Podczas Japan Mobility Show 2023 Mitsubishi zaprezentowało nową generację L200 (Triton)
Nowy Triton/L200 łączy w sobie wytrzymałość pickupa z komfortem i stabilnością prowadzenia SUV-a. Japońska wersja będzie wyposażona w podwójną kabinę z dwoma rzędami siedzeń i w napęd na 4 koła.
Zobacz także:
JAPAN MOBILITY SHOW: NISSAN ZAPREZENTOWAŁ HYPER TOURER
Pickup nowej generacji w pełni zmodernizowany i udoskonalony pod wieloma względami
W nowo opracowanej ramie drabinowej zastosowano znacznie większy udział stali o wysokiej wytrzymałości na rozciąganie, a jej przekrój poprzeczny zwiększono o 65% w porównaniu z poprzednim modelem, aby uzyskać o 60% większą sztywność na zginanie i o 40% większą sztywność skrętną. Dzięki zastosowaniu stali o ultrawysokiej wytrzymałości na rozciąganie udało się zmniejszyć masę, pomimo większego rozmiaru nadwozia.
Komfort podróżowania i wysoką niezawodność osiągnięto dzięki zastosowaniu przedniego zawieszenia z podwójnymi wahaczami o zwiększonym skoku na sztywniejszej ramie drabinowej, w połączeniu z tylnym zawieszeniem na resorach piórowych, które straciło na wadze przy jednoczesnym zachowaniu wytrzymałości.
Nowy silnik wysokoprężny o pojemności 2,4 l z dwustopniowym turbodoładowaniem zapewnia łatwą do opanowania moc w codziennym użytkowaniu, a sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów z trybem sportowym pozwala na ostrą jazdę nawet w wersji z większym nadwoziem.
Szereg technologii wspomagających kierowcę, w tym tempomat adaptacyjny (ACC) i Mitsubishi Connect, usługi związane z komunikacją sieciową, pomagają zredukować wysiłek kierowcy. Gwarantują też wszystkim pasażerom bezpieczne, komfortowe i odprężające podróżowanie.
Zaawansowana obsługa na drodze dzięki unikalnemu napędowi Super Select 4WD-II (SS4-II) opracowanemu przez Mitsubishi Motors.
SS4-II umożliwia kierowcy łatwą zmianę trybów 4WD za pomocą pokrętła wyboru. SS4-II jest wyposażony w centralny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (LSD), który rozdziela siłę napędową w stosunku 40% na przód i 60% na tył, zapewniając w ten sposób zarówno przyczepność, jak i doskonałe właściwości jezdne na zakrętach. Oferuje wybór spośród czterech opcji: 2H (napęd na tylne koła), 4H (pełny napęd na cztery koła), 4HLc (blokada centralnego mechanizmu różnicowego) i 4LLc (blokada centralnego mechanizmu różnicowego na niskim przełożeniu)
W każdym z trybów napędu na obie osie dostępnych jest siedem wybieranych trybów jazdy: Normal, Eco, Gravel (szuter), Snow (śnieg), Mud (błoto), Sand (piasek) i Rock (skały).
System aktywnej kontroli znoszenia (sterowanie hamulcem), który poprawia właściwości jezdne na zakrętach poprzez delikatne przyhamowanie wewnętrznego przedniego koła podczas pokonywania zakrętów, oraz aktywny mechanizm różnicowy LSD (sterowanie hamulcem), który przyhamowuje obracające się koła i przekazuje moment napędowy na koła mające lepszy kontakt z nawierzchnią, poprawiają pokonywanie zakrętów i bezpieczeństwo na śliskich nawierzchniach i umożliwiając precyzyjne prowadzenie pojazdu pomimo jego dużych gabarytów.
Solidny, imponujący wygląd zewnętrzny i wysoce funkcjonalne, łatwe w obsłudze wnętrze.
Koncepcja stylistyczna Beast Mode wyraża nie tylko moc, jakiej oczekuje się od pickupa, ale także imponującą aurę, która odzwierciedla zarówno wytrzymałość, jak i zwinność. Idea przedniego pasa Dynamic Shield wyrażająca zarówno potężne osiągi, jak i poczucie pewności, że bezpieczeństwo ludzi i samochodu jest zapewnione, została dostosowana do charakteru pickupa – mocnej, trójwymiarowej przedniej kratce, w potężnej formie sięgającej do błotników oraz dolnej osłonie, która podkreśla tę formę.
Światła do jazdy dziennej, które składają się z trzech elementów LED w kształcie litery L, przypominają wyglądem ostre spojrzenie jastrzębia. Sąsiadują z osadzonymi poniżej reflektorami projektorowymi wyposażonymi w trzy soczewki, co nadaje całości imponujący i zdecydowany wygląd.
Tylna część charakteryzuje się napiętymi powierzchniami, które rozciągają się po bokach nadwozia, jednocześnie skrzynia ładunkowa zachowuje imponujące rozmiary. Tylne światła w kształcie litery T po obu stronach skrzyni podkreślają szerokość nadwozia, jednocześnie eksponując masywność tylnej partii.
Język stylistyczny całości jest podporządkowany przeznaczeniu modelu –– dotyczy to m.in. kształtu kabiny, który poprawia aerodynamikę, większych klamek drzwi, które są łatwiejsze do uchwycenia i wytrzymalsze, a także szerszych stopni bocznych z lepszym odprowadzaniem wody.
Wnętrze jest również bardzo praktyczne, tablica przyrządów wykorzystuje horyzontalne linie, aby ułatwić kierowcy obserwację zmian położenia samochodu podczas jazdy, a miękkie obicia w kluczowych miejscach chronią pasażerów. Wnętrze wykorzystuje wiele geometrycznych kształtów i metalicznych elementów, tworząc kontrastową, nowoczesną przestrzeń.
Wyświetlacz, wskaźniki i przełączniki o wysokim kontraście zostały zaprojektowane z myślą o przejrzystości, a selektory, pokrętła i przełączniki są precyzyjnie skalibrowane, aby umożliwić ich obsługę nawet w rękawicach. Kierownica, uchwyty i klamki drzwi zostały zaprojektowane według zasad, nazwanych Mitsubishi Touch, z uwzględnieniem wygody i skuteczności chwytu.