Światowa premiera całkowicie nowego Jaguara XE odbędzie się 8-go września w Londynie. Nowe auto będzie sportowym sedanem. Precyzja prowadzenia oraz komfort jazdy zapewniony jest m.in przez zawieszenie tylne Integral Link.
Zawieszenie przednie zaczerpnięte jest z modelu F-Type. Najnowocześniejsze, elektryczne wspomaganie kierownicy zapewnia precyzję oraz wyczucie w prowadzeniu pojazdu. Zastosowany po raz pierwszy na świecie system All Surface Progress Control gwarantuje trakcję podczas ruszania nawet w najtrudniejszych warunkach.
Zobacz także:
ROZMAITOŚCI
Ultralekka, aluminiowa konstrukcja oraz nowa rodzina silników Ingenium – całość projektowana oraz tworzona była w Wielkiej Brytanii.
Zawieszenie Integral Link jest w stanie znacząco poprawić prowadzenie. Dostarcza bowiem niezwykłą sztywność poprzeczną i wzdłużną, dzięki czemu prowadzenie jest dynamiczne, a za razem poziom komfortu może być wysoki. Wiele z komponentów było kutych oraz odlewanych z aluminium dla zapewnienia odpowiedniej wytrzymałości i lekkości.
Przednie zawieszenie “wypożyczone” zostało z modelu F-Type. Mocowane do ramy pomocniczej wykonanej z z kutego oraz odlewanego aluminium zapewnia wyższy poziom przyczepności. Dla uzyskania odpowiedniej sztywności użyto pojedynczych elementów zastosowanych w modelu XFR.
Nowy Jaguar XE, jako pierwszy model marki zostanie wyposażony w elektryczny układ wspomagania nowej generacji. Algorytmy zapewniają większe możliwości dopasowania układu niż rozwiązania hydrauliczne. Jakość prowadzenia jest wyższa, a wyczucie większe. Inną korzyścią takiego rozwiązania jest możliwość bezproblemowego manewrowania przy małych prędkościach oraz lepsza współpraca z systemami takim jak Jaguar Drive Control czy EPAS.
Nawet z najlepszymi systemami kontroli trakcji samochody tylnonapędowe miewają problemy z ruszaniem na bardzo śliskiej nawierzchni. System All Surface Progress Control to całkowicie nowe rozwiązanie mające drastycznie zmienić ruszanie na śliskiej nawierzchni.
Stworzone jest przez markę Jaguar Land Rover z wykorzystaniem bogatego doświadczenia w tworzeniu samochodów terenowych. ASPC może kontrolować przyśpieszanie kół znacznie delikatniej i precyzyjniej niż jest to w stanie wykonać kierowca. System zachowuje się podobnie jak tempomat przy niskich prędkościach, zapewniając optymalną trakcję nawet na najbardziej śliskich powierzchniach.