Sprawna, rzetelna i przyjazna likwidacja szkody w mieniu to cel nie tylko klienta korzystającego z ubezpieczeń. W rzeczywistości to także cel ubezpieczyciela, a także cel społeczny.
Aviva przygotowała kilka prostych porad dla klientów – jak pomóc sobie i ubezpieczycielowi w osiągnięciu wspólnego celu. Dotyczy to jednak także innych ubezpieczycieli.
Zobacz także:
Co należy zrobić?
1. Wykonaj telefonem i prześlij zdjęcia z miejsca kolizji, dokumentujące uszkodzenia pojazdów i ewentualnie innych przedmiotów. Jeśli masz zamontowaną kamerę samochodową, udostępnij nam nagranie wideo z przebiegu kolizji. Zwróć uwagę, czy w rejonie miejsca kolizji jest monitoring.
2. Nie podpisuj oświadczeń, wobec których masz wątpliwości – zwłaszcza w stresującej sytuacji po kolizji. W szczególności nie poświadczaj nieprawdy.
3. W mailach i pismach do ubezpieczyciela umieszczaj numer swojego telefonu.
4. Powiadom nas o wcześniejszych uszkodzeniach pojazdu i innych zgłaszanych przedmiotów, niezwiązanych z bieżącą kolizją.
5. Jeśli kupujesz pojazd używany z zagranicy, przed jego rejestracją w Polsce wykonaj kopie (lub skany) dokumentów pochodzenia oraz zrób zdjęcia obrazujące jego stan techniczny.
6. Uszkodzenia naprawiaj w serwisie poleconym przez ubezpieczyciela, co zapewni szybkie oględziny i najem samochodu zastępczego.
7. Sprawdź, czy Twój ubezpieczyciel oferuje bezpośrednią likwidację szkód (BLS). Jeśli tak, możesz zgłosić szkodę i dostać odszkodowanie od swojego ubezpieczyciela. To bardziej komfortowe rozwiązanie.
Gdy to zrobisz, ułatwisz pracę i szybciej otrzymasz odszkodowanie.