JAGUAR: NOWY ELEKTRYCZNY MODEL I-PACE WKRÓTCE W SALONACH

jaguar-e1

Nowy Jaguar I-PACE z napędem elektrycznym jest już dostępny. Ceny samochodu mieszczącego pięć dorosłych osób oraz ich bagaż zaczynają się od 354 900 złotych.

Świetne osiągi zapewniają dwa, zaprojektowane przez markę silniki elektryczne o łącznej mocy 400 KM. Generują one 696 Nm momentu obrotowego i rozpędzają samochód od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

ECO


 

Akumulatory litowo- jonowe o pojemności 90 kWh pozwalają na pokonanie 480 km, zaś specjalny system nawigacyjny wybiera trasę pod kątem zapewnienia jak największego zasięgu. Struktura nadwozia zapewnia rozkład mas wynoszący 50:50.

jagua-e2

Zasięg 100 kilometrów uzyskiwany jest już po 15-minutowym ładowaniu. Jest oczywiście możliwość wykorzystania publicznych ładowarek do szybkiego uzupełnienia energii (od 0 do 80 proc.) w 40 minut. Naścienna, domowa ładowarka prądu zmiennego (7 kW) pozwoli na uzyskanie maksymalnego zasięgu w nieco ponad dziesięć godzin.

Gama inteligentnych rozwiązań zwiększających zasięg pojazdu obejmuje także system wstępnego kondycjonowania baterii: po podłączeniu do źródła zasilania, Jaguar I-PACE automatycznie zwiększy (lub obniży) temperaturę akumulatorów tak, aby zmaksymalizować zasięg przed wyruszeniem w trasę.

Dzięki technologii bezprzewodowych aktualizacji, nowy SUV będzie zawsze wyposażony w najnowszą wersję oprogramowania. Nowe auto posiada 8-letnią gwarancję na akumulatory oraz pakiet serwisowy Jaguar Care.

jaguar-e5

OSIĄGI

Silniki elektryczne – z półosiami przechodzącymi przez korpus silnika, co pozwala zachować kompaktowe wymiary – zostały zamontowane przy każdej z osi. Generują one łącznie 400 KM mocy i 696 Nm momentu obrotowego. Wyśmienite osiągi idą w parze z wysokim poziomem komfortu. W wykonanym z aluminium i przystosowanym specjalnie do potrzeb pojazdu elektrycznego nadwoziu wykorzystano technologię nitowania i klejenia, która zapewnia lekkość i sztywność konstrukcji.

Akumulatory są umieszczone centralnie, pomiędzy osiami oraz możliwie jak najniżej. Ich obudowa jest odizolowana od podłogi pojazdu specjalnym uszczelnieniem. Takie rozwiązania zapewnia rozkład masy 50:50 oraz sprawia, że środek ciężkości znajduje się bardzo nisko. W połączeniu z podwójnymi wahaczami poprzecznymi zastosowanymi w przednim zawieszeniu, oraz z tylną osią typu Integral Link z (opcjonalnym) zawieszeniem pneumatycznym, a także z systemem aktywnego zawieszenia, rozwiązanie to zapewnia dobre własności jezdne.

DESIGN

Opływowa, przypominająca nadwozie typu coupe sylwetka została zainspirowana wyczynowym Jaguarem C-X75. Do jej elementów charakterystycznych należą: krótka, nisko osadzona maska, pełniący rolę spojlera aerodynamicznego dach oraz zaokrąglona tylna szyba. Przesunięty ku przodowi przedział pasażerski (Cab- forward) kontrastuje z kanciastym tyłem, który pozwala na obniżenie współczynnika oporu powietrza do wartości jedynie 0,29 Cd.

jagua-e4

Aby zapewnić zarówno odpowiedni poziom chłodzenia, jak i korzystne własności aerodynamiczne, aktywne przesłony wlotu powietrza otwierają się, kiedy konieczne jest schłodzenie podzespołów. Poza tym pozostają zamknięte, przekierowując powietrze przez zintegrowany z maską wlot, a tym samym zapewniając jego niezakłócony przepływ wokół sylwetki pojazdu.

Choć I-PACE plasuje się segmencie SUV-ów średniej wielkości, dzięki przesuniętej ku przodowi kabinie oraz elektrycznemu zespołowi napędowemu, ilość miejsca we wnętrzu jest duża. Pasażerowie podróżujący z tyłu mają 890 mm miejsca na nogi, a za sprawą braku tunelu nad tradycyjną skrzynią biegów, zabudowano przydatny schowek środkowy o pojemności 10,5 litra. Pod tylnymi siedzeniami znajdują się schowki na tablet i laptop, zaś bagażnik ma pojemność 656 litrów (1 453 litry po złożeniu tylnej kanapy).

ŁĄCZNOŚĆ I MULTIMEDIA

I-PACE jest pierwszym modelem Jaguara, w którym zastosowano pokładowy system informacji i rozrywki o nazwie Touch Pro Duo. Wykorzystuje on połączenie ekranów dotykowych, czujników pojemnościowych oraz fizycznych przycisków. Nowy system nawigacji dostosowany do potrzeb auta elektrycznego uwzględnia topografię trasy, by dokładnie wyliczyć zasięg oraz stan naładowania baterii.

jagua-e3

Zaawansowany system „Smart Settings” opiera się na sztucznej inteligencji określając preferencje poszczególnych kierowców i dostosowując do nich parametry układu jezdnego oraz konfigurację wnętrza modelu. I-PACE będzie również współpracował w aplikacją Amazon Alexa. Dzięki temu użytkownicy korzystający z urządzeń obsługujących system Alexa będą mogli zapytać o informacje pochodzące z aplikacji Jaguar InControl.

Aby zapewnić użytkownikom dostęp do najnowszej wersji oprogramowania sterującego systemem informacji i multimediów, układami telematycznymi oraz ładowaniem akumulatorów, model będzie pierwszym Jaguarem aktualizującym oprogramowanie bezprzewodowo.

Pierwsze modele I-PACE trafią na polski rynek jeszcze przed wakacjami i będą dostępne w wersjach S, SE oraz HSE. Oferowana będzie także odmiana First Edition, zaś wszystkie wersje będą inspirowane zaprezentowanym pierwotnie pojazdem koncepcyjnym.

jaguar-e6

CENY

– S Automatat AWD: 354 900 zł;
– SE Automat AWD: 389 900 zł;
– HSE Automat AWD: 419 900 zł;
– First Edition Automat AWD: 469 900 zł.