokazane w Tokio, jest mini-kombi eWX. Futurystyczny crossover „pozostaje blisko codziennego życia ludzi”, a jego projektanci zachwalają go wprost „w przyjaznym wnętrzu poczujecie się jak w domu”. Auto jest funkcjonalne, ma 3,4 m długości (szerokość 1475 mm, wysokość 1620 mm) lecz wyjątkowo przestronną kabinę. Przejedzie na jednym ładowaniu 230 km.
Rozwiązania samochodów Suzuki Spacia Concept i Spacia Custom Concept mają „uczynić życie przyjemniejszym i jeszcze bardziej wygodnym”. Ma temu służyć m.in. multi use flap, czyli wstawka w przednich fotelach poprawiająca funkcjonalność tylnej części kabiny. Wizja Swift Concept promuje zaś wartości typowe dla modeli Swift, czyli precyzję jazdy, oszczędność oraz nowoczesny design, ale też zadowolenie z codziennego użytkowania. Samochód koncepcyjny, projektowany w myśl tradycyjnej dla Suzuki filozofii „Drive&Feel”, został wyposażony w szereg zaawansowanych technologii poprawiających bezpieczeństwo (m.in. system unikania kolizji DSBS II, adaptacyjne światła drogowe systemu AHS-Adaptive High Beam System oraz system monitorowania kierowcy DMS-Driver Monitoring System).
Suzuki w Tokio zaprezentuje także modele produkcyjne, w tym Jimny’ego (3-drzwiowy), Hustlera oraz Solio. Warto zwrócić uwagę na wizje elektrycznego silnika zaburtowego e-outboard concept, demonstracyjne modele jednośladów elektrycznych (e-Burgman) czy przyszłościowego Burgmana Hydrogen (napęd wodorowy) oraz ekspozycję poświęconą tzw. latającym samochodom (projekt prowadzony przy współpracy ze SkyDrive Inc).