JAGUAR: NOWY E-PACE – SPORTOWY, KOMPAKTOWY SUV

E-PACE-n1

Jaguar E-PACE to 5-miejscowy, kompaktowy SUV, który stanowi połączenie sportowych osiągów i dynamicznego wyglądu z przestronnym, praktycznym i oferującym nowoczesne rozwiązania multimedialnym wnętrzem.

Całość uzupełnia układ napędu na cztery koła. Model to najmłodszy członek rodziny podążający ścieżką wytyczona przez elektryczny model I-PACE Concept oraz zdobywcę tytułu Światowego Samochodu Roku 2017: F-PACE.


Zobacz także:

PREMIERY


 

W nowym aucie zastosowano typowy dla marki wlot powietrza, inspirowany sportowym modelom F-TYPE. Samochód charakteryzuje się także muskularnymi proporcjami, krótkimi zwisami oraz krągłościami zdradzającymi drzemiącą pod maską moc. Dostępne jako wyposażenie opcjonalne są 21-calowe felgi aluminiowe. Sportowe dziedzictwo jest widoczne dzięki opadającej linii dachu i charakterystycznemu konturowi bocznych okien.

System pokładowy nowej generacji zapewnia pasażerom dostęp do ich ulubionych aplikacji – takich jak Spotify – z których można korzystać za pomocą opracowanego przez Jaguar Land Rover rozwiązania InControl Apps. Cyfrowe systemy pokładowe są dostępne dla pasażerów podróżujących na wszystkich miejscach w kabinie. Samochód może być wyposażony nawet w cztery gniazda 12V oraz pięć portów USB. Oferuje także lokalną sieć 4G Wi-Fi, obsługującą do 8 urządzeń mobilnych.

Kompaktowy SUV o długości 4 395 mm posiada niezwykle krótkie przednie i tylne zwisy nadwozia, mierzące odpowiednio 882 oraz 832 mm. Dzięki rozstawowi osi wynoszącemu 2 681 mm pięcioro pasażerów może podróżować wygodnie. Ilość miejsca na nogi to aż 892 mm, zaś bagażnik o pojemności aż 577 litrów uzyskano dzięki zastosowaniu zaawansowanego układu zawieszenia tylnego Integral Link.

E-PACE-n2

System Configurable Dynamics umożliwia kierowcy indywidualne dopasowanie ustawień przepustnicy, automatycznej skrzyni biegów, układu kierowniczego oraz aktywnego zawieszenia Adaptive Dynamics. System analizuje komendy wydawane przez kierowcę oraz kontroluje ruchy kół i przechyły nadwozia, by odpowiednio dobrać stopień wstępnej sztywności zawieszenia i dostosować siłę tłumienia amortyzatorów.

Pod maską modelu E-PACE znaleźć można gamę wydajnych i mocnych silników z rodziny Ingenium – zarówno w wersji benzynowej, jak i wysokoprężnej. 300-konny, turbodoładowany silnik benzynowy rozpędza pojazd od 0 do 100 km/h w 6,4 sekundy i pozwala na osiągnięcie ograniczonej elektronicznie prędkości maksymalnej 243 km/h. Klienci, którzy cenią sobie oszczędność, mogą nabyć model z napędem na przednią oś oraz 150-konnym silnikiem Diesla, który emituje jedynie 124 g CO2 na każdy pokonany kilometr.

Zastosowany w modelu E-PACE układ Active Driveline jest pierwszym rozwiązaniem tego typu wykorzystanym przez firmę Jaguar w samochodzie z napędem na cztery koła. Inteligentny system oferuje doskonały poziom trakcji, zapewniając jednocześnie kierowcy wrażenia charakterystyczne dla aut z napędem na tylne koła. Możliwość różnicowania ilości momentu obrotowego przekazywanego na poszczególne koła gwarantuje optymalną stabilność, wysoki poziom dynamiki i oszczędność paliwa.

Model E-PACE został wyposażony w najnowsze wersje systemów bezpieczeństwa i układów wspomagających kierowcę. Stereoskopowa kamera stanowi centralny element układu awaryjnego hamowania, który pozwala także na wykrywanie pieszych. Współpracuje ona również z systemem utrzymywania pasa ruchu oraz rozpoznawania znaków drogowych. Wspomaga także układ adaptacyjnego ogranicznika prędkości i system monitorowania stanu zmęczenia kierowcy. Przednie i tylne czujniki parkowania stanowią standardowe wyposażenie każdego egzemplarza.

Kamera jest także sprzężona z elektrycznie wspomaganym układem kierowniczym – dzięki niej asystent martwego punktu pomaga kierowcy uniknąć kolizji bocznych z innymi pojazdami na drogach z kilkoma pasami w tym samym kierunku jazdy. Nowy układ wykrywania ruchu przed pojazdem ostrzega kierowcę o zbliżających się pojazdach na skrzyżowaniach o ograniczonej widoczności. Do innych, zaawansowanych układów bezpieczeństwa należą poduszki powietrzne dla pieszych, które umieszczone są pod tylną krawędzią maski i napełniają się podczas kolizji, zapewniając dodatkową ochronę przechodniom.

E-PACE-n3

E-PACE jest pierwszym modelem Jaguara, w którym zastosowano wyświetlacz przezierny nowej generacji z technologią TFT, który może wyświetlać na przedniej szybie do 66 proc. informacji więcej. Są one przedstawiane za pomocą większych, kolorowych znaków graficznych charakteryzujących się poprawioną czytelnością. E-PACE jest wyposażony w system multimedialny Jaguara o nazwie Touch Pro. Dzięki sterowaniu głosowemu oraz 10-calowemu, dotykowemu ekranowi z dowolnie konfigurowalnym ekranem głównym obsługa systemu jest intuicyjna.

Stanowiący wyposażenie opcjonalne zestaw wskaźników z kolorowym, cyfrowym wyświetlaczem TFT o przekątnej 12,3 cala oraz wybór dwóch wysokiej jakości systemów audio opracowanych we współpracy z firmą Meridian pozwalają modelowi na spełnienie oczekiwań podróżujących.

E-PACE jest także dostępny z kluczykiem Active Key. Ma on postać wodo- i wstrząsoodpornej opaski na rękę ze zintegrowanym transponderem RFID. Aktywowanie opaski wymaga zbliżenia jej do górnej krawędzi tylnej tablicy rejestracyjnej.

Mocne podwozie umożliwia holowanie przyczep o maksymalnej masie do 1800 kg (hamowanych).

FIRST EDITION

Jaguar E-PACE w wersji First Edition będzie dostępny wyłącznie w pierwszym pełnym roku sprzedaży. Do jego napędu zastosowano silnik wysokoprężny z rodziny Ingenium o mocy 180 KM, lub też jednostkę benzynową Ingenium o mocy 250 KM. Obydwa silniki współpracują z 9-stopniową, automatyczną przekładnią firmy ZF. Wyposażenie zostało starannie dobrane. Punktem wyjścia był pakiet wyposażenia R-Dynamic SE.

Klienci mogą wybierać spośród trzech kolorów nadwozia – czerwonego (Caldera Red), który oferowany będzie wyłącznie przez pierwsze 12 miesięcy w wersji First Edition, białego (Yulong White) oraz czarnego (Santorini Black). Dopełnienie atrakcyjnego wyglądu stanowią czarne detale oraz charakterystyczne, 20-calowe felgi aluminiowe w kolorze Satin Grey z podwójnymi ramionami.

E-PACE-n4

Wykonana z delikatnej skóry Windsor tapicerka w kolorze Ebony z kontrastującymi z nią, czerwonymi przeszyciami oraz zamszowa podsufitka w tym samym kolorze nadają wnętrzu szykowny i zarazem niezwykle wyjątkowy charakter. Konfigurowalne oświetlenie nastrojowe oraz wpadające przez panoramiczne okno dachowe światło naturalne doskonale podkreślają panującą we wnętrzu auta niezwykłą atmosferę.

Nowej generacji wyświetlacz przezierny z technologią TFT, dodatkowe punkty ładowania urządzeń elektronicznych oraz zainstalowane w bagażniku szyny do mocowania bagażu sprawiają, że wersja First Edition jest połączeniem technologii oraz praktyczności.

Do wyróżniających ją cech należą także: system Configurable Dynamics, otwierana ruchem stopy pokrywa bagażnika, kluczyk Activity Key oraz materiałowe dywaniki i listwy progowe ze stosownymi inskrypcjami.

PAKIET R-DYNAMIC

Wyposażenie wersji R-Dynamic podkreśla sportowe aspiracje marki Jaguar. Posiada ona sportowe profilowane fotele z poprawionym trzymaniem bocznym i kontrastowymi przeszyciami, oraz podsufitkę Jet Morzine. Wykonane ze szczotkowanej stali nierdzewnej nakładki na progi i pedały również dodają wnętrzu sportowego charakteru. Całość uzupełnia delikatna skóra, którą obszyto koło kierownicy oraz umieszczone na niej logo R-Dynamic i łopatki do zmiany biegów.

ceny1

Na zewnątrz wersja została wyposażona w dodatki, które podkreślają drzemiącą pod maską moc oraz są zapowiedzią wyjątkowych własności jezdnych. Przednie światła przeciwmgielne umieszczono w czarnych, wykończonych na wysoki połysk obudowach. Podobne akcenty zastosowano także na wlocie powietrza, nakładce tylnego zderzaka i końcówkach rur układu wydechowego. Dopasowane do koloru nadwozia nakładki na nadkola oraz satynowe, chromowane ramki bocznych wlotów powietrza i atrapy chłodnicy są kolejnymi elementami wyróżniającymi wersję R-Dynamic.

DOSTĘPNE WERSJE

Modele E-PACE i E-PACE R-Dynamic są dostępne z pakietami wyposażenia S, SE oraz HSE. Nabywcy mają do wyboru 5 jednostek napędowych – w tym trzy silniki wysokoprężne oraz dwa benzynowe. 2-litrowy silnik Ingenium Diesel jest dostępny w wersji o mocy 150, 180 oraz 240 KM, zaś dwie odmiany 2-litrowych jednostek benzynowych Ingenium oferują odpowiednio 249 oraz 300 KM.

Wszystkie wersje modelu E-PACE mogą poszczycić się niezwykle bogatym wyposażeniem standardowym. Oprócz rozwiązań podnoszących poziom wygody kierowcy i pasażerów, takich jak system multimedialny Touch Pro, światła LED i kamera cofania, oferowane są także zaawansowane układy wspomagające, w tym system monitorowania poziomu zmęczenia kierowcy czy układ awaryjnego hamowania.

ceny2

Oferowany we wszystkich wersjach modelu E-PACE system JaguarDrive Control pozwala na wybranie za pomocą umieszczonych na konsoli centralnej przycisków jednego z czterech trybów jazdy: Normal, Dynamic, ECO oraz Rain, Ice i Snow – zwiększa stabilność w warunkach niskiej przyczepności, zmieniając ustawienia układu dynamicznej kontroli stabilności, przepustnicy oraz automatycznej skrzyni biegów

Samochód oferowany jest z napędem na przednią oś, jak i na cztery koła (AWD). W ekstremalnych warunkach układ napędu na cztery koła z systemem Active Driveline może przekazać niemal cały dostępny moment obrotowy silnika na tylną oś. System jest oferowany w modelach z silnikiem benzynowym 300 KM oraz z jednostką wysokoprężną 240 KM.

W modelu E-PACE zastosowano również system All Surface Progress Control (ASPC). Jest to działający w niskim zakresie prędkości tempomat, pomagający kierowcy w zachowaniu optymalnej kontroli w warunkach obniżonej przyczepności. Inne systemy to: Asystent martwego pola (Blind Spot Assist), monitorowania ruchu przed pojazdem (Forward Traffic Monitor), Adaptacyjne reflektory przednie (Adaptive Driving Beam), Asystent parkowania (Park Assist).

ceny3

Ze względu na to, że brytyjskie fabryki osiągnęły już niemal swoje maksimum zdolności produkcyjnych, Jaguar Land Rover nawiązał współpracę ze specjalistyczną firmą Magna Steyr, której siedziba mieści się w austriackim mieście Graz. W roku 2018 w tych samych zakładach rozpocznie się natomiast wytwarzanie Jaguara I-Pace z napędem elektrycznym.