Nowy Jaguar E-PACE zaprojektowany został jako pojazd ekologiczny – posiada hybrydowe układy napędowe plug-in Hybrid (PHEV) oraz Mild- hybrid (MHEV).
Gama silników benzynowych i wysokoprężnych jest szeroka, można także nabyć samochód z napędem na jedną oś albo na cztery koła.
Zobacz także:
Z przodu zmiany w nadwoziu obejmują zmienioną dolną część przedniego zderzaka z charakterystycznym elementem ostrza. Nowy projekt osłony chłodnicy z diamentowymi detalami nawiązuje do tradycyjnego logo marki, a nowe wloty powietrza w bocznych błotnikach posiadają kultowy emblemat Leaper. Całkowicie diodowe reflektory zostały wyposażone w charakterystyczny wzór świateł do jazdy dziennej „Double J”, są one także dostępne z opcjonalną technologią Pixel LED.
W wersji wyposażenia S zastosowano zaawansowaną technologię LED, a w wersjach SE i HSE reflektory Premium LED z funkcją automatycznego asystenta świateł drogowych (AHBA). Z tyłu dolny zderzak ma nową wstawkę. Wersja nadwozia R-Dynamic zawiera szereg odrębnych elementów stylizacyjnych.
Sercem nowego wnętrza jest zintegrowany, zakrzywiony 11,4-calowy ekran. W schowku znajduje się ładowarka bezprzewodowa 15 W. Nowa kierownica zawiera ukryte przełączniki i metalowe łopatki zmiany biegów.
Osiągi i moc PHEV
Nowe auto posiada zelektryfikowany układ napędowy P300e PHEV, a także czterocylindrowy silnik wysokoprężny nowej generacji oraz najnowsze silniki benzynowe Ingenium, w których zastosowano technologię Mild Hybrid (MHEV).
Nowa gama silników obejmuje:
Diesel: 163 KM 2.0 l R4 Turbo, z 6-biegową przekładnią manualną i napędem FWD, 163 KM MHEV 2.0 l R4 Turbo, z 9-biegowym automatem i AWD oraz 204 KM MHEV 2.0 l R4 Turbo, 9-biegowym automatem i AWD.
Benzyna: 160 KM MHEV 1.5 l R3 Turbo, 8-biegowa przekładnia automatyczna i FWD, 200 KM MHEV 2.0 l R4 Turbo, 9-biegowa skrzynia automatyczna i AWD, 249 KM MHEV 2.0 l R4 Turbo, automat i AWD, 300 KM MHEV 2.0 l R4 Turbo, 9-biegowy automat i AWD oraz 309 KM PHEV 1.5 l R3 Turbo, 8-biegow automat i AWD
Nowy układ napędowy P300e PHEV łączy trzycylindrowy silnik benzynowy Ingenium o mocy 200 KM oraz elektryczny silnik o mocy 109 KM (80 kW) napędzający tylną oś pojazdu. Zapewnia to osiągi i wydajność, przyspieszenie 0-100 km/h w 6,5 sek., emisję CO2 od 44 g/km i zużycie paliwa do 2.0 l/100 km (cykl mieszany WLTP TEH).
Silnik ERAD jest zasilany akumulatorem litowo- jonowym 15 kWh umieszczonym pod podłogą bagażnika. Po całkowitym naładowaniu zapewnia do 55 km zasięgu w trybie elektrycznym.
Zarówno w trzycylindrowej, jak i czterocylindrowej benzynie i dieslach, system MHEV wykorzystuje zintegrowany generator rozrusznika (BiSG) w komorze silnika do zbierania energii zwykle traconej podczas zwalniania i hamowania, która jest następnie przechowywana w 48-woltowym litowo- jonowym akumulatorze umieszczonym pod tylną przestrzenią ładunkową.
Podwozie i przekładnia
Nowa architektura zapewnia lepszą sztywność punktów mocowania przedniego zawieszenia. Większość modeli wyposażonych jest w inteligentny system napędu na cztery koła AWD. Wykorzystuje on technologię „Standard Driveline” drugiej generacji. Dostępny wyłącznie w 300 Sport, system Active Driveline AWD zapewnia doskonałą przyczepność. Wszystkie wersje wyposażone w system Jaguar Drive Control z trybami Comfort, Eco, Rain- Ice- Snow (w modelach FWD) i Dynamic.
Nowa wersja systemu Adaptive Surface Response, która zastępuje tryb Rain- Ice- Snow, dostepna jest we wszystkich modelach z napędem AWD.
Technologie
System Pivi Pro jest standardowo montowane w wersjach wyposażenia S, SE i HSE i jest opcjonalny w podstawowej wersji E-Pace. Opcjonalny jest Activity Key. Zastosowano również technologię lusterka wstecznego ClearSight. Technologia kamer Surround 3D ułatwia manewrowanie pojazdem.
Wersja 300 Sport
Topowa wersja jest napędzana wyłącznie silnikiem benzynowym o mocy 300 KM i jest w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 6,9 sek. Oferuje wybór najnowszych systemów zwiększających wydajność, w tym Active Damping, Adaptive Dynamics, Active Driveline i Configurable Dynamics.
Dostępna są wszystkie kolory nadwozia, 20-calowe, pięcioramienne obręcze aluminiowe, pakiet stylizacji nadwozia Black oraz elektryczna pokrywę bagażnika. Wewnątrz posiada podświetlane nakładki progowe z napisem Jaguar, nagłośnienie Meridian, podsufitkę zamszową w kolorze Ebony i fotele sportowe R-Dynamic Taurus w kolorach Ebony, Cloud lub Deep Garnet.